Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde nesten man "måtte" ha brystpumpe jeg. Har i hvert fall hørt at jeg som venter barn i januar bør være nøye med å pumpe ofte for å unngå brystbetennelse. Det er vel ofte mer melk enn hva babyen vil ha til enhver tid, er det ikke det da?

Jeg trodde nesten man "måtte" ha brystpumpe jeg. Har i hvert fall hørt at jeg som venter barn i januar bør være nøye med å pumpe ofte for å unngå brystbetennelse.  Det er vel ofte mer melk enn hva babyen vil ha til enhver tid, er det ikke det da?

Neida...

Jeg har, men det var 500 veldig bortkastede kroner. Jeg har aldri hatt behov for å pumpe ut melk pga overproduksjon. Og de gangene jeg har prøvd for å lagre, har det ikke kommet ut mer enn en liten slurk.

Jeg har rett og slett ikke mer enn nødvendig!

Annonse

Har skaffet meg håndpumpe for å kunne ha et lite lager med morsmelk i frysen, slik at vi kan ha barnevakt noen kvelder. Eneste aberet er at det tar en stund å pumpe med manuell pumpe, og at senebetennelsen lurer hvis du må pumpe mye.

Blir jeg til å pumpe mye, tror jeg at jeg skal ringe helsestasjonen eller ammehjelpen for høre om de vet hvor man evt kan leie.

Det er jo et prisspørsmål; elektrisk koster rundt 1000lappen, manuell koster rundt 500. Men skal du pumpe mye, er det styr med manuell. Ville ventet og sett hva slags behov du har.

Jeg har også chicco pumpe, og er sjeleglad jeg hadde det i hus!

For det første ble jeg så sår at det var en lykke å kunne pumpe meg slik at matingen igjen ble en kosestund uten smerte, for det andre så har jeg melkespreng kun 1 time etter gutten har spist, så er deilig å kunne lette litt på trykket, har ikke sjangs til å få han til å spise så ofte :)

Så for meg var det absolutt verdt pengene :)

Eneste aberet er at det tar en stund å pumpe med manuell pumpe, og at senebetennelsen lurer hvis du må pumpe mye.

Det der opplevde virkelig ikke jeg som noe problem sist jeg ammet og brukte manuell pumpe. Og ikke hadde jeg overflod av melk heller. De første pumpene var tyngst, men så rant det i strie strømmer til flaska var full. Jeg trengte ikke pumpe meg i hjel for å få den strømmen til å renne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...