Gå til innhold

Har hangla i 4 uker nå...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg burde vel egentlig ha svar på detta sjøl, men det har jeg altså ikke.

Jeg går nå på 4. uka mi med et lumskt virus som gjør at jeg hangler. Noen dager er det virkelig ille. :forvirret:

I variende grad har jeg hodepine, vondt i halsen, er snørrete og veldig, veldig sliten. Detta går på jobben så det kan virke som vi smitter hverandre gang etter gang etter gang.

Men noen som har noen nyttige tips for hvordan jeg skal bli kvitt jævelskapen litt fortere enn det som er tilfellet nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det bare er virus du har? Har legen sagt det? Hvis ikke er vel det første og beste å gjøre å oppsøke en....

Om det er gjort er det nok lurt å ta det helt med ro over noen dager, gjøre ingenting, spise C-vitaminer (1000 milligrams pulvertablett på apoteket), og fortsette å gjøre ingenting. Drikk varm te eller toddy, og MASSE vann.

God bedring!

Skrevet

Det kan høres ut som om du har kronisk bihulebetennelse slik som du beskriver det med vondt i hodet.

Jeg hadde det for 3 år siden og fikk en kur med kortison og antibiotika og ble bra, og så begynte det igjen.. Til slutt måtte jeg operere bihulene, det ga meg et nytt liv.

Kortison er helt rått til å få deg frisk :)

Dersom du bøyer deg fremover f.eks med hodet mellom bena, får du mer vondt da? Da øker som regel trykket i bihulene og det gjør vondt, og da er det tegn på bihulebetennelse.

Skrevet

Regner med at det er virus siden det går nå, har dessuten smitta fler så det er nok det. :forvirret:

Jeg har hatt mange dager i ro, men kan ikke være borte fra jobb når jeg bare er halvdårlig.

Og tror ikke hodepinen er pga bihulene for det sitter ikke foran på hodet.

*lene meg framover* Fikk ikke økt smerte :)

Men tusen takk for tips begge to :klem:

:-D

Skrevet

da er det sikkert bare et køddent virus..

Kortisontabletter er rockn roll mot virus da..

Det ville jeg tatt, da blir du fort frisk...

hilsen bihuleoperert :)

Skrevet
da er det sikkert bare et køddent virus..

Det ville jeg tatt, da blir du fort frisk...

hilsen bihuleoperert  :)

:ler:

Tar ikke kortison for moro skyld gitt, tror jeg legen min er enig i og :ler:

Skrevet

Har du hanglet i 4 uker er kortisontabletter noe å vurdere... :)

Mange er skeptiske, men tabletter kan man godt bruke når man har hanglet lenge... Du skal jo ikke bruke dette fast da..

Du får snakke med fastlegen din om det, så blir dere nok enige..

Hilsen bihuleoperert

Skrevet
Har du hanglet i 4 uker er kortisontabletter noe å vurdere...  :)

Mange er skeptiske, men tabletter kan man godt bruke når man har hanglet lenge... Du skal jo ikke bruke dette fast da..

Du får snakke med fastlegen din om det, så blir dere nok enige..

Hilsen bihuleoperert

:ler:

Skjønner at du er fornøyd med operasjonen i hvert fall :-D

Skrevet

Kronisk bihulebetennelse er så plagsomt at det gjør deg til verdens verste samboer, så jeg er veldig fornøyd. Har mye mindre vondt i hodet nå enn for 3 år siden :) .... og mindre sur og gretten..

Bihuleoperert

Skrevet

Ikke stress med å gå på jobben hvis du ikke absolutt må. Det er bedre at kroppen får hvile og får tatt seg inn igjen.

God bedring :)

Skrevet
Ikke stress med å gå på jobben hvis du ikke absolutt må. Det er bedre at kroppen får hvile og får tatt seg inn igjen.

God bedring :)

Takk :klem:

Gjest Odny i.i.
Skrevet

Ta det med ro og få en sykemelding. I tillegg hjelper det på immunforsvaret å ta 1500 - 2000 mg c-vitaminer daglig, solhatt og spise masse hvitløk. Fordel inntaket av c-vitaminene utover dagen, for kroppen skyller ut det den ikke trenger. Hvis du tar halvparten om morgenen og resten om kvelden så fungerer det bedre.

Ikke stress med å bli frisk, men la kroppen få ro til å ordne opp slik at du blir raskere frisk igjen.

Skrevet

Kortison demper immunforsvaret og har ingen virkning på virus, med et dempet immunforsvar så ender en bare opp med å være syk lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...