Gå til innhold

Vaske ned kjøkkenet


Imax

Anbefalte innlegg

Vi skal male kjøkkenveggene, og jeg tar gjerne i mot noen gode tips for hvordan vi bør gripe an jobben med å vaske ned kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vask med salmiakk.

Den tar fett og matter samtidig ned overflatene. Perfekt når du skal male.

Jeg bruker mopp når jeg vasker veggene. Det går rask da du tar større flater av gangen enn når du står med kluten i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke bruke grønnsåpe, den inneholder fett og da vil ikke malinga sitte. Bruk ajax eller noe slik og med salmiakk i. Det funker bra. Bruker mopp når jeg vasker tak og vegger. Slipper å klatre opp på en stol eller gardintrapp, og du får vasket større flater på kortere tid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte en grovrens av noe slag (kjøpt i maleforetningen) da vi vasket veggene før maling. Brukte en stor svamp, fungerte veldig bra. Grovrensen var bra, da det tok fett o.l. men luktet ikke så ille som salmiakk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, gode tips. Jeg hadde garantert brukt grønnsåpe (synes det lukter godt!). Når du sier vasker med mopp, mener dere med vanlig gulvmoppen på? Litt fersk her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, gode tips. Jeg hadde garantert brukt grønnsåpe (synes det lukter godt!). Når du sier vasker med mopp, mener dere med vanlig gulvmoppen på? Litt fersk her  :ler:

Har du aldri vasket rundt et kjøkken før? Trodde det var vanlig at man hjalp til med slikt hjemme når man tenåring. Det gjorde jeg, og det gjør mine barn, og her i huset vaskes kjøkkenet ned to ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, gode tips. Jeg hadde garantert brukt grønnsåpe (synes det lukter godt!). Når du sier vasker med mopp, mener dere med vanlig gulvmoppen på? Litt fersk her  :ler:

Jeg bruker samme mopp som til gulv.

Ideell til tak og vegger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri vasket rundt et kjøkken før? Trodde det var vanlig at man hjalp til med slikt hjemme når man tenåring. Det gjorde jeg, og det gjør mine barn, og her i huset vaskes kjøkkenet ned to ganger i året.

Vel, for oss som ikke har vokst opp med mor som har støv på hjernen, så har vi ikke vasket rundt TO ganger i året :overrasket: Dessuten har det jo kommet noen nye vaskemidler osv siden jeg vokste opp på 70-tallet.

Og det er helt uaktuelt å vaske kjøkkentak og vegger to ganger i året. Har du virkelig ikke noe annet å foreta deg? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å vaske veggene med løsning av zalo, salmiakk og vann, det brukte vi når vi vasket ned døsboet vi flyttet inn i og det tar alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for oss som ikke har vokst opp med mor som har støv på hjernen, så har vi ikke vasket rundt TO ganger i året  :overrasket: Dessuten har det jo kommet noen nye vaskemidler osv siden jeg vokste opp på 70-tallet.

Og det er helt uaktuelt å vaske kjøkkentak og vegger to ganger i året. Har du virkelig ikke noe annet å foreta deg?  :overrasket:

Om du ikke har gjort det to ganger i året så kan det da ikke være første gangen du gjør det?

Og jeg har masse annet å foreta meg, men kjøkken og bad blir vasket ned to ganger i året. Det har med hygiene å gjøre. Resten av huset synes jeg ikke det er nødvendig å vaske tak og vegger så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri vasket rundt et kjøkken før? Trodde det var vanlig at man hjalp til med slikt hjemme når man tenåring. Det gjorde jeg, og det gjør mine barn, og her i huset vaskes kjøkkenet ned to ganger i året.

Ved nedvask i forbindelse med maling er det ønskelig å matte ned, slik at malingen sitter bedre. Når man tar en vanlig nedvask, vil man helst ikke matte ned.

Det er derfor forståelig (og bra) at trådstarter spør om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...