Gjest Utlogget Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jeg er kanskje gravid og har kjøpt en test, men når kan jeg ta den? Jeg bruker spiral, men måtte fjerne den pga at den ble vond etter sex.
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Dagens graviditets tester er så sensitive for HCG at du kan ta den når som helst på dagen. Noen sverger alikevel til morgen urin da denne er mer konsentert. Skulle du få neg men alikevel mistenke graviditet bør du repitere testingen om noen dager. Hvis mens uteblir og du får negative tester så bør du bestille deg en lege-time. Lykke til
Gjest Trådstarter, redd... Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Takk for svar. Jeg blir ikke glad hvis jeg er gravid. Det var ikke uten grunn at jeg brukte spiral. Jeg har store nerveproblemer og takler ikke å ta vare på et barn. Jeg tør ikke bestemme meg for når jeg skal ta testen for jeg er så redd for at den viser at jeg er gravid. Jeg skal til legen til uka, og ta en ny test for å være sikker. Hvis jeg ikke er gravid skal jeg sette inn en ny spiral. Han jeg evt. er gravid med har store alkoholproblemer og skal legge seg inn på en klinikk om ikke lenge så han er heller ikke i stand til å ta vare på et barn. Det er bra han skal inn på en klinikk, men jeg vet at mange sprekker og begynner å drikke igjen. Hvis han ikke hadde problemer med alkohol, ville han tatt vare på barnet. Det vet jeg fordi han er kjempesnill.
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Stress er en veldig vanlig årsak til uteblitt mens, så det er jo ikke sikkert at du er gravid i det hele tatt. Flott at du har bestilt deg lege-time for da kan du få bekreftet testen og diskutert alternativene dine dersom du skulle være gravid. Er jo flere alternativer, dersom du ikke ønsker barnet så kan du fortsatt velge mellom abort og adopsjon. Men ikke ta sorgene på forskudd, prøv å ikke stress. Legen din kan både gi deg søtte, veiledning og definitivt svare deg på om du skulle være gravid. Det finnes alltid en løsning
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Takk igjen for svar, men nå har jeg lest bruksanvisningen og jeg vet ikke når jeg venter mensen fordi jeg har ligget med kraftig hjernerystelse (blind vold) i tre uker og husker ikke når jeg hadde mensen sist. (En av bivirkningene når man får hjernerystelse er hukommelsesvikt, konsensentrasjonproblemer, pluss det fysiske, svimmelhet, kvalme, hodepine, tretthet) Jeg skal prøve å stresse ned og håpe på det beste.
Gjest ts Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Jeg har tatt testen og heldigvis var den negativ. Men siden jeg ikke husker sist jeg hadde mensen så må jeg teste meg til uka igjen når jeg skal til legen. Takk for god støtte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå