Lula Skrevet 17. september 2006 #21 Skrevet 17. september 2006 Mobber ikke akkurat! Sier jeg er lei dem men de er gode nybegynner-viner ← Mange flotte Rieslinger også for viderekomne kan jeg fortelle.
Gjest piaf Skrevet 17. september 2006 #22 Skrevet 17. september 2006 Mange flotte Rieslinger også for viderekomne kan jeg fortelle. ← Jeg spiste en fantastisk middag på gourmet-restaurant i sommer, og av de ulike vinene som ble anbefalt til de fem rettene på menyen var hele to Riesling-viner - en tørr og en ganske søt, fra henholdsvis Tyskland og Østerrike, hvis jeg ikke husker feil. Søte hvitviner er i utgangspunktet noe jeg styrer unna, men det finnes gode og mindre gode viner i denne genren også, og til den rette maten (i dette tilfellet ost) kan en søt Riesling være nydelig.
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2006 #23 Skrevet 17. september 2006 Mange flotte Rieslinger også for viderekomne kan jeg fortelle. ← My point, exactly. Kanskje vi skal starte en KG-klubb "Rieslingens beskyttere". Tipper piaf vil være med, også.
Gjest piaf Skrevet 17. september 2006 #24 Skrevet 17. september 2006 Kanskje vi skal starte en KG-klubb "Rieslingens beskyttere". Tipper piaf vil være med, også. ← Jeg har truffet folk som aldri rører Riesling av prinsipp, fordi de regner det som søtt og harry. Men så enkelt er det altså ikke, etter min mening (selv om jeg selv også helst vil ha hvitvinen min tørr).
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2006 #25 Skrevet 17. september 2006 Jeg har truffet folk som aldri rører Riesling av prinsipp, fordi de regner det som søtt og harry. Men så enkelt er det altså ikke, etter min mening (selv om jeg selv også helst vil ha hvitvinen min tørr). ← Jeg var også slik Riesling=halvtørt, søtt skvip man drakk i russetida. Så ble jeg utfordret av en dame som jobbet på Vinmonopolet, og fikk smake Dopff&Irion Riesling. Men noen begynnervin for folk som egentlig ikke liker vin, er det muligens ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå