Gå til innhold

hvor mye koster det å rive et hus?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Det er snakk om et lite hus, nærmest en hytte, med grunnflate på drøye 50 m2. Hva vil de totale rivekostnadene bli, og hvor lang tid tar noe sånt? Grunnmuren skal vekk.

(For de som mått "kjenne" meg her inne: ja, jeg er gal. Det er bare noen få måneder siden vi gjorde oss ferdige med et diiigert oppussingsprosjekt- utvendig: nytt tak og renner, skiftet noen vinduer, ytterdør, noe panel, malte huset. Innvendig: Kjøkken, bad, alt elektrisk, alle gulv, rev en vegg og noen takplater, overflatebehandling av alle vegger, etc etc. Men vi har jo opparbeidet oss så mye kompetanse at det er ille å la den gå til spille! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å la brannvesenet bruke det til brannøvelse?

Tja det er jo kanskje mulig. Men jeg innbiller meg at det er mest aktuelt for hus som ligger litt avsidesliggende til? Dette er i et boligområde, ikke langt til nærmeste nabo. Grunnmuren vil jo fortsatt stå der etter brann, men det er kanskje ikke så stort problem, må jo uansett ha grunnfundamentering i forbindelse med det nye huset...

Kjenner du noe mer til praksisen brannvesenet bruker i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noe mer til praksisen brannvesenet bruker i slike tilfeller?

Nei, jeg har ikke pipling, men har hørt at andre har fått revet hus på den måten. Ring dem og spør da vel :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...