Gå til innhold

Rømme fra psykopat...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer kanskje på et litt rart spørsmål. Men for dere som har kjennskap til psykopater. Hvis offeret klarer å rømme fra psykopaten blir han farlig da eller anser han slaget for tapt? Håper noen svarer.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

har selv vært sammen med en psykopat, og jeg gikk fra han. Det gikk faktisk overraskende greit!men det er jo selvsagt forskjellig fra person til person. Min eks fant seg fort et nytt offer da...for å si det sånn; tror nok det er farligere å bli enn å gå

ønsker deg lykke til :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det fins nok ikke noe ordentlig svar på det, da psykopater kan være like forskjellige som andre folk. Men så kan man jo spørre seg om han er noe mindre farlig når man bor sammen med ham..?

Hvis det var jeg som bodde med en psykopat, og skulle rømme fra ham, ville mitt første instinkt være å snakke med politiet. Antar at de er borti slike saker stadig vekk. Kanskje de kan gi noen råd, evt. om man kan anmelde ham (hvis han har gjort noe som kan anmeldes, f.eks. vold eller trusler), og på denne måten få det til slik at han ikke har lov til å nærme seg deg f.eks. (uten at jeg vet helt hvordan dette fungerer).

Gjest Ta sjansen
Skrevet

Min første samboer truet med at han skulle komme etter meg da jeg flyttet vekk fra han, men det var tomme trusler heldigvis. Har ikke hørt en pip fra han på 20 år.

Psykopater er forskjellige, noen orker ikke anstrengelsen med å finne deg - mens andre skyr ingenting. Hvordan din er kan ikke jeg bedømme, men hvis alternativet er å flytte for å få et bedre liv så hadde jeg absolutt tatt sjansen. Det gikk greit for meg.

Skrevet

Mange med sterke psykopatiske trekk blir også "spakere" dersom deres offer setter hardt mot hardt. Dvs. du viser at du ikke gir det, uansett trussler eller annen nedpsyking. Dermed kan resultatet av å "rømme" godt være at vedk. lar deg være i fred, fordi han skjønner at han ikke lenger kan ta deg.

Men - det kan også gjøre han veldig sint, og bestemt på å "ta" deg, noe som er slitsomt, men likevel langt bedre enn å sammen med han.

Dette vet jeg - brøt ut av et forhold til en med sterke psykopatiske trekk, og må dessverre fortsatt forholde meg til han pga felles barn. MEN ser veldig godt at når jeg står fast på mitt, ikke diskuterer etc. så gir han seg.

Skrevet
Det fins nok ikke noe ordentlig svar på det, da psykopater kan være like forskjellige som andre folk. Men så kan man jo spørre seg om han er noe mindre farlig når man bor sammen med ham..?

Hvis det var jeg som bodde med en psykopat, og skulle rømme fra ham, ville mitt første instinkt være å snakke med politiet. Antar at de er borti slike saker stadig vekk. Kanskje de kan gi noen råd, evt. om man kan anmelde ham (hvis han har gjort noe som kan anmeldes, f.eks. vold eller trusler), og på denne måten få det til slik at han ikke har lov til å nærme seg deg f.eks. (uten at jeg vet helt hvordan dette fungerer).

:Nikke:

Jeg tror også det kan være farligere å bli værende, enn å komme seg vekk.

Skrevet

Takk for svar! Han er av den ekstreme typen så jeg frykter faktisk for mitt liv. Men har et lite håp om at han gir opp hvis jeg klarer å rømme. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre for å komme vekk fra han.

Skrevet

Pappan min var/er psykopat. Han gjorde aldri oss barna noe men mye mot mamma som jeg ikke har tenkt til å komme inn på her.

Men var kansje litt annerledes enn andre siden han mente at det var mamma som var psykopat og var ute etter han.

Det hele løste seg ved at han flytta til huset som han arvet av bestemor, utrolig nok. Jeg og søstra mi har ikke sett han så mye om det ikke er noe han har glemt igjen her hjemme som vi må møte og gi han.

Hilsen litt aktiv bruker som bruker gjestefunksjonen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...