Rakel Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 (endret) slettet av meg. (ønsker ikke at det gjenkjennes) Endret 15. september 2006 av Rakel
Caramba Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 (endret) Kiiip dame, sier jeg. Snakk om å høre mer på datteren sin en på det voksne mennesket som faktisk står for kjøringen. Barn kan vri og vrenge mye på sannheten også. Ifølge datteren kom dere sikkert mange timer for sent, eller noe sånt. La henne bare kjøre selv, du har vært grei og gjort dem en tjeneste, men de er tydeligvis ikke mye takknemlige. Endret 13. september 2006 av Caramba
Ann Mari Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Dette var ikke noe hyggelig synes jeg, og forstår at du blir litt utilpass, takknemlighet er no dritt liksom Det hadde jo vært veldig synd om dette skulle gå ut over venninneforholdet til jentene (men du virker så voksen og oppegående at det tror jeg egentlig ikke). Ta full fart og dr..... i det du, kanskje foreldrene hadde en skikkelig dårlig dag, og så var det deg som ble hoggestabben.
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Ååå jeg får så lyst til å være barnslig og si at hun ikke skal få kjøre med deg denne uken heller.......
Rakel Skrevet 13. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2006 Ja, jeg også. Veldig lyst, men...
Spoven Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Dette var ikke noe hyggelig synes jeg, og forstår at du blir litt utilpass, takknemlighet er no dritt liksom Det hadde jo vært veldig synd om dette skulle gå ut over venninneforholdet til jentene (men du virker så voksen og oppegående at det tror jeg egentlig ikke). Ta full fart og dr..... i det du, kanskje foreldrene hadde en skikkelig dårlig dag, og så var det deg som ble hoggestabben. ← Signerer denne!
Gjest Anneli Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Huff det hørtes kjipt ut. Jeg forstår godt at du ble litt paff, det ville vel jeg også blitt. Håper egentlig at foreldrene hennes hadde en dårlig dag og ber deg om unnskyldning for dette... De fleste vet jo at uforutsette ting også kan dukke opp, f.eks lang kø, og at tiden dermed kan bli litt knapp. Det er jo ikke snakk om at dette har gjentatt seg ofte akkurat og du sier jo selv at deres datter har kommet for sent hjem til dere noen ganger. Nei dette var kjipt, men det ødelegger forhåpentligvis ingenting mellom din datter og hennes venninne. Jeg synes det var frekt å be deg om å kjøre datteren denne uken når hun først har sagt det hun har gjort. Noen mennesker er utrolige.
Rakel Skrevet 13. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2006 (endret) Ja, det føles litt ekkelt. Jeg kom på en annen episode også nå. Min mann ble skikkelig irritert da han underforstått ble kalt en løgner. slettet (ønsker ikke det blir gjenkjent) Endret 15. september 2006 av Rakel
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Dette høres ut som et barn som vrir på sannheten for å få oppmerksomhet, og mor går rett på limpinnen. Jeg stoler på mine barn, men det betyr ikke at jeg ikke tror de kan komme med en skrøne en gang i blandt. Heldigvis har jeg/vi veldig god kommunikasjon med foreldrene til de barna våre barn omgås. Jeg syns du gjør det rette som distanserer deg fra situsjonen og lar den ligge. Barna kan gjerne ha omgang på skole og fritid, men at du lar dem ta ansvar for sitt barn (hente/bringe etc) og at dere ordner for deres jente. Forhåpentligvis kan jentene fortsette å ha et greit venneforhold selv om dere voksne har avstand. Det er jo fryktelig synd om alt skal bli ødelagt av denne mamman som tydeligvis er utstyr med gode skylapper! Lykke til.
Gjest Lizzi Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Det er kjempekjipt å oppleve slike ting. Men jeg tror som noen over her at det er datteren som har behov for oppmerksomhet på en eller annen måte. Moren vil jo tydeligvis datters beste, men gjør henne en stor bjørnetjeneste ved å opptre som hun gjør. Tror dette barnet trenger faste rammer som er der okke som. Men det er synd at dere skal bli dratt inn i dette på en så negativ måte som det som er skjedd her.
Spoven Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Hvor gammel er denne jenta da? Om det hadde vært en venn av mine barn, som jeg har god kontakt med også så ville jeg prøvd å spørre henne hvordan ting egentlig er. Vi har også hatt noen opplevelser av nesten samme typen med en kompis av min sønn. Han fortalte hjemme om ting vår sønn hadde gjort, som ikke stemte helt. Og det kunne nok lett ført til uvennskap om vi ikke hadde satt oss ned alle sammen og rensket opp i det. Men anklagene, om man kan kalle det det, gikk på min sønn, ikke på oss. Uansett ville jeg nok ha tatt tak i det.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 Glad jeg ikke er i dine sko. Med mitt temperament hadde jeg sikkert eksplodert. Husmusa
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #13 Skrevet 13. september 2006 da hadde jeg sagt at de kunne kjøre ungen sin selv. Utakknemlige....... Kanskje din datter kan få sitte på med dem fra neste uke av da?? Jeg blir så barnslig irritert på sånne folk. Åssen kan hennes unge sitte på deg hvis dere " bare " kommer forsent??
Gjest Mayamor Skrevet 13. september 2006 #15 Skrevet 13. september 2006 Jeg ville snakket med jenten selv og spurt hva hun/moren mente. Deretter snakket med moren og renset luften. Hva jeg ville sagt hadde kommet av seg selv i løpet av samtalen. men kanksje noe alà: Hva menter du med det du sa? Vi kan godt ta annenhver uke... Jeg ble lei meg og har tenkt på det du sa - og bare for å rense luften siden jentene våre er så gode venninner så ville jeg bare få dette ut av verden. Ærlighet lønner seg alltid. Men ikke vreng styggesiden til: en lokker flere bier med honning enn eddikk. Jeg er en person som tar opp ting som plager meg. Så jeg ville konfrontert - men fortrinnsvis på en hyggelig måte... Lykke til. Mayamor
Rakel Skrevet 13. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 13. september 2006 (endret) slettet. Endret 15. september 2006 av Rakel
Gjest Mayamor Skrevet 13. september 2006 #17 Skrevet 13. september 2006 Er du da villig til å kanskje ødelegge vennskapet mellom deg og mor til venninnen. Muligens også datteren din sitt venneskap til venninnen sin? Det kan jo hende at denne moren ordla seg på en gal måte? At du misforsto? Det kan hende at det hele er en misforståelse... Ta det heller med det gode - så føler du deg også bedre selv! Livet er for kort til å være spydig... Mayamor
Scorpina Skrevet 13. september 2006 #18 Skrevet 13. september 2006 Glad jeg ikke er i dine sko. Med mitt temperament hadde jeg sikkert eksplodert. Husmusa ← Usj!! Ja jeg også!!! Noe av det VERSTE jeg vet er å bli ilag ord i min munn. At noen påstår at jeg har sagt det eller det når jeg VET veldig godt at jeg ikke har sagt det...eller som i nevnte tilfelle, en jente som kanskje "pynter" litt på sannheten for å "trøst og støtte" hos en mor som BARE velger å høre på henne....
Gjest Lizzi Skrevet 13. september 2006 #19 Skrevet 13. september 2006 Er du da villig til å kanskje ødelegge vennskapet mellom deg og mor til venninnen. Muligens også datteren din sitt venneskap til venninnen sin? Det kan jo hende at denne moren ordla seg på en gal måte? At du misforsto? Det kan hende at det hele er en misforståelse... Ta det heller med det gode - så føler du deg også bedre selv! Livet er for kort til å være spydig... Mayamor ← Men livet er ogå for kort til å la seg hesje med!! Forøvrig liker jeg din tankegang ang konfliktløsning, men der går en grense for hva man skal finne seg i. Man skal ikke være for naiv og godtroende, for enkelte mennesker tyner deg til siste dråpe bare de får noe godt ut av det selv.
Askim Skrevet 13. september 2006 #20 Skrevet 13. september 2006 (endret) Er det ikke bedre om de går til skolen? Norske barn rører seg for lite, de har jo ikke vondt av å gå. I tillegg er det tatt opp gjentatte ganger at foreldre som kjører ungene til skolen er den største trafikkfaren for de andre elevene. Endret 13. september 2006 av Askim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå