Gjest HarleyTøsaTone Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Nå er det 5,5 time igjen til avreise fra norge til usa og chicago. Vi er en vennegjeng som etter flere års planlegging endelig skal få oppleve vårs alle store drøm, Route 66 fra Chicago til L.A. Vi satt og snakket om forventningene våres for turen, vi skal alså sitte oppe i hele natt, sånn at vi er stuptrøtte på flyet i morgen, og får sove det meste av den lange turen fra Gardermoen til O'Hare-Chicago. I samtalen våres kom vi jenter frem til at vi skulle skrive dagbok, og tenkte at KG må være plassen. På turen er vi 13stykker, 6damer og 7menn. Vi er alle i alderen 29-36, og er fellesvenner gjennom mange mange år. De siste årene har ikke alle hatt så veldig godt kontakt, pga jobbsituasjon og famile, noen flytter litt på seg etterhvert og vi er ikke lenger samlet i samme by. Viljen for å få til en sånn tur som venter oss, har kostet mye fra hver enkelt, men alle har alltid vært like gira som dagen vi bestemte oss for å gjøre denne turen en gang i fremtiden sammen. Noen har jo barn og famile, andre er opptatt med studie, og noen i travel jobb, så å få det til å klaffe for oss alle på en gang var i starten nesten en umulig oppgave. Men sommeren for 2år siden bestemte vi oss for at torsdag 14.sep.2006 drar vi uansett, koste hva det koste vil, kun dødsfall kunne hindret oss fra å dra. Litt slitsomt å dra fra barna da, men de er i trygge hender alle som en. Men nå, i skrivene stund sitter vi hos den eneste ungkaren i gjengen, her blir vi til drosjen dukker opp i 5tiden i morgen. Stemningen er her helt på topp, vet ikke om det skylles generell reiseglede, eller om noen er overtrøtt alt. Vi er 6 par som drar og 1singel mann, de fleste skal kjøre HD og 2 par skal kjøre en van som vi i ettertid fant ut er meget god ide og passer oss andre midt i blinken med tanke på hvor mye mer baggasje vi da kan dra med oss, har hatt litt angst for at jeg ikke skal få pakke med alt det jeg trenger på turen, og ja, jeg pakker som vanlig all for mye enn normalt, en vanesak det da. Nå skal jeg prøve å ikke være all for ivrig på laptopen, sånn at dere ikke går lei av reisebrevet nesten før reisen har startet. Uansett, vi kommer nok med en oppdatering i løpet av torsdag kveld tenker jeg. Håper det er mange som vil lese da, siden vi legger ned litt tid i dette underveis, og så er det veldig bra for oss når vi kommer hjem og skal mimre om turen, når mye minner kommer til å være fortalt her. Det eneste jeg savner er muligheten til å legge ut bilder sammen med teksten. Men uansett 3uker gjennom usa skal vel beskrives med mange mange ord. We will be back........ HarleyTøsaTone
Gjest mela Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Kan bare si at dere er utrolig heldige. Det der er drømmeferien min. Håper dere får det supert! Jeg kommer til å følge med.
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Å så kult det høres ut! Gleder meg til å følge med!
Karamba Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Høres kjempespennende ut! Dere må ha en riktig god tur! Kommer til å følge med på reisebrevene. Var selv i USA for 3 år siden. Hadde en kjempeopplevelse. Var bl.a. i L.A., San Diego, Las Vegas, Grand Canyon. Så dere har virkelig noe å se frem til! Neste år skal vi tilbake for å besøke min bror. Gleder oss!!
Gjest HaleyTøsaTone Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Hei igjen. Nå er det vel langt på natt hos dere!! hehe Nå er vi på amerikansk jord, endelig. Turen over gikk kjempefint. Nå skal vi etter planen oppleve Chicago hele helgen, før vi på mandag setter og på to-hjulingene mot vest. Tiden har gått med på å komme oss til hotellet, vi hadde litt problemer der, for det viste seg at det var to hotell med samme navn, bare ikke i samme bydel, og vi bommet jo kraftig så det ble litt styr med å komme oss til rett hotell. Men omsider kom vi frem, og sjekket inn. Vi har bare hatt litt byvandring nå i kveld, og et par pils og litt vin til middagen. Vi stortrives alle sammen. Fikk litt panikk i dag, da jeg skulle slå på min laptop, jeg trodde jeg hadde reist fra alt som heter ladeledning til den, men den dukket opp omsider, heldigvis. Gikk overraskende bra med omstilling av "kropps-uret", trodde det skulle være hardt å tilpasse seg Chicago-time, men det har så langt godt bra, føler vi er i rute alle sammen. Det er vel ikke så veldig mye intressant å skrive om enda, alle vet jo hvordan det er å fly. Vi fløy fra Gardermoen via Amsterdam til Chicago, fikk ikke sove før vi tok av fra Amstedam husker jeg. I morra skal vi ned til downtown å se om vi får tatt oss en tur opp i Sears Tower, Chicagos høyeste bygning hvor vi kan se 60-70km, og selvfølgelig innom Navy-Pier. Ellers så gikk vi glipp av en Tom Petty konsert nå i kveld, kunne godt tenkt meg å vært der, men dengang ei. Mer oppdateringer kommer nok i løpet av helga. Nå skal iallefall jeg sove!! HTT
Tristessa Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Jeg er så misunnelig at jeg ikke finner ord. Denne tråden skal jeg følge med på!
Gjest HarleyTøsaTone Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Hei alle der hjemme! Har dessverre ikke vært noe oppdatering på noen dager. Det positive med det er jo at jeg da får skrive enda mer i dag. Helgen hadde vi i Chicago, en kjempeflott by på mange måter. Vi var ute på seiltur på Lake Michigan. En kjempflott opplevelse. Vi har også vært i Sears Tower og sett Chicago fra luften. I går våknet jeg grytidlig, fikk nok ikke sove mer pga av gleden over at dagen endelig var kommet, da vi skulle hente alle våres motorsykkler. Når vi kom til Harley utleieren stod alle sykklene på rekke og rad, klar for den norske gjengen med "Crays Vikings" som de kallte oss. Det tok mer tid en antatt å få alle papir i orden, men omsider var vi klar for "The Mother Road". Som Helge sa, så starter jo turen ikke fra utleieren, men fra Chicago Down Town sentrum. Vi dro litt tilbake for å komme helt til starten av Route66. Vi skulle kjøre så mye som mulig av denne legendariske veien, så de første km skulle vi absolutt ha med oss. Turen gikk gjennom Chicago og ut på landeveien mot Spingfield, vi stoppet ved alt som så intressant ut, og ja det ble kanskje litt mye stopp, for vi stoppet nesten ved alle gamle nedlagte bensin stajsoner, og gamle butikker hvor noen solgte den populære sirupen, som forøvrig er kjempegod. Det er utrolig mye flott å se, synd jeg ikke kan legge ut bilder her, for de sier jo mer enn tusen ord. Viss noen har et tips om hvor jeg kan legge ut bilder underveis så tar jeg gjerne imot tips. Vi overnattet i Springfield første natt på veien. Fant oss et koselig motell hvor innehavneren satt i nesten en time å fortalte om route 66 sin lokale historie i område vi nå befant oss i. Veldig mye intressant. Han kunne fortelle at cafen rett over gaten var godt besøkt av Al Capone i sin tid. Mandag gikk turen gjennom byer som Dwight,Odell og McLean m.f. til vi stoppet for dagen i den historisk byen Springfield, som tidliger var Illinois hovedstad. For min del kunne vi vært i hver by i flere dager, men vi må som kjent sette nesen mot vest. I dag er målet St.Louis, vi har også blitt fortalt at vi skal prøve å unngå stopp på østsiden i St.Louis da det er et meget kriminelt område vi skal passere. Satser på det går greit, å trave gjennom bydelen over til den mer trygge delen av byen. Nå skal vi sjekk ut av motellet og komme oss videre mot St.Louis. Alle trives veldig godt på sykklene, og de er vanvittige behagelige å kjøre, og Susanne og de i følebilen stortrives så langt, Susanne har allrede rekket å knipse over 300 bilder så langt. Blir nok en kjempesum da alt skal fremkalles ved hjemkomst, hehe. Vel det var mandagens del av reisen! Kommer mer i siden. Nå, forsett på jobb folkens, dere må stå på og drive landet godt så lenge vi er borte.
Gjest Sille Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 Dette må jeg følge med på! God tur videre
Gjest mela Skrevet 19. september 2006 #10 Skrevet 19. september 2006 Høres moro ut! På www.photobucket.com kan dere legge ut bilder gratis.
Bridget Jones Skrevet 24. september 2006 #12 Skrevet 24. september 2006 Åhh jeg misunner dere. Så heldige. Vi var i Usa i mai men vi var bare i staten Washington Kommer til og følge turen deres
FashionySara Skrevet 24. september 2006 #13 Skrevet 24. september 2006 Er i LA og Santa Monica hver sommer..bare spør om dere lurer på noe ! Og ha en riktig god reise!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå