Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Inspirert av en del andre diskusjoner på div forum. Nå er det egentlig greit å sykemelde seg? Hva skal til for at du ringer inn syk eller tar turen til legen for å få en sykemelding?
14062003 Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Det synes jeg varierer fra menneske til menneske - og fra jobb til jobb. Noen klarer å holde hodet klart til tross for tette bihuler, høy feber, snørr og hoste. Andre mister fatningen av litt feber. Noen jobber kan man i større grad sitte og kope, enn andre hvor man må være våken og kanskje repesentabel ovenfor kunder. Jeg er ikke av de som klarer å holde hodet klart så fryktelig lenge (bla er jeg sengeliggende ved 38 i feber og har jeg 39 i feber får jeg den ikke ned med paracet). Dessuten har jeg en jobb som krever mye av meg både fysisk og psykisk. Min mann derimot kan godt tåle 39 i feber og har en jobb der det er mye selvstendig arbeid. *misunne*
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Jeg kan ha lett feber og fint fungere på jobb - men renner snørr og hodet verker går det ut over konsentrasjonen. Når jeg har de verste migreneanfallene kan jeg også spare meg turen og det samme gjelder for omgangssyke. Man kan ikke sette en regel og si at sånn er grunn til å bli hjemme mens slik er ikke. Det kommer jo også helt an på hva man skal jobbe med: Jeg ville satt stor pris på at en kokk med forkjølelse lot være å gå på jobb og det samme gjelder en bussjåfør med førti i feber.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Jeg går på jobb alltid om jeg ikke har omgangsyke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå