Gjest Lanyah Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Jeg er nett begynt å like vin, eller jeg har lært å like vin. Før drakk jeg alltid den solbær vinen, men den har jeg drukket for mye nå. Noen forslag til vin for de som egentlig ikke liker vin, om dere skjønner? Liker den søt, ikke sur i smaken, det hater jeg!
Gjest Lanyah Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Må vel være noen vin drikkere her?...
Gjest piaf Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Alltid vanskelig med denne type spørsmål, for søte viner er ikke akkurat min favoritt. Men jeg har likevel et tips som jeg tror kan falle i smak, men som jeg samtidig kan "stå inne for" : Dom Dinis, en portugisisk rødvin. Veldig rund, lite syre og i tillegg ganske billig, sånn at det ikke blir altfor trist hvis du ikke liker den...
Elizia Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Fikk tips om en vin som heter Sonador. Den skal visst nok være søt/bløt. Har desverre ikke smakt den selv grunnet graviditet, men skal prøve den
Krista83 Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Jeg liker en søt en som heter liebfraunlich eller noe slikt, i en blå flaske.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Vet at mange vinferskinger liker Martini Asti, som riktignok er en musserende vin.
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Hvitvin eller rødvin? Når det er snakk om søt vin så tenker jeg automatisk på hvitvin.
Minien Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Rødvin: Portada fra Portugal Hvitvin: En eller annen Riesling (Moselland er god)
Gjest Lanyah Skrevet 15. september 2006 #10 Skrevet 15. september 2006 Vet at mange vinferskinger liker Martini Asti, som riktignok er en musserende vin. ← Den liker jeg ikke! Minner meg om Champagne...! Jeg er kresen, veeeeeldig kresen!
Gjest Lanyah Skrevet 15. september 2006 #11 Skrevet 15. september 2006 Hvitvin eller rødvin? Når det er snakk om søt vin så tenker jeg automatisk på hvitvin. ← Om det er rød eller hvit spiller ingen rolle for meg. Solbærvinen var rød, noen som vet hvilken vin jeg snakker om? Tror den heter Cassandra Solbær, om jeg ikke tar feil.
Leone Skrevet 15. september 2006 #12 Skrevet 15. september 2006 Hvitvin: Konigsmosel Riesling er veldig god. (Mosel vin fra Tyskland)
Gjest Virvel Skrevet 15. september 2006 #13 Skrevet 15. september 2006 Jeg liker en søt en som heter liebfraunlich eller noe slikt, i en blå flaske. ← Den liker jeg også. Har avansert litt nå jeg, da, nå kan jeg faktisk drikke halvtørre hvitviner. Søtere viner jeg har drukket mye av er Señorita, Sól del Mediterraneo, Ars Vitis (den høye, smale flasken med maleri på innsiden) og sist men ikke minst, nybegynnervinen over dem alle: Canei - praktisk talt Mozell. (Ikke Peach Canei, altså, det er noe helt annet!)
smile Skrevet 15. september 2006 #14 Skrevet 15. september 2006 Rødvin: bossom hill fra USA, ellers er vel tyske riesling-viner greie til å begynne med men jeg er lei dem... Spør på vinmonopolet, de er gode på dette!
Gjest Gjesta Skrevet 15. september 2006 #15 Skrevet 15. september 2006 Ikke mobb Riesling! Tørr riesling fra Alsace er noe av det nydeligste på hvitvinsfronten... Når det gjelder mer søte viner, kan jeg anbefale tokaj fra Ungarn.
mee mee Skrevet 15. september 2006 #16 Skrevet 15. september 2006 det er mye gode riesling viner! jeg liker kun de. er glad i johan brumer ett eller annet. den er god som nybegynner vin.
Gjest Virvel Skrevet 17. september 2006 #17 Skrevet 17. september 2006 Johann Brunner mener du nok, er vel denne? Den drakk jeg i går faktisk.
minienthe Skrevet 17. september 2006 #18 Skrevet 17. september 2006 hvitvin - La Salle rødvin - Faustino (den til ca 200 kr flaska)
smile Skrevet 17. september 2006 #19 Skrevet 17. september 2006 Ikke mobb Riesling! Tørr riesling fra Alsace er noe av det nydeligste på hvitvinsfronten... ← Mobber ikke akkurat! Sier jeg er lei dem men de er gode nybegynner-viner
Gjest Lanyah Skrevet 17. september 2006 #20 Skrevet 17. september 2006 Jeg smakte en eller annen Riestling på fredag, den likte jeg ikke. Men fikk ned hele flaska for det..., måtte "venne" meg til den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå