Gå til innhold

vi skal til syden i dag

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er barnet sykt og har kastet opp, så synes jeg faktisk at det er en selvfølge at dere blir hjemme. Vi hadde aldri reist noen steder hvis barna våre var syke. Spiller ingen rolle om hun f eks er frisk i morgen. Omgangssyke er smittsomt i 1-2 dager etterpå og hadde jeg vært reisende så hadde jeg overhodet ikke satt pris på at noen hadde tatt med seg syke barn på ferie, bare fordi ferien er så utrolig viktig. Dessuten så er det en sjanse for at noen av de andre på flyet får en del av ferien ødelagt fordi de nettopp blir syke pga datteren deres. Datteren deres er syk og mest sannsynlig så er dere smittbare i tillegg og da reiser man ikke på ferie. Ferien kan tas igjen seinere, selv om dere ikke får igjen pengene denne gangen. Enklere blir det faktisk ikke.

Endret av Kittykat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper jenta di ble mer opplagt utover kvelden og at dere dro! Jeg håper også du kontaktet lege og fikk noen gode råd. Jeg håper flyturen gikk greit, og at hun sovnet siden det tross alt var kveld. Og nå håper jeg dere alle er på vei til stranden :)

Skrevet

Hvis hun har forferdelig diare og sprutoppkast så hadde jeg blitt hjemme. Jeg vet hvor grusomt det er å være et annet sted når jeg er syk. Greit nok at det kan forveksles (oppkasten) med reisesyk. Men tenk om hun kaster opp i ett sett før turen?

Tenk om hun blir skikkelig dårlig i morgen. Hadde en av mine ikke hatt feber eller vært dårlig i formen (verking i kroppen etc) så hadde jeg nok dratt. Så lenge det ikke er ofte oppkast. Om hun kaster opp bare et par ganger, så hadde jeg nok dratt. Det er vanskelig å si, for det kommer jo helt an på. Om dere drar, så må dere sørge for at hun ikke går for mye rundt i flyplassen. Slik at hun unngår for mye kontakt med andre. Og om hun kaster opp i do eller har diare, så vask doen med papir eller noe. Jeg hadde i allefall ringt legevakten og spurt om dette, før jeg hadde bestemt meg for noe.

Skrevet

Vi har gått igjennom diare de to siste ukene. Jeg begynte og hadde det en dag og så kom det tilbake. Så forsvant det, så fikk jeg det for fullt. Det varte i 4 dager. Ble bedre og bedre. Og så begynte datteren min + sønnen min. Mannen fikk det til slutt. Det er forferdelig smittsomt og forferdelig ubehagelig å ha omgangssyken. Mest pga du ikke har kontroll. Altså, må du så må du. Da ville jeg aldri ha reist noen steder.

Men om det var oppkast en gang og ikke noe mere, så hadde jeg reist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...