Holly Hobbie Skrevet 15. september 2006 #21 Skrevet 15. september 2006 Kan du ikke bare ringe senteret og høre, da? Her får du jo bare råd fra hobby-fagfolk, ville ikke stolt på det ett sekund! Fjellrypa har vel nok med sitt, vil jeg tro.. ← Mener du Fjellreven? Uansett er det riktig som du sier - vi her inne (hvertfall ikke jeg!) er ikke kvalifisert for aa gi raad. Men det tror jeg veslo vet.
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2006 #22 Skrevet 15. september 2006 Kan du ikke bare ringe senteret og høre, da? Her får du jo bare råd fra hobby-fagfolk, ville ikke stolt på det ett sekund! Fjellrypa har vel nok med sitt, vil jeg tro.. ← Eg kan ikkje det, forstår du, fordi eg ikkje trenar på noko senter. Skal snakke med jordmor og lege om dette, men hadde håpt nokon her hadde litt peiling også... Jeg trener pilates og har fått høre at det er en fin trening for gravide. Instruktøren er fysioterapeut og er veldig obs på meg. Det er en del øvelser jeg ikke gjør, men de fleste fungerer helt topp. ← Hadde du gidda å fortalt kva øvelsar du ikkje tar? Då hadde eg blitt veeeldig glad!
Holly Hobbie Skrevet 15. september 2006 #23 Skrevet 15. september 2006 Det beste er nok aa skaffe deg en pilates-dvd/instruksjonsbok for gravide. Saa slipper du aa lure.
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2006 #24 Skrevet 15. september 2006 Det beste er nok aa skaffe deg en pilates-dvd/instruksjonsbok for gravide. Saa slipper du aa lure. ← Der står det jo berre eit utval øvelsar, eg vil vite kva slags øvelsar eg skal unngå på pilates-treningane. Men satsar på at jordmor har peiling.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #25 Skrevet 15. september 2006 http://www.kk.no/php/art.php?id=316574 sjekk denne artikkelen Veslo, ikke konkret om pilates, men generelt om trening under svangerskapet
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2006 #26 Skrevet 16. september 2006 http://www.kk.no/php/art.php?id=316574 sjekk denne artikkelen Veslo, ikke konkret om pilates, men generelt om trening under svangerskapet ← Tusen takk, den var fin!!!
Fjellrypa Skrevet 17. september 2006 #27 Skrevet 17. september 2006 Hm, jeg er nok heller ingen ekspert på dette, men siden jeg har blitt ropt på må jeg jo prøve å svare: Jeg har lest en god del ulike bøker og nettsteder og diskutert med alle jeg har kommet over (JM, lege, treningsinstruktører osv) om trening i graviditeten. Den Jill Jahrman artikkelen stemmer veldig bra overens med det jeg har lært og gjort. Når det gjelder magemuskler, så er det riktig at rette magemuskler ikke skal/bør trenes etter 12. uke. Årsaken til det er rett og slett at de deler seg for å lage plass til magen rundt denne tiden, og at det derfor ikke er noe vits i å trene dem. Jeg har ikke funnet noe om negative effekter av å prøve å trene de rette, det blir rett og slett veldig vanskelig fordi de ikke fungerer som før. De skrå og tverrgående magemusklene bør derimot trenes hele svangerskapet.
Meredith Skrevet 22. september 2006 #28 Skrevet 22. september 2006 Interessant, kanskje jeg skal kjøpe en slik graviditetsdvd
LindaMarie Skrevet 22. september 2006 #29 Skrevet 22. september 2006 På pilates room har de egne timer for gravide... Skal væreveldig bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå