Gå til innhold

Hva er det som skjer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har trent ganske mye kondisjonstrening i flere år, og var slank og fin pga treningen. Men det siste året har jeg lagt på meg nærmere 15 kilo og det selv om jeg trener like mye som før. Og ikke spiser jeg mere mat eller mere usunt enn før.

Hva i all verden er det som skjer med kroppen min? Dette kan ikke være normalt, hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva i all verden er det som skjer med kroppen min? Dette kan ikke være normalt, hva skal jeg gjøre?

Gå til legen for en utredning!

Skrevet

Ja, æsj, jeg får vel gjøre det selv om jeg hater å gå til legen. Det er pyton. Men hvis det er noen som har noen anelse om hva som feiler meg så blir jeg takknemlig for svar.

Skal gi rapport her når jeg har fådd kommet meg til lege, men det er så lang ventetid der. Minst tre uker jo.

Skrevet

Du er ikkje byrja på nye medisinar då? Mange medisinar som har slike kjedelege biverknader...

Skrevet

Nei, bruker ikke noen slags medisiner. Derfor er det så rart at jeg har slik vektøkning.

Skrevet

Når du trener øker du muskelmengen og muskler veier mer enn flesk. Derfor spør jeg deg om du ser slank ut eller om det er vekta som brukes som veiviser?

Det er bedre å bruke målebånd enn vekt.

Det kan jo også være at du har hørt på han halvtjukke F. Lindon og har lagt om kostholdet og at det er grunnen til at du har lagt på deg?

Eller så har det klikka fullstendig for badevekta og at den viser feil antall kg.

Det har nesten klikka for meg når jeg har hatt badevekt (som jeg har kastet for lenge siden).

Den ene etter den andre som var på badet og veide seg og hadde vært på besøk noen dager hos meg og med fri tilgang til kjøleskapet, hadde gått ned flere kilo...

Skrevet
Jeg har trent ganske mye kondisjonstrening i flere år, og var slank og fin pga treningen. Men det siste året har jeg lagt på meg nærmere 15 kilo og det selv om jeg trener like mye som før. Og ikke spiser jeg mere mat eller mere usunt enn før.

Hvis du har lagt på deg 15kg på et år og levd som vanlig så må du gå til legen for dette er ikke vanlig.

Og det går ikke ann å legge på seg 15kg muskler, dessuten så skriver jo TS at hun trener det samme nå som før.

Få dette sjekket ut, kan være mange grunner til dette som kan trenge behandling nå.

Skrevet

Lavt stoffskifte var det første som slo meg også.

Skrevet

Sjelden en ser så drastisk vekt-økning med lavt stoffskifte, høres mer ut som Cushing's, pituitary eller hypothalamus relatert for meg, dersom det virkelig ikke er noen endring i andre lett forklarelige faktorer (mat, depresjon, aktivitet el). Men skal ikke spekulere her, du må gå til legen å få sjekket det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...