Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 hvor lang ventetid er det på psykolog i norge? Stemmer det at det er over et år?? Det er jo galskap! Det er en grunn til at folk trenger psykolog der og da, ikke om et år!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 hvor lang ventetid er det på psykolog i norge? Stemmer det at det er over et år?? Det er jo galskap! Det er en grunn til at folk trenger psykolog der og da, ikke om et år! ← Jeg fikk beskjed om over 1år i privat sektor her i trondheim for de som var gode på anoreksi. Ble imidlertid så dårlig at jeg fikk offentlig i løpet av 3 måneder.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Men depresjoner da? hvis man har vært deprimert lenge, kommet seg opp men har falt skikkelig ned igjen og lege er klar over tilstanden?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Ville regnet med ca det samme, men får sikkert hjelp med en gang om du er suicidal.
lillesky Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Jeg tror det varierer fra sted til sted. Jeg bor i en mindre by, og ventet ca. 1 mnd. (offentlig psykolog). Snakk med fastlegen din, be om henvisning til DPS, og ring dem selv og purr på dem.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Jeg tror det varierer fra sted til sted. Jeg bor i en mindre by, og ventet ca. 1 mnd. (offentlig psykolog). Snakk med fastlegen din, be om henvisning til DPS, og ring dem selv og purr på dem. ← Nå tviler jeg vel egentlig på at personen det gjelder i det hele tatt orker å purre og mase på å få hjelp... men da har jeg iallefall fått svar på det jeg lurte på . jeg trodde nemlig ikke på at det var så lang ventetid, men det er visst dessverre det
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Ville regnet med ca det samme, men får sikkert hjelp med en gang om du er suicidal. ← ikke sikkert man får hjelp da heller. Naboen min klarte å fullføre selvmordet da han sto i kø... Og en veninne av meg fikk direkte spm om hun ville prøve et nytt selvmordsforsøk: hvis hun ikke svarte ja kunne de ikke hjelpe henne. Vil anbefale mental helses hjelpetelefon. Det hjalp faktisk meg da jeg var på god vei inn i et angstanfall. Men å få hjelp fra det offentlige har jeg bare gitt opp, bli bare skuffet av å ikke komme særlig lenger fram i køen.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Dessverre vil ikke personen ringe mental helse
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Kan du ringe legen eller psykolog? ← Vet ikke hvem det er dessverre... men jeg skulle vel klare å finne det ut dersom det blir nødvendig. Foreløpig tror jeg det går greit, jeg vil bare vite hvordan ting ligger ann dersom situasjonen skal forverre seg.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Legene sitter med lister over psykologer med og uten kommunal avtale. Det er bare å sette seg ned og ta ringerunden. Ikke lett om en er desperat, men sjansene for å treffe en som tilfeldigvis har ledig kapasitet er absolutt til stede. Fikk klaff etter 16 forsøk...
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 Det kan være veldig lang ventetid hos psykologer med offentlig støtte, ja. Men hvis man er desperat nok, og har mulighet til å betale mer selv, kan man kontakte psykologer uten driftsavtale. Da vil nok ventetiden bli kortet ned. Hvis man er syk nok, kan man ta kontakt med en poliklinikk eller sykehus. Men ja, det er et utrolig system.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #13 Skrevet 13. september 2006 Legene sitter med lister over psykologer med og uten kommunal avtale. Det er bare å sette seg ned og ta ringerunden. Ikke lett om en er desperat, men sjansene for å treffe en som tilfeldigvis har ledig kapasitet er absolutt til stede. Fikk klaff etter 16 forsøk... ← Er det mulig å få tak i en slik liste uten å kontakte legen? Min lege er syk for tiden og vi har ikke tilgang til vikar med mindre det er mer akkutt. Hadde jo vert greit å hatt den lisiten, slik at man slipper ringe til alle psykologer i boka liksom. Er det mulig at kommunen kanskje har en slik liste?
India Skrevet 13. september 2006 #14 Skrevet 13. september 2006 jeg hadde forventet meg kjempelang ventetid. fikk time tre uker etter at legen henviste meg. det er hos offentlig,dps. de skal vurdere og prioritere etter alvorlighetsgrad, er man veldig syk må man nok ikke vente så lenge.. etter man har blitt henvist får man brev om at det er lovbestemt at man får svar innen 30 dager på når man får time..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå