Gå til innhold

Bil med plass til 3 barneseter??


Pearl

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har tenkt på familie forøkelse med tiden, men da kommer problemet med bil og plass. Vi trenger da en bil med plass til 2 barneseter og en pute, er det noen her som kan anbefale en bra, sikker og helst ikke for dyr bil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Seat Alhambra? Den får du også som sjuseter, noe som kanskje er ønskelig når du har tre barn... Hvis du går inn på www.seat.no kan du trykke deg videre og se på den.

Du kan også få den med integrerte barneseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husker ikke hvilken bil, men Motor hadde en test på dette i fjor(2002)

Det er mulig du kan finne noe på hjemmesiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Caravelle er veldig greit for familier, synes jeg. Vi har seksseter, vil tro du får plass til tre seter der.

Også bagasjerommet da, gitt! :D Bare å måke inn barnevogner, sykler, ski, akebrett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Caravelle er veldig greit for familier, synes jeg. Vi har seksseter, vil tro du får plass til tre seter der.

Også bagasjerommet da, gitt! :D Bare å måke inn barnevogner, sykler, ski, akebrett...

Også parkeringshus da, gitt osv. Det er jo litt trasig og måtte ta hensyn til at en kjører "stor"varebil hele tiden. Har en kamerat som nylig byttet ut sin 6 seters caravell med en zafira. Og er storfornøyd med å kjøre personbil.

Han har forøvrig 4 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kombinasjonen 2 barneseter og 1 pute har eg prøvd i fleire bilar og det har fungert greitt. Kan være litt trangt å få festa beltet, men med litt justering/flytting av eine setet mens du festar nabosetet går det bra. Eit stort/romslig bagasjerom er av større betydning når ein skal på ferie etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett på Perguot 307 stasjonsvogn? Praktisk, romslig og lekker synes jeg! Den vil jeg ha :Nikke: Kan ha opptil 7 seter. Ikke så ille dyr heller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange flotte svar.

Vi har sett på flere biler, b.annet: Passat, berlingo,peugeot 307.

Men nå skal sjefen til mannen min selge bilen sin, en Audi A6 (98) og vi kan kanskje få kjøpe den for under 200.000,-

Ellers så likte jeg 307 veldig godt, men med det ekstra utstyret vi ønsket oss så ville den komt opp i nærmere 300.000,-. Vi får se om det kommer noen brukte om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Å velge bil er et mange ganger håpløst dilemma, og det er utrolig mange som kjøper feil bil til feil situasjon.

Samtidig finnes det utrolig mye dårlige biler, mye av de mest solgte og mest anerkjente biler er nesten hysterisk mye feil på. Merkene du skal være berettiget skeptisk til er i hovedsak europeiske.

Du nevner ingen innkjøpspris eller sånn ca hva dere forventer å bruke på bilen i året. Dette er _veldig_ viktige faktorer.

Jeg vil ikke under noen omstendighet anbefale noen av de bilene som er nevnt her. Peugeot har ingenting å tilby som samsvarer norske behov. Caravelle er mange ganger løpt opp i skyene som en sikker og romslig bil - vel, sikkerheten har flere ganger vist seg å ikke være tilfredstillende, og det nytter ikke hvor mye du får plass til i bilen når det ikke finnes motor til å trekke.

Passat er vandrende kvalitet på, sjansespillet med å få den rette er ikke i odds med min tillit til bilen.

Jeg har selv eid en hel del biler, riktignok mye sportsutgaver og biler uten tanke på baksete og barneseteplassering. Men et par av disse har utpekt seg som eksemplariske familiebiler.

Jeg var spesielt imponert over min første Volvo V70. Dette er en stasjonsvogn av den rette sorten, den har enormt med plass, brukervennlig og en kvalitet som ikke ser ut til å ta noen ende. Let spesielt etter biler som er utstyrt med ISOFIX (gjelder uansett merke) Bilen får lov-ord over all verdens motorpresse, også norske (norsk motorpresse er for øvrig verdenskjent som en fin samling klovner.)

Har hatt 850 sedan også, og S70. Helt fine biler om du ikke vil ha stasjonsvogn. Prismessig er Volvo svært gunstig i innkjøp, vedlikeholdet er helt ok og Volvo tilbyr selv en utrolig gunstig forsikring og finansiering.

Bensinforbruket er det eneste man kan stille seg negativ på, rent økonomisk. Og ja, det finnes feil, men disse er så velkjente at de ikke er spesielt problematisk å utbedre.

For små personer så vil sittestillingen i Volvo være utrolig lettende, setet kan justeres i alle rettninger, og jeg mener å huske at selv den gamle 940'en hadde justerbare pedaler. (940 er et perfekt familiebil-eksemplar om du skal ha eldre bil under 150.000kr - bare pass på å få differensialsperre!)

Jeg har nettopp investert i ny bil, og det ble Volvo denne gangen også. For 390.000 fikk jeg en snart to år gammel bil med lav kilometerstand, 200 hesters turbomotor, stor underholdningspakke (stereo, tv og RTI), integrert mobil, barneseter i baksetet (god plass til tre barn), barnesikkring i dørene betjent fra dashbordet, 6 airbags og alt sikkerhetsutstyr for last. En utrolig fin bil som er kjøpt med god ettertanke for egen familieforøkning. Du vil kunne få samme bilen med litt lavere utstyr og uten turbo for en mye bedre pris. Jeg er utstyrs-junkie, er strengt tatt ikke alt som er nødvendig ;)

Hovedargumentet mitt er sikkerhet, jeg har selv vært med i to Volvoer som har blitt påkjørt. Den ene er det beste beviset; jeg lever idag. Tror ikke det samme ville vært mulig i en annen bil.

Kjøp aldri en bil du ikke trives i. Uansett hvor billig den er eller hvor mange andre kvaliteter den har.

Og til sist, ALDRI sett barnesete forran i en bil med airbag! Det samme gjelder barn, generelt, ALDRI forran i en bil med airbag! Uansett hvor kort turen er, uansett hvor mye de krangler! :evil: :evil: Skjer det noe, så BLIR resultatet skummelt. Hjelper ikke hvor pent og forsiktig du kjører, det er en sverm med tullinger i bil der ute.

WildThing - Ex-bilselger, bilentusiast, bilbygger/restaurerer, motorsportutøver - kort sagt bilnerd :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det måtte være noe WildThing, men fikk forklaringen i den nest siste setningen: ex-bilselger.

Noe måtte det jo være...

Vi har faktisk testet dette med 3 barnestoler bak i en bil her på jobben, jobber for Volvo-forhandleren her i distriktet. Takk for all skryt av Volvo :wink: , er så enig så enig. MEN når det gjaldt 3 barnestoler ved siden av hverandre måtte selv V70 melde pass. Med barnestoler mener jeg da ikke disse små sitteputene, men større seter for mindre barn. Renault Scenic derimot var det nok plass i ......

Når det gjelder sikkerhet er jeg også enig med deg at valget faller lett på Volvo for egen del, men Renault har faktisk scoret høyest i de seneste Euro Ncap-testene......Driftsmessig er de heller ikke helt bak mål i forhold til andre biler...

Men hva vet jeg - jeg er jo dame.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, jeg går inn og ser på alle bilene dere anbefaler så jeg setter veldig pris på svar.

@lfakrøø, jeg lurte på en ting, med tanke på Renaulten: bilen så egentlig veldig liten ut på de bildene jeg så, kan dette stemme?? At den kun er brei tenker jeg på. Det er vel ikke å mye plass til ei vogn i det bagasjerommet, er det vel??

Det kan være at jeg har sett på feil type, men jeg gikk inn på bilguiden og søkte på Renault Scenic og det så ut til å være en svært liten bil.

Ellers er det flott med enda flere alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke Scenic selv, men en kollega av meg kjører Scenic og har hundebur bak der. De fleste som kjøper denne type bil hos oss er småbarnsfamilier - så det bør jo være plass til barnevogn. Bagasjerommet er ganske rommelig pga. at du sitter høyt og oversiktlig i en Scenic (nok et godt argument) derfor får du plass under baksetene også på en måte! Ikke god på forklaring jeg altså, men håper du skjønte hva jeg mente. Ellers er det også flere små oppbevaringsrom rundt om i bilen - den perfekte bil for Svinesund-smugling :hoho: .

Må bare ta med en kommentar som kom fra sønn til en arb. kollega. Hun hadde bilen på verkstedet og fikk låne en Scenic hjem, unga var henrykt over å bli hentet i barnehagen med "ny" bil - og så smeller det fra sønn hennes på 3 1/2 år " mamma, det er jo nesten som å kjøre fly jo !!" Årsaken var at bak på førersetene er det små klaffbord som man kan vippe ned ......

Uansett lykke til i valg av bil - det er en hel jungel å velge mellom ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dr Zoidberg

Jeg har ennå ikke fått bilen hit jeg bor, er en stund siden jeg hadde min forrige V70, så husker kanskje litt feil om baksetet - men jeg mener vi hadde tre bak.

Hehe, var nok ikke Volvo som var mitt salgsobjekt, jobbet for en av de største BMW-forhandlerne på Vestlandet. Slutte dels fordi jeg hadde problemer med å forsone meg med mitt eget produkt (lærte fort hvor ille de bilene faktisk er - det er ikke alltid greit å være selger samtidig som man har sterke tekniske kunnskaper), og dels fordi jeg fikk en alvorlig magesykdom.

WildThing

"a car don't argue like a woman. and if it does, you can leave her for another without feeling like an ass." (gjelder ikke alltid for meg selv, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...