Grooo Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jenta mi tåler ikke at jeg spiser løk, det er vel ganske vanlig når man ammer. Virker som om det går greit med varmebehandlet løk i små mengder, men jeg er så forsiktig jeg kan der og. Men hva med hvitløk? Fungerer det på samme måte som med løk, eller virker den annerledes på babykroppen?
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Hvitløk virker like ille på barn som løk...
Nitha Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Signerer den. Vi kom i skade for å kose oss med hvitløksmarinert kjøtt i tidlig alder. Det gjentas ikke, for å si det slik. Men jeg tror det går bedre når de får noen måneder på seg. Har spist mye pesto og slikt uten at hun har reagert på det, i alle fall. Fru Nitha
Tusenfryd Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Er ikke helt enig i at det er automatikk i det. At de reagerer likt på begge deler, er så sin sak, men du må nesten prøve seg frem. Ammeguru Gro Nylander sier at hvitløk smaker veldig godt i morsmelk... vi har ikke at noen dårlige erfaringer med det.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Mitt barn tåler at jeg spiser hvitløk, men ikke løk. Det er altså ikke noe automatikk i det, man må bare prøve seg frem og se hva sitt eget barn tåler.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Er ikke helt enig i at det er automatikk i det. At de reagerer likt på begge deler, er så sin sak, men du må nesten prøve seg frem. Ammeguru Gro Nylander sier at hvitløk smaker veldig godt i morsmelk... vi har ikke at noen dårlige erfaringer med det. ← Denne Gro Nylander sier nå engang såpass mye, at jeg tror nok ikke vi må høre på absolutt alt hun sier, for å si det mildt. Jeg vil ikke utsette barna min for slike spesielle lukter (som mange blir kvalme av), uansett hva denne Nylander måtte mene om det.
jordbær Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Det sies at spebarn drikker mer morsmelk når det smaker hvitløk.. Og jeg har ikke hørt noe om at nylander har sagt det... Vår tulle tålte iallefall hvitløk
Grooo Skrevet 13. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2006 Oki, da tester jeg Vet jo at de uansett reagerer forskjellig, men hvis det kom 30 svar om at hvitløk er minst like ille som vanlig løk så hadde jeg holdt meg helt unna...
Hermula Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Lillemor reagerte veldig da jeg spiste vanlig løk. Hvitløk var det ingen reaksjon på.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Lillemor reagerte veldig da jeg spiste vanlig løk. Hvitløk var det ingen reaksjon på. ← Samme her.
L@dy Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Det sies at spebarn drikker mer morsmelk når det smaker hvitløk.. Og jeg har ikke hørt noe om at nylander har sagt det... ← Har også hørt det at de drikker mye mer. Men at de kan få vondt i magen etterpå. Kanskje fordi de har fått i seg for mye. Jeg for min del må si at jeg har spist løk og hvitløk, og det har gått helt fint! En må rett og slett bare forsøke seg frem!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå