Gjest Singel, lei og redd. Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Det er utrolig vanskelig for meg å finne en grepa kar. En kar som ikke er redd for å fortelle hva han føler, en som kan ta i et tak, en som kan vise sine svake sider, en med selvironi, en som er god og snill, en som man føler seg trygg på og ikke minst, en som ikke er feig. Jeg går for å være ganske pen. Over gjennomsnittet. Alle syns nok ikke jeg er pen, og har vokst opp og forstått at jeg egentlig ikke kommer så veldig langt med utseendet mitt og jeg bruker heller aldri utseendet mitt for å komme noen vei her i livet. Det jeg har opplevd med mitt utseendet er at menn kan godt falle for meg. Gjerne pladask, men så trekker de seg. Menn blir ofte sjalu på meg, mistenksomme og "alle" tror jeg er av den utro typen. Nå har det seg sånn at jeg aldri har vært utro, men har smertelig erfart utroskap i fra min forrige partner. Allikevel er jeg så misforstått når det kommer til menn. Og ikke minst damer, da dem tror jeg er en overfladisk kjærring som tror jeg er noe. Jeg går ikke med nesa i sky. Jeg er bare sjenert. Og jeg er forsiktig. Jeg orker ikke å gå på en smell igjen. Verken når det kommer til parforhold eller til venninner. Jeg opplever altså menn på en ganske dårlig måte. De liker meg, men så stikker de og blir redde. Gjerne bunner det i sjalusi eller mistenksomhet. At de ikke stoler på meg. Her om dagen fikk jeg et ganske rett-frem-spørsmål i fra en "venn". Han lurte på om hva jeg syntes om oppmerksomheten jeg fikk i fra "alle" andre? Han var nysgjerrig på hvordan jeg følte meg i form av det å kle seg. Om jeg passet på å enten kle meg veldig sexy eller "duset" ned klesstilen min. Han er psykolog og ikke så vanskelig for han å spørre om sånt, men han fortalte meg rett og slett at menn kan se på meg som en jente som muligens SØKER komplimenter, begjør, ++++ i fra andre menn selv om jeg kanskje er i et forhold. Dette gjør jeg da ikke! Jeg er ikke sånn. Mitt utseendet bedrar HELE MEG. Mitt inneste meg er så annerledes enn mitt ytre. Jeg kler meg aldri utfordrende. Jeg "duser" meg faktisk ned. Jeg kler meg ikke så fint som jeg kan for eksempel. Jeg bruker ikke så mye sminke. Rett og slett for å ikke tiltrekke meg for mye oppmerksomhet. Noen vil sikkert si at mannfolka stikker i fra meg fordi jeg ikke har noe i hodet. Dere tar feil. Jeg har masse i hodet. Jeg klarer bare ikke å dele det med hvem som helst. Mitt innerste er min skatt. Er det rett av meg å tenke at en gutt må gjøre seg fortjent til mitt innerste meg? Jeg har ikke lyst til å fortelle alt jeg vet, vil, kan, osv med en som kanskje stikker i fra meg. For jeg er brent... eller, jeg er egentlig ganske svidd. Så hvem skal fikse mine brukkne vinger da? Må jeg fikse de selv? hvordan skal jeg kunne se på en mann uten å bli mistenksom ovenfor at han stikker? Forandre meg i utseendet blir gasnke uaktuelt. Jeg er den jeg er. Jeg åpner meg bare ikke lett. Noen ganger blir jeg kvalm over menn. Noen ganger føler jeg for å prate med en psykolog om menn. Det gjorde jeg. Han komplimenterte utseendet mitt. Jeg ble lei meg. Jeg driter i hva du syns om utseendet mitt. KAN DU IKKE SE MER AV MEG? Hvor er du mannen med ryggrad som klarer å "ta tak" i meg? Som ser mitt innerste? Dette ble bare rot. Hei.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Mange pene som har det slik dessverre.
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Tja, hva slags menn går du etter, og hvor treffer du dem? Kjekke menn med utstråling har ofte mange tilbud og vil gjerne sile damene etter utseende og utstråling. De tar seg ikke alltid tid til å bli godt kjent med damen før de går videre. En løsning kan være å prate med menn på nettet uten å legge ut bilde. Angående utroskap må du passe deg for hvordan du oppfører deg når det er flere menn til stede. Hvis du prøver å være like hyggelig mot alle, kan en sjalu beiler oppfatte det som at du flørter med andre for å "holde ham nede". Husk: det er ikke hvordan du oppfører deg som teller, det er hvordan andre oppfatter at du oppfører deg som er viktig.
Gjest Fjellsippa Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Husk: det er ikke hvordan du oppfører deg som teller, det er hvordan andre oppfatter at du oppfører deg som er viktig. ← Snakk om bullshit! Mener du at hun skal utslette seg selv for å tilfredstille andre? Det er jo slett ikke sikkert at alle menn oppfatter henne på samme måte. Hva gjør hun da? Det beste du kan gjøre er å begynne å nyte singeltilværelsen. Glem menn for ei stund, og stell godt med deg selv. De mennene du har møtt fortjener deg uansett ikke. Finn tryggheten i deg selv, og plutselig en dag står drømmemannen der når du minst aner det. :skjeggebass:
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Mener du at hun skal utslette seg selv for å tilfredstille andre?Nei. En guttunge som f. eks. tror han er tøff hvis han raper med en jente i nærheten, lærer fort av hennes reaksjon at det oppfattes helt annerledes. I all kommunikasjon forsøker man å formidle budskapet slik at motparten forstår. Når ts ikke får frem de sidene av seg selv hun synes er viktige, dreier det seg om et kommunikasjonsproblem. Det er jo slett ikke sikkert at alle menn oppfatter henne på samme måte. Hva gjør hun da?Man snakker forskjellig til et barn og til en voksen, og man snakker forskjellig til venner og til ukjente. Kort sagt: man må alltid til en viss grad tilpasse seg mottageren. Men ts' problem er at hun til stadighet støter på den samme reaksjonen. Hvis hun ikke endrer kommunikasjonform, er det lite sannsynlig at reaksjonen endres.
Gjest Singel, lei og redd Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Hva er kommunikasjonsfeilen min da? Jeg vet ikke helt hvor problemet ligger, men jeg har egentlig et behov for å snakke med en psykolog om forhold i det hele tatt. rett og slett fordi jeg ikke tror... men samtidig er det noe inni meg som vil og som sier det stikk motsatte... Folk ser meg ikke som den jeg er. Hvorfor viser jeg ikke den rette siden? vanskelig å si hvorfor. Samtidig må jeg også få være den jeg er, så jeg er så forvirret. Forstår ingenting midt opp i dette med kjærlighet nå. rådvill. pustepause. ja det hadde kanskje vært greit tror jeg.
Cognizance Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Du er sjenert - forsiktig - og attraktiv. Jeg tipper problemet ditt er at du kun treffer den typen mann som er sjeldnest - ikke en player, men følsom samtidig som han har nok guts til å ta initiativ ovenfor deg og håndtere det. Du har alt å tjene på å ta initiativ selv istedet for å vente på at menn skal komme til deg. Jeg er sjenert og forsiktig også - og mann. Jeg går *ikke* rundt og forventer på at drømmekvinna skal ramle ned i fanget på meg.
Gjest Singel, lei og redd Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 Cognizance. Jeg venter ikke på at de skal ta initiativ heller. Jeg tar også initiativ. Var ikke flink til det før, men gjør det mere nå. Jeg forventer ikke at han skal ramle ned i fanget på meg heller. Kanskje jeg gjør best i å være alene litt.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Noen ganger er det godt å være alene også.
Cognizance Skrevet 16. september 2006 #10 Skrevet 16. september 2006 Cognizance. Jeg venter ikke på at de skal ta initiativ heller. Jeg tar også initiativ ← Ok da tippa jeg feil
Tiit Skrevet 16. september 2006 #11 Skrevet 16. september 2006 Det høres ut som om du er psyka skikkelig ut av en duste-psykolog-mann! Jeg ønsker det lykke med å finne en mann som ser deg som du er, og som gir deg tid til å bli trygg og "komme ut" med dine innerste tanker og følelser.
PoolBoy Skrevet 17. september 2006 #12 Skrevet 17. september 2006 Kanskje mennene stikker fordi du er FOR pen ? Menn kan bli stresset over å måtte forholde seg til tanken; hun er så pen at det bare en snakk om tid før hun finner seg en som er penere en meg. Du må finne deg en som er like pen som deg selv En som er uteseendemessig trygg på at han er "pen nok" for deg. Hvis du i tillegg er en jente som er utadvendt og hyggelig (les : naturlig flørtende) med alle menn, har virkelig din kjæreste grunn til å bli stresset. Var selv på vei til å bli kjent med en kjempesøt jente. Følelsen var gjensidig. Hun var bare så deilig søt, samtidig som hun var utrolig snill. Det var bare så synd at hun var like snill og deilig ovenfor ALLE menn. Det taklet ikke jeg. Lykke til med å finne din likesinnede
TheHairyToothfairy Skrevet 17. september 2006 #13 Skrevet 17. september 2006 Hvorfor henger man seg egetnlig så jævlig opp i utseendet? Det er ikke noe som heter for pen eller for søt osv. Hvis man surrer rundt og tror at partneren kommer til å finne seg en annen fordi man selv ikke er pen nok, da er det noe utrolig gærn't med det forholdet. Det vil alltid være en person der ute som er penere i utseende enn deg, så hvorfor gidde bry seg om det? Det vil derimot være sabla vanskelig å finne en person som er bedre enn deg for den som virkelig er glad i deg. Du kan enten leve nå med den du har, eller gå rundt å håpe i evig tid. Så jeg kan vel ikke si annet enn at jeg på en måte forstår åssn du har det. Det er hell on earth å finne en seriøs person der ute, som faktisk er villig til å satse litt og være med på å bygge noe solid og varig.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #14 Skrevet 17. september 2006 Hvorfor henger man seg egetnlig så jævlig opp i utseendet? Det er ikke noe som heter for pen eller for søt osv. Hvis man surrer rundt og tror at partneren kommer til å finne seg en annen fordi man selv ikke er pen nok, da er det noe utrolig gærn't med det forholdet. Det vil alltid være en person der ute som er penere i utseende enn deg, så hvorfor gidde bry seg om det? Det vil derimot være sabla vanskelig å finne en person som er bedre enn deg for den som virkelig er glad i deg. Du kan enten leve nå med den du har, eller gå rundt å håpe i evig tid. Så jeg kan vel ikke si annet enn at jeg på en måte forstår åssn du har det. Det er hell on earth å finne en seriøs person der ute, som faktisk er villig til å satse litt og være med på å bygge noe solid og varig. ← *applauderer* Malinka
Gjest singla Skrevet 17. september 2006 #15 Skrevet 17. september 2006 Enig med MoskvaMorten. Det er utrolig vanskelig å treffe noen som er på likefot og som vil det samme som du vil. Både pene og stygge folk får seg kjærester og blir samboere,så det er nok ikke der nøkkelen ligger. En som passer akkuratt til meg, og som jeg passer til. Ja, en som vil være med å satse, og ikke bare en flørt på byn. #lever i håpet#
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 17. september 2006 #16 Skrevet 17. september 2006 Kanskje mennene stikker fordi du er FOR pen ? Menn kan bli stresset over å måtte forholde seg til tanken; hun er så pen at det bare en snakk om tid før hun finner seg en som er penere en meg. Du må finne deg en som er like pen som deg selv En som er uteseendemessig trygg på at han er "pen nok" for deg. Hvis du i tillegg er en jente som er utadvendt og hyggelig (les : naturlig flørtende) med alle menn, har virkelig din kjæreste grunn til å bli stresset. Var selv på vei til å bli kjent med en kjempesøt jente. Følelsen var gjensidig. Hun var bare så deilig søt, samtidig som hun var utrolig snill. Det var bare så synd at hun var like snill og deilig ovenfor ALLE menn. Det taklet ikke jeg. Lykke til med å finne din likesinnede ← jepp
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #17 Skrevet 18. september 2006 Har samme problem, menn blir forelsket i utseendet mitt, og at jeg har naturlig store pupper gjør ikke saken bedre, alt etter som man ser på det da. Har flust av tilbud, men når de blir kjent med meg og oppdager at jeg faktisk ikke har bomull mellom ørene, og er akkurat like krevende som ethvert annet oppegående menneske, så slunkner fantasiene deres brått og de begynner å sutre over at jeg ikke var sånn som de trodde. Dustemenn
Gjest Devin Skrevet 4. oktober 2006 #18 Skrevet 4. oktober 2006 hva er det som skjer med verden?? Damer som "duser" ned utseendet sitt fordi de blir for pene? Dette er noe jeg har fundert på en stund, og kommet fram til at de siste 60-70 årene har vi Menn slitt noe enormt med å bli komfortable med Kvinners seksualitet. Dessverre er ofte pene jenter ofre for denne mentaliteten. Usikre menn vil alltid tenke at jenta vil finne seg en ny make, fordi vi er så tette i pappskallen at vi legger all verdi i en kvinne i det hun har mellom beina. Ergo blir dette et kraftig maktmiddel (som damer har brukt i alle tider). Personlig synes jeg det ville være oppriktig synd hvis vakre kvinner ikke skal kunne være dem de er, d.v.s kle seg sexy/ deilig eller ikke for den saks skyld. Du kan ikke være noe annet enn DEG selv. Husk at det finnes mannfolk som verdsetter vakre kvinner, men itillegg anerkjenner at de har mange andre flotte egenskaper. Det er fint å å ha et pent ytre Essensielt å ha et vakkert indre mine 2 øre
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #19 Skrevet 4. oktober 2006 Min erfaring er at svært ofte takler ikke jenter gutter som snakker om følelser, det blir møtt med misstro og homo/femi fleiping. Selv eldre kvinner over 30 har problemer i så måte, om de føler seg truet eller hva problemet er skulle jeg likt å vite. En forklaring er at jenter vil inn i menns domener men ønsker ikke menn på sine domener...
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #20 Skrevet 4. oktober 2006 hva er det som skjer med verden?? Damer som "duser" ned utseendet sitt fordi de blir for pene? Dette er noe jeg har fundert på en stund, og kommet fram til at de siste 60-70 årene har vi Menn slitt noe enormt med å bli komfortable med Kvinners seksualitet. Dessverre er ofte pene jenter ofre for denne mentaliteten. Usikre menn vil alltid tenke at jenta vil finne seg en ny make, fordi vi er så tette i pappskallen at vi legger all verdi i en kvinne i det hun har mellom beina. Ergo blir dette et kraftig maktmiddel (som damer har brukt i alle tider). Personlig synes jeg det ville være oppriktig synd hvis vakre kvinner ikke skal kunne være dem de er, d.v.s kle seg sexy/ deilig eller ikke for den saks skyld. Du kan ikke være noe annet enn DEG selv. Husk at det finnes mannfolk som verdsetter vakre kvinner, men itillegg anerkjenner at de har mange andre flotte egenskaper. Det er fint å å ha et pent ytre Essensielt å ha et vakkert indre mine 2 øre ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå