Gå til innhold

Stavanger

Fremhevede innlegg

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Jeg og samboeren min skal en weekendtur til Stavanger og lurer i den forbindelse på hvilke hoteller dere kan anbefale? Det bør være sentrumsnært, og ikke for dyrt (vi er studenter :sjenert: ).

Hva bør man oppleve når man er i Stavanger, og hvor bør man spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sentrum i Stavanger er ikke stort, så nesten uansett hotell blir det sentralt. Prøv Grand hotell, eller Stavangers lille hotell. Det finnes også en Stavanger bed and breakfast, som ligger på Storhaug, et boligområde ca 5-7 minutters gange fra sentrum. Det er sikkert det billigste, selv om det kan være litt vanskelig å finne. Spør om veien :-)

Stavanger sentrum kryr av bra restauranter, det kommer jo veldig an på hva slags mat dere liker. Selv liker jeg Paparazzi, som har både en barmeny med småretter og en dyrere a la carte-meny. Stim og Tango er også bra. Alle disse ligger nede ved Vågen.

Bare spør om du lurer på noe mer!

Skrevet (endret)

Hei

Jeg vil selvfølgelig anbefale mitt Google kart over Stavanger der jeg har lagt inn info om noen av attraksjonene her i byen: http://gardkarlsen.com/stavanger_map.htm . Jeg har også lagt ut noen bilder av byen på http://gardkarlsen.com/stavanger.htm og skrevet litt om plasser man kan spise på http://gardkarlsen.com/eating_out_Stavanger.htm :) Når det gjelder overnatting så sliter hotellene her med at det alltid er fullt (iallefall i ukedagene) men du kan jo sjekke på Skagen Brygge hotel, Clarion hotell eller SAS Atlantic. Dersom du vil ha bed & breakfast så kan du prøve .

Hvis dere er glad i kaffe bør dere teste ut Charlie Brown i Stavanger storsenter (inngang fra Torget eller Kirkegaten)...det er en knøttliten plass men test ut deres caffe moccha med krem...den er iallefall slik jeg liker den :ler:

Endret av gard
Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Takk til dere begge to! :)

Vi regner med å reise torsdag til søndag eller fredag til mandag i løpet av de nærmeste månedene.

Vi vil gjerne gå på kafeer og spise lunsj/drikke kaffe, og spise på restaurant på ettermiddagen/kvelden (vi liker meksikansk, italiensk, spansk, kinesisk o.l).

Noen anbefalinger?

Gjest Tweetypie
Skrevet

Kan anbefale Restaurant Allegro - nydelig Italiensk mat :) Man har jo Mexico som ligger i Vågen - helt okay mat, men ikke mer heller da. Sala Thai på Løkkeveien er god mat.

Skrevet

Mexico i Vågen har nydelig mat syns jeg! Anbefaler ellers La Piazza for Italiensk mat, ligger ved, ja hva heter det torget igjen... (jeg er innflytter...) vel, det ligger i trappene på vei opp til posten ihvertfall. Hvis dere liker indisk så vil jeg også anbefale Indian Tandoori restaurant som ligger i nærheten av de røde sjøhus.

Av cafeer så syns jeg Resept og Tante Molla i Østervåg, og Sting ved Valbergstårnet er koselig.

Hvor ligger Restaurant Allegro, Tweetypie? Skulle gjerne prøvd den, siden jeg elsker italiensk mat.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Takker for gode svar. De er notert :)

Tror vi må prøve Allegro, for det hørtes bra ut :)

Hvilke steder bør man unngå?

Skrevet

Hei

La Piazza heter vel "Nye La Piazza"...dette skjedde vel etter at de ble stengt av mattilsynet for noen år siden :overrasket: Jeg vil si at Allegro er mye bedre og du finner den bak Skagen Brygge Hotell

Skrevet

Jeg spiste på Straen en gang jeg var i Stavanger. Det er noen år siden, så jeg vet ikke om restauranten fortsatt eksisterer. Det vr i alle fall et nydelig sted med nydelig mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...