Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

nå har jeg blitt syk igjen!!!!

er bare 3 uker siden forrige gang jeg var borte fra jobben! i alt har jeg brukt 3 egenmeldinger og 1 sykemelding i år. nå sitter jeg her da, i dårlig form, og orker egentlig ikke jobb, men føler at jeg må.

i min stilling er vi bare to stk, det vil si at om jeg ringer meg syk vil hun andre måtte jobbe hele uken og det forstår jeg er surt!!!!jeg føler at jeg ikke kan ringe meg syk da...det er blir for dumt, men føler også at jeg ikke orker jobb:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du i dårlig form? Hva er det som feiler deg?

Kanskje du bør gjøre noe med livsstilen din hvis du er syk så ofte? Spise sunnere, få i deg mer vitaminer, trene litt (mer)... Vet jo ikke om du alt gjør noe av dette, men forebygge er uansett bedre enn å reparere.

Karr deg på jobb hvis du klarer, legg deg rett etter jobb og få i deg varm te/vitaminer/hva som helst som kan hjelpe.

Hvis det ikke går, så går det ikke. Da får du bli hjemme, og kanskje snakke med legen din om det er noe du kan gjøre for å bli mindre syk framover.

God bedring!

Skrevet

Å, nei! Stakkars deg! For en kjip situasjon. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å gå på jobb, og heller gått hjem hvis jeg ikke klarte å jobbe. Faktum er at du faktisk har rett til å være hjemme når du er syk, så det må bli en avveining.

Dette skjedde meg også for ikke så lenge siden. Da hadde jeg nettopp begynt i ny jobb, og følte at kollegane mine sa på meg som en unnasluntrer. Så samvittigheten var litt dårlig, selv om jeg jo var "ekte" syk!

God bedring!

:kose:

Skrevet

neida jeg er nok syk....jeg har ørebetennelse, halsbetennelse og tette bihuler og hoster som en gaaaaaaaaaaaaaaal og nesa er så tett. blir sliten å bare reise meg....:(

er nok ikke så ofte syk nei, kun høst forkjølelse og vår forkjølelse. men forrige gang var jeg borte pga senebetennelse...

Skrevet
neida jeg er nok syk....jeg har ørebetennelse, halsbetennelse og tette bihuler og hoster som en gaaaaaaaaaaaaaaal og nesa er så tett. blir sliten å bare reise meg....:(

er nok ikke så ofte syk nei, kun høst forkjølelse og vår forkjølelse. men forrige gang var jeg borte pga senebetennelse...

Men herregud, da! Ta ansvar for deg selv og hold deg hjemme. Gå til legen og få en sykmelding hvis du føler at egenmelding blir "tynt".

Skrevet

Hvis du har alt dette så får du jo sykemelding.

Skrevet

gå til lege, har du alt dette så bør du faktisk ikke få lov til å gå på jobb, hvis legen din er sånn nogenlunde oppegående.

da får du sykemelding og blir hjemme til du er frisk.

hadde du hanglet litt bare, så hadde jeg skjønt deg, da hadde jeg også dratt meg på jobb, men med alt dette så bør du bli hjemme, ikke bare for din skyld men fordi du faktisk er smittsom og kan få andre til å bli syke også, om du går.

Skrevet
men fordi du faktisk er smittsom og kan få andre til å bli syke også, om du går.

Bare for å ha nevnt det, det er ikke en godtatt grunn å holde seg hjemme fordi en kan smitte sine kolleger med forkjølelse, influensa e.l. En må være "ikke arbeidsfør" for å være hjemme. Jeg skjønner argumentet med at en kan risikere at flere blir borte om "smittebæreren" går løs, men slik tenkes det altså ikke "sykmeldingsloven" (heter nok ikke det, men dere skjønner hva jeg mener...?)

Skrevet
Bare for å ha nevnt det, det er ikke en godtatt grunn å holde seg hjemme fordi en kan smitte sine kolleger med forkjølelse, influensa e.l. En må være "ikke arbeidsfør" for å være hjemme. Jeg skjønner argumentet med at en kan risikere at flere blir borte om "smittebæreren" går løs, men slik tenkes det altså ikke "sykmeldingsloven" (heter nok ikke det, men dere skjønner hva jeg mener...?)

Har man en mild forkjølelse så klarer man å komme seg på jobb, men har man influensa så er man for syk til å jobbe.

Jobber man med foreksempel pleietrengende så skal man holde seg hjemme om man er smittsom.

Skrevet

det skjønner jeg, men de tingene ts har sagt hun har, er nok nok til at hun beregnes som syk nok fra legen på den måten, det med å ikke smitte andre er mer ment som backup om man fremdeles har dårlig samvittighet for å faktisk være borte når man er syk. ;)

Skrevet
Har man en mild forkjølelse så klarer man å komme seg på jobb, men har man influensa så er man for syk til å jobbe.

Jobber man med foreksempel pleietrengende så skal man holde seg hjemme om man er smittsom.

Nettopp. Men hvorfor siterte du meg? Leste du hva jeg skrev...? Det å kunne smitte andre er ikke en grunn (en kan både være og ikke være syk selv samtidig som en sprer smitte). Jeg snakket om å smitte kolleger, ikke svake pleiepasienter...

Skrevet
det skjønner jeg, men de tingene ts har sagt hun har, er nok nok til at hun beregnes som syk nok fra legen på den måten, det med å ikke smitte andre er mer ment som backup om man fremdeles har dårlig samvittighet for å faktisk være borte når man er syk.  ;)

Hihi. Men ikke si det til arbeidsgiver...! Jo flere grunner du kommer med, dess større sjanse for at arbeidsgiver tror du skulker...

Skrevet
du faktisk er smittsom og kan få andre til å bli syke også, om du går.

Ikke akkurat snakk om ebola eller gastro på et sykehus her, så smittsom argumentet holder ikke. Men TS høres tilstrekkelig dårlig ut til at et par dager i sengen vil gjøre henne godt.

Skrevet

På sykehus ol så er det faktisk kun influenza (men alle skal jo være vaksinert) eller gastro, samt noen eksotiske veldig smittsome sykdommer som gjør at en SKAL holde seg hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...