Gå til innhold

mobiltelefoner med kontantkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kontantkort-person (synes det er godt å slippe regninger i postkassa, pluss at jeg ringer lite og sparer mye og føler meg mindre bundet på denne måten). Og nå er det på tide med ny telefon.

MEN: det er jo nesten ingen å velge mellom! Hvis jeg går inn på elektrokjedenes hjemmesider har de kanskje 180 telefoner med abonnement, ca 100 uten abonnement, og f.eks. 15 med kontantkort.

Hva betyr dette? Er det ikke mulig å bruke kontantkort på en hvilken som helst mobiltelefon, er det bare noen få som er laget slik at det går an?

Eller er det bare pga prisen at de har skilt mobilene fra hverandre i forskjellige kategorier (og man kan kjøpe en med (eller uten) abonnement og bruke den som kontanttelefon hvis man betaler mer?)

(((Jeg har lyst på mp3-telefon med kontantkort!!)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke kontantkort på alle telefoner - men de som kjøpes med abonnement er stort sett sponset - og telefonen blir derfor billigere - men du er jo da bundet til den teleleverandøren i en viss tid.

Skrevet

Ja, dette lurer jeg også på. Skulle hatt ny mobil til en av barna men ikke en som er teknologisk utdatert for 2 år siden - ikke mange å velge mellom hvis man da ikke velger å kjøpe uten abonnement.

Skrevet

Du har to muligheter:

1. Kjøpe mobil med abbonement fra samme leverandør som kontantkortet og betale abbonomentsavgift i 12 eller 24 måneder (alt etter som hva avtalen betyr)

2. Kjøpe mobil uten abbonement til en høy pris

3. Være så heldig at du finner en "kontantkortmobil" til en billig penge. Dette betyr i 99% av tilfellene at det er en "dårlig" mobil (billigvariant uten spesielt mye funksjoner).

Skrevet

Men hva med en tlf med netcom youngtalk abo? Riktig nok faktura, men på et fast beløp i mnd.

som er svinedyrt og ringe med... jeg hadde dette men gikk over til chess kontantkort. før så hadde jeg ca 400 kroner i utgifter i måneden (ekstra kontantkort) men etter at jeg gikk over til chess så ligger jeg på mellom 2-300 i måneden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...