Gå til innhold

Kreavtive tips til en mann som skal fri....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg planlegger å fri til min kjære, fantastisk samboer i løpet av kort tid. Hun vet IKKE dette i det hele tatt. Har lest opp og ned på amerikanske og norske (dittbryllup.no) om "How to pop the question"

Har mange ideer, men trenger gjerne flere.

SÅ, jeg henvender meg til fagekspertisen på dette området.

Hvordan fridde din kommende mann, f.eks.

Takknemlig for alt av gode historier, unike ideer og kreative innspill!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Gjør det romantisk, gi komplimenter og bruk vakre ord. Så lenge dette er tilstede, spiller omgivelsene eller settingen ingen rolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min fridde hjemme. Totalt uventet, kledd opp i dress og med ringen i lomma. Han holdt en liten "tale" før han gikk ned på ett kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham. Etterpå sprettet vi en flaske champagne før vi gikk ut og spiste en veldig god middag.

Dette var kortversonen, og ikke særlig romantisk fortalt, men der og da... Mmmmm...

Jeg er av de som hater overraskelser og offentlig baluba. Hadde kjæresten min f.eks. fridd foran venner og familie ville jeg følt det veldig ukomfertabelt. Også noe å tenke over for den som skal fri.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hei!

Jeg er kanskje en av de som liker at det er litt stort og flott... Selv om jeg vet at jeg hadde satt like stor pris på det uansett hvordan det ble gjort hvis han var den rette for meg!

Jeg syntes iallefall det hørtes veldig spennende ut da jeg leste om han som hadde laget en reklamefilm som ble sendt på tv!

Ellers så bør du nok fokusere på romantikk og hva du føler for henne. Jeg elsker iallefall å høre at noen elsker meg og hvorfor osv.... Overrask henne hjemme davel! Men stearinlys, middag og greier. Det må vel slå an?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære fridde på julaften 2000. Vi feiret hver for oss og da jeg kom hjem hadde han allerede vært hjemme en stund. Han hadde nemlig fortalt familien sin at han skulle fri så de sørget for at han kom seg fort hjem igjen. *thi hi*

Da jeg kom inn døren til leiligheten vår tok han imot meg i døren og førte meg inn i stuen. Her hadde han tent masse stearinlys. Jeg ante ingenting. Trodde bare han ville gjøre julaften ekstra koselig. Så satte vi oss på gulvet foran juletreet, og der fridde han med en nydelig alliansering i hvitt gull med en diamant. Champagne hadde han selvsagt også!

Lykke til med frieriet!!

Endret av Mrs. B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du..

Min elskede fridde til meg på en fantastisk romantisk måte. Det var en vanlig ukedag, ante ingen verdens ting. Han hadde "avtalt" med en venninne av meg at hun skulle møte meg på en cafe rett etter jobb slik at jeg holdt meg vekk fra leiligheten vår noen timer...

Da jeg kom hjem etter en koselig cafe tur var det helt mørkt i huste, jeg satte nøkkelen i døra, låse opp og ble møtt av et fantastisk syn...

Roser/telys annen hvergang fra yttergangen...ned trappen til vår daværende kjellerleilighet...inn døren til vårt lille krypin. Rosene og telysene formet et stort hjerte midt på gulvet. Inni hjertet lå det en nydelig rose med ringer inni...

Min kjære hadde ordnet i stand deilig middag og vin...men jeg kan si det slik..."middagen ble kald" icon_wink.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Elma den 2002-03-22 10:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vanligvis ikke romantiske samboer gjenomførte et overraskende frieri. Jeg ble invitert på kaffe hos hans søster. Der fikk jeg overraskende et brev i hånden med beskjed om å "sette meg i bilen - barnevakt er ordnet". Dette var begynnelsen på et rebusløp som førte meg til fjells! På en lokal fjelltopp er det ei bitte lita steinhytte - tidligere branntårn for Kongsberg med omegn - der hadde kjærsten dekket bord med det fineste service og ost, kjeks og vin, tent sterinlys og dresset seg opp (smoking!). Jeg fikk utlevert gallakjole og ble invitert inn på lunsj. Ettersom dette var min 30-årsdag mistenkte jeg aldri frieri. Plutselig drar han fram en knebeskytter - jeg skjønner fortsatt ikke noe - og drar en spøk "ops - den må ha ligget sammen med gallakjolen din" (Ettersom jeg er veldig rotete og vimsete ville ikke det vært så usansynlig - derfor lo jeg godt!). Og så står han der på kne med ringen i boks og frir....... og jeg griner og gliser og kjenner hvor mye jeg elsker han. Etter nesten 10 år som kjærster - to barn - og en normal hverdagstilværelse sammen - glemmer man nesten hva romantikk er. Og man regner nesten med at man blir vel gift etterhvert uten frieri- derfor er et romantisk frieri en virkelig opp-piffer i forholdet! Vi gifter oss 13.juli og da er det 1 år siden han fridde. LYKKELIG og FORELSKET!

Lykke til med frieriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min overrasket med en barnefri helg på Hell hotell i Stjørdal. Champagne, ned på kne, middag, svømmebasseng, og ikke minst: Midnattsoperaen Olav Engelbrektsson ute på Steinvikholmen slott - midt på natten! Han holdt alt hemmelig i 6 mndr, og jeg visste ingenting om at jeg skulle fly eller hvor vi skulle hen.

Kjempekos! (Han fikk jo ja!)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er av den "offentlige" typen, så har forslag som jeg synes er litt romantisk:

-går dere på noen slags kamper sammen? Få overtalt speaker til å fri i en (av) pausene

-leie fly med reklamebanner eller en stor reklameplakat (selvfølgelige skal det ikke være reklame da!)

-spørre henne når dere er i en luftballong

-spørre henne i en pariserhjul

-spørre rett før dere hopper i fallskjerm

mm, åsså ville jeg da tatt henne med på resturant, eller laget en "hemmelig" stor fest med venner eller noe lignende etterpå...

Fortell oss hva du bestemmer deg for og hvordan det gikk da! icon_smile.gif

_________________

june-02 vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-03-25 12:51 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08Juni: Jøss, er du også på DOL? icon_eek.gif Me too! Hva kaller du deg der da ? icon_smile.gif eller, det er kanskje hemmelig det icon_smile.gif *nysgjerrig*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...