Gå til innhold

vi skal til syden i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

forrige helg hadde eldstejenta en "tur" med oppkast og diare. det hele var over på mindre ennet døgn.

i dag reiser vi til syden, og da minstejenta (3år) våknet i dag kastet hun opp...

altså, første tanken var at vi ikke kunne reise, men så tenkte jeg på at dettte er fryktelig frustererende, fordi at hun i morgen kommer til å være helt bra igjen.. hun har sovet mye i dag, og drikker bare litt innimellom..

denne turen er viktig for oss, på mange måter, så jeg vil tenke godt gjennom alle mulige løsninger før jeg eventuellt velger å avlyse..

så, noen tips eller råd? hva ville dere gjort?

flyet går ikke før klokken 10.00 i kveld..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se det an ut over dagen. Det er ille å gå glipp av ferien, men det er ikke noe særlig for henne å reise når hun er syk heller. Du vet jo selv hvordan man føler seg når man har omgangssyken. Dere har heller ingen garanti for at det er en endags-greie. Hvis hun fremdeles er dårlig i ettermiddag, hadde jeg utsatt ferien.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg ville prøvd å dra. Sannsynligvis går det fort over, og da er det veldig synd å ikke kunne reise. Det er selvfølgelig annerledes med barn, men jeg vet at jeg hadde dratt selv om jeg var dårlig.

Skrevet

Og ikke glem at oppkast og diare er ekstremt smittsomt.. Tvilsomt at de andre sydenreisende på flyet setter pris på at det er ei omgangsyk jente blant dem.

Skrevet
Og ikke glem at oppkast og diare er ekstremt smittsomt.. Tvilsomt at de andre sydenreisende på flyet setter pris på at det er ei omgangsyk jente blant dem.

Ja, enig!

Skrevet

siden jenta hadde de samme symptomer sist helg ville jeg tatt en telefon til legen for sikkerhets skyld og sjekket jeg...

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

det var mitt andre barn som var syk sist helg.. det er akkurat samme symptomer, så derfor antar jeg at forløpet vil være noenlunde likt.

ja, jeg har også tenkt mye på medpassasjerer. men inkubasjonstiden er nok over, så sånn sett er nok jeg den mest smittsomme her i huset.. hun har ikke fått diare, sover det meste av tiden.

vi kan ikke utsett turen, så om vi ikke reiser blir det ikke mulihet for å ta det igjen. dessuten er vi et stort reisefølge, og det er visse faktorer der som gjør at denne turen er så viktig..

men men, jeg drar ikke jenta med på tur viss hun er skikkelig dårlig altså.

men er bare så surt å tenke på at hun mest sannsynlig er frisk som en fisk i morgen, og da kommer hun til å bli enormt skuffet over at vi ikke fikk reist.

har også en fireåring som er skikkelig lei seg nå da jeg har prøvd å forklare henne at vi kanskje må bli hjemme.

*hjertesukk fra fortvilet mamma*

Skrevet

Uff...kinkig situasjon.

Dere er nok smittsomme hele gjengen, tenker jeg. Vi har hatt noen sånne runder, og smittet alle rundt oss i over en uke etterpå.

Hva om dere voksne blir syke?

Skrevet

Ring legen!

Jeg tror jeg ville satse på bare drikke utover dagen, og se hvordan det går.

Hvordan har det vært etter at du startet innlegget f.eks., roet seg?

Tvi tvi

Skrevet

ja tuji, tenker på det jeg og..

men denne turen er ungene sin, jeg skulle uansett klart meg gjennom ett døgn der nede..

håpet at siden det hadde gått så lang tid at vi andre hadde sluppet unna..

men den gang ei!

Skrevet
det var mitt andre barn som var syk sist helg.. det er akkurat samme symptomer, så derfor antar jeg at forløpet vil være noenlunde likt.

men men, jeg drar ikke jenta med på tur viss hun er skikkelig dårlig altså.

men er bare så surt å tenke på at hun mest sannsynlig er frisk som en fisk i morgen, og da kommer hun til å bli enormt skuffet over at vi ikke fikk reist.

har også en fireåring som er skikkelig lei seg nå da jeg har prøvd å forklare henne at vi kanskje må bli hjemme.

*hjertesukk fra fortvilet mamma*

dere skal ikke reise før i kveld var det så? skal dere fly direkte? Hvor lang er flyturen? Ikke snakk om at hun smitter hele flyet altså - det er jo ikke et livstruende virus som "tar alle med seg" det er snakk om - omgangssyken spres via kontakt...

Jeg tror at jeg ville reist jeg - sikret meg massevis av spyposer - barn blir reisesyke hele tiden.. Masse vann (sitronbrus og flatbrød) osv osv og tatt sjangsen så sant dere ikke skal ha fjorten timer over atlanteren eller sånn foran dere da ja..

God tur..

Skrevet

kamela: hun har begynnt å spise litt chips, eneste hun vil ha, og jeg har fått i henne litt drikke. så sånn sett er det tydelig at hun er på vei "opp".

men ellers så bare sover hun.

Skrevet

vi skal til kypros, så turen tar "bare" rundt 5 timer.

jeg tenkte på, er det mulig å gi reisesyketabletter til barn? dem skal jo være kvalmestillenede, skal dem ikke?

uff, uvitende, men jeg er ingen fan av å medisinere barn i utgangspunktet.

Skrevet

Tror ikke det er vits med kvalmenedsettende mot et virus.

Det beste er nok å bli ferdig med det. Snakker av egen erfaring, en gang jeg hadde omgangssyken, tok jeg Immodium (som gir full stopp når man har diaré...). Det hjalp der og da, men etter noen dager fikk jeg det igjen med renter, og ble kjempedårlig. Det som skal ut, må ut!

Vet at dette ble litt uapetittelig, men det får så være...

Skrevet

Jeg ville reist!!

Ingen vil sikkert reagere om hun kaster opp på flyet - hun kan jo ha blitt dårlig av turen ;) . Dessuten - alle bærer smitte fra tid til annen, noen ganger vet vi det andre ganger er vi ikke klar over at vi er smittsomme, så det ville jeg ikke tatt hensyn til. Dette er ikke noe farlig og det går mest sannsynlig fort over. Kan tenke meg at lille jenta (og den største) vil bli utrolig lei seg hvis dere ikke resiser!

GOD TUR :)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Det går sikkert fint, siden jenten allerede er på bedringens vei. Men ta en telefon til legen for sikkerthets skyld og hør hva han/hun sier!

Skrevet

ring legen eller apotek ang reiseyketabl,tror det skal hjelpe?ikke 100% sikker.hør med de før de stenger ang det

god tur,

Skrevet

Jeg hadde reist. Faktisk.

At andre kan bli smittet av en endagers omgangssyke risikerer man uansett hvor man er. Dette smitter også før man har kastet opp.

Herregud. Det var da også en ting å si for at folk ikke skal reise.

Skrevet

Jeg hadde reist. Og hvis ikke det ga seg etter en dag eller to så hadde jeg evt avbrutt reisen. Dere har jo vel en god reiseforsikring som sikrer dere mot sykdom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...