Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jeg og kjæresten min har vært sammen i 7-8 måneder nå og har det forsåvidt kjempefint sammen, bortsett fra på det seksuelle plan. Det er først nå de siste 2 måneden og spesielt de siste ukene at dette har endret seg fra fantastisk til sørgelig. Kjæresten min er 21 og tar opp fag (norsk og fysikk) for å forbedre/få grunnleggende vitnemål. Jeg er 18 og går siste året på VGS, med full fordypning i matematikk, fysikk og kjemi. Jeg har ganske gode karakterer i realfagene, han har aldri vært spesielt flink i matematikkbaserte fag. Han er meget intelligent og sosialt oppegående forøvrig. I tillegg til å ta opp fag jobber han i en bedrift, hvor han har jobbet heltid i litt over to år. Han er sterkt misfornøyd med sin jobbsituasjon og ønsker å bytte arbeidsplass, men vet ikke hvordan dette skal gjøres, ettersom han grunnet skolegangen nå kun kan jobbe deltid og helst på spesielle tider. Skoleangsten + en jobb han misliker sterkt gjør mye med humøret hans. I tillegg er han deprimert (tror jeg?) over sitt eget utseende. Han har lagt på seg ca. 8 kg siden vi ble sammen, mens jeg selv ikke har lagt på meg et gram. Dette tror jeg sliter på selvtilliten hans, noe det selvfølgelig ikke bør gjøre. Han er rett og slett en vakker gutt og dette sier jeg ikke som subjektiv kjæreste. Jentene svermer rundt han som fluer. P å toppen av dette har han vist store problemer med sex generelt. Han er manisk opptatt av min nytelse. Jeg føler at jeg tar og tar, mens han gir og gir, men han mener selv at det er min nytelse som gjør han opphisset og at det er når jeg har det bra at han har det bra. Men jeg føler jo veldig på at jeg aldri får gi han noe "alene" liksom.. Han sliter med oral-sex, klarer ikke å slappe av, men sier at jeg er den eneste som noensinne har fått gå ned på han. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan en så kjekk og omgjengelig gutt, med alle forutsetninger for å lykkes med alt, kan slite så hardt med sin egen seksualitet. Nå de siste ukene har vi knapt hatt sex. En og annen gang selvsagt. I dag stoppet han midt i akten fordi han følte at vi kun hadde sex fordi jeg søker "bekreftelse" og at jeg faket nytelse for hans skyld. Jeg har lært meg å leve med han seksuelle nykker, men det er fremdeles vondt å høre. Vi lå litt og snakket og han fortalte meg at akkurat nå syntes han at livet virkelig pekte nese til han og at alt gikk han i mot. Jeg var det eneste han støttet seg på nå, lyspunktet hans. Det skremmer meg å høre dette, for jeg har alltid sett på han som den sterke av oss. Den som tåler litt motgang og som alltid kommer sterkt tilbake.. Dette ble langt, usammehengende og vondt, men jeg lurer så fælt på hvordan jeg skal gripe dette an? Jeg føler at jeg bør la han få en skikkelig pustepause og vil ikke presse han til sex. Jeg vet at stress virker svært negativt på mange forhold og spesielt sexlivet, men det er så vondt å ikke føle seg begjært og attraktiv. Jeg tviler ikke et sekund på at han er glad i meg og elsker meg, men jeg vil jo helst føle at jeg gir han noe mer også.. Spm. er vel egentlig om jeg skal la dette ligge og stole på at det kun er hans stressende hverdag som spiller oss et puss, eller tror dere det kan ligge noe mer bak?
Askim Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Jeg tror du gir ham mye allerede, for det virker som han har tillit til deg, og kan prate om vanskelige ting med deg. Han sier jo at du er hans eneste lyspunkt for tida, og det kan du sikkert stole på. Det viser også at han trenger deg nå, at du må støtte ham og være den sterke en stund. Han vil vel etterhvert komme seg ovenpå igjen. Vis ham at du er glad i ham, gjør ham trygg på det. Hold rundt ham når det passer seg sånn, vær kjærlig, det er det han trenger nå. Ikke trekk deg tilbake. Menn som er deprimerte har en tendens til å skyve folk fra seg, å være irritable og snarsinte. Det høres ikke ut som din kjæreste er det, men det kan komme, nettopp fordi han er så utilfreds med flere viktige ting i livet sitt nå. Lommelegen på nettet har flere gode artikler om depresjoner. De kan nok hjelpe deg til å forstå mer. Når det gjelder sex, kan jeg godt tro på det at han liker å gi deg nytelse, og at det betyr mye for ham. Etterhvert vil han nok bli tryggere på deg som kjæreste, og på sin seksualitet i deres forhold, og du vil nok også slippe lettere til da. Du kan jo si at det betyr mye for deg å kunne gi litt også, og foreslå at han legger seg på rygg, slapper av, og bare tar i mot i noen minutter. Jeg tror nok han både begjærer deg og synes du er like attraktiv som før. Depresjoner fører ofte også til at selvbildet og selvtilliten svekkes. Det kan være at han føler seg utrygg og mislykket i forhold til deg, og at han derfor trekker seg tilbake når det gjelder sex. Utrygg på hva du føler for ham - dere har jo ikke vært sammen så lenge, du er sikkert forvirret angående dette, og sender dermed ut uklare signaler. Mislykket fordi han ikke trives med det han gjør, men ikke har noe valg foreløpig, og kanskje også fordi han antagelig føler seg litt anstrengt når det gjelder sin egen seksualitet. Han har jo også lagt på seg endel, og føler seg sikkert ikke vel med det. Du har sikkert hørt at mange kvinner ikke liker kroppen sin hvis de har lagt på seg, og derfor unngår sex? Det samme kan være tilfelle for ham. Jeg tror du skal stole på ham, og at det viktigste nå er at han er trygg på at du er glad i ham og støtter ham.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå