Gå til innhold

VASKEMASKINEN FRA H*****E!

Gjest VASKEMASKINEN FRA H*****E!

Anbefalte innlegg

Gjest VASKEMASKINEN FRA H*****E!
Skrevet

Ja den vil ikke skylle, tømme eller sentrifugere. Dvs. når jeg har balet lenge nok og prøvd 100 ganger så tømmer den seg og sentrifugerer, den har da oftest ikke skyllt! :frustrert: Hva skjer? Har sjekket filteret, helt ok! Kan det ha betydning at tørketrommelen er plassert oppe på maskinen? (Tror ikke det, for vi har hatt den der lenge). Kan det være noe tett inne i den som gjør det? Er det noe jeg kan prøve å gjøre selv før jeg tilkaller servicemannen? Håper på noen gode tips fra dere kloke damer (og menn)! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Nå lurer jeg jammen på om ikke tømmeslangen er problemet, den virker ganske tett. Noen som vet hvordan jeg skal få renset den mon tro?

Skrevet

Ta slangen av maskinen og spyl den i dusjen eller noe...

Gjest en annen gjest
Skrevet

Hva slags merke / modell har du ?

Skrevet

Jeg har Ariston ! Skal se om jeg får tatt av slangen ja, må bare få j*****n til å tømme seg først. Prøvde å kjøre et program uten klær og vaskepulver, men den vil jo ikke gjøre som jeg sier :frustrert: . Bare jeg får tømt den nå så skal jeg prøve å rikke på maskinen. Med en tørketrommel stående oppå kan jo det bli festlig :ler:

Skrevet

Går ut fra at du mener at nødtømmeslangen er tett ? Det kan selvsagt være at en mynt eller stein har kilt seg, men vanligvis er det i selv filteret det tetter seg. Hva med slangen inn til maskinen - klarer den ikke å ta inn vann, starter vanligvis ikke programmene heller. Noen som har stengt vannkrana for deg i dag ?

Er det eletronisk panel vil det vanligvis stå en feilkode i den lille skjermen. I bruksanvisningen på vår maskin beskrives det hva slags knapper som skal trykkes inn samtidig for å rette feilen. Har du noe sånt ?

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg da?

Min skyller ikke med skyllemiddelet det blir bare liggende igjen......

Men den går hele programet tror jeg....

Takk ;)

Skrevet

Nødtømmeslangen??? Jeg mener den vanlige slangen som går fra maskinen og ut i sluket, som vannet går ut i når maskinen tømmer seg. Jeg stakk fingeren inni den og der var det MYE vaskepulver, tror nok det er problemet. Det er ikke slangen inn til maskinen for den tar greit til seg vann (og ingen har skrudd av vannkrana mi ;) ) Har ikke elektronisk panel heller :) Men tusen takk for råd!

Nå strir jeg med å få tømt den igjen som sagt, hender jeg har flaks og den bare gjør det nemlig. Så skal jeg prøve å få skyllt den slangen!

Men er det noen som da har noen gode råd til meg for å unngå at den slangen tetter seg igjen? Bruker Omo vaskepulver, kanskje bytte til flytende? Bruke vaskeball? :)

Skrevet

Kanskje du bruker for mye vaskemiddel? Kjøp deg en skje som viser gram vaskepulver og bruk doseringsanbefalingene på vaskemiddelemballasjen.

Tabletter anbefaler jeg ikke av den enkle grunn at man da ikke doserer etter mengde tøy. Dessuten er de mye dyrere. Jeg skjønner virkelig ikke hensikten med dette tulleproduktet. Hva er det som er så mye "enklere" med tabletter...? Det er jo det de sier i reklamen. Å, kjenner jeg blir hissig!

Vaskeball tror jeg ikke ekspertene lenger anbefaler.

Skrevet

Har aldri opplevd at vaskepulveret ikke løser seg opp. Bruker du veldig mye eller bruker du et billig-billig merke?

Skrevet

Som sagt bruker jeg Omo vaskepulver, Ultra til hvitt og Color til farget! :)

Måler opp med måleskje som hører til Omo! Har kanskje tendens til å ta litt ekstra fordi vi har veldig hardt vann her vi bor og har fått det rådet.

Jeg og er skeptisk til disse tablettene pga dosering i forhold til tøymengde (og pga prisen da).

Og som du også sier Prinsesse; var inne på Omo sine sider og de anbefalte ikke vaskeball til maskiner nyere enn 10 år, så du har helt rett!

Takk igjen for råd og tips! (Og jeg baler ennå med å prøve å tømme :frustrert:

:frustrert::frustrert: )

Skrevet

bare vær forsiktig med ryggen når du prøver å flytte på den, den veier mye...

Flytter en del på vaskemaskiner på jobben og det er ganske tungt arbeid.

Skrevet
bare vær forsiktig med ryggen når du prøver å flytte på den, den veier mye...

Flytter en del på vaskemaskiner på jobben og det er ganske tungt arbeid.

Takk for omtanken Krista83! Har nå faktisk fått tømt monsteret :hoppe: og flyttet på det, har kommet meg bak, men klør meg jo i hodet igjen for hvordan løsner jeg tømmeslangen da? (Gud hvordan hadde jeg klart meg uten dere på KG).

Kan jeg bare røske den ut bak der, eller må jeg skru av noe panel?)

Dette her er jo rene såpe(!!!!!)operaen! :ler: (Godt jeg har fri i dag). :klø:

Skrevet

Og det var jo meg over selvfølgelig. Lengter etter å :husarbeid:

Skrevet
Nødtømmeslangen??? Jeg mener den vanlige slangen som går fra maskinen og ut i sluket, som vannet går ut i når maskinen tømmer seg. Jeg stakk fingeren inni den og der var det MYE vaskepulver, tror nok det er problemet. Det er ikke slangen inn til  maskinen for den tar greit til seg vann (og ingen har skrudd av vannkrana mi ;) ) Har ikke elektronisk panel heller :)  Men tusen takk for råd!

Nå strir jeg med å få tømt den igjen som sagt, hender jeg har flaks og den bare gjør det nemlig. Så skal jeg prøve å få skyllt den slangen!

Vi har en AEG , den er nok forskjellig fra din. Tømmepumpen sitter foran nede på maskinen, et lokk med en stor "skru" på innsiden. Den kan åpnes direkte - da vil alt vannet renne ut på gulvet - eller så kan jeg trekke frem en liten slange (nødtømmeslangen) i samme åpningen - som legges oppi et kar eller til sluken hvis den er nærme nok. Det vil jeg tro finnes på din maskin også.

Kjipt med vaskemaskiner som ikke gjør jobben sin !!!!

Skrevet
Vi har en AEG , den er nok forskjellig fra din. Tømmepumpen sitter foran nede på maskinen, et lokk med en stor "skru" på innsiden. Den kan åpnes direkte  - da vil alt vannet renne ut på gulvet - eller så kan jeg trekke frem en liten slange (nødtømmeslangen) i samme åpningen - som legges oppi et kar eller til sluken hvis den er nærme nok. Det vil jeg tro finnes på din maskin også.

Kjipt med vaskemaskiner som ikke gjør jobben sin !!!!

Den er nok forskjellig fra min ja! Ja det er kjipt uten vaskemaskin, veldig avhengig av den gitt! :) Det som er litt kjipt i tillegg er at det ser ut som om jeg får vente på mannen i huset her for litt teknisk hjelp baki der :sur: Vil jo klare det selv da men!

Skrevet

Kanskje mannen din har et stakeband liggende et sted ? Lang hvit tynn av plast - brukes til å åpne sluker med ?

Da trenger du kanskje ikke å ta av slangen bare se at bandet kommer inn i maskinen - eller ut av det hvis du klarer å få det til innenfra.

Skrevet

God ide! Utrolig hva den mannen har ;) (bortsett fra orden på boden sin da).

Skrevet
fordi vi har veldig hardt vann her vi bor

Kan det rett og slett være kalkavleiringer i tømmeslangen på grunn av det harde vannet?

- M

Skrevet
Kan det rett og slett være kalkavleiringer i tømmeslangen på grunn av det harde vannet?

- M

Har tenkt på dette og, men det er solid tett med vaskepulver inni den slangen.

Men jeg vurderer sterkt "avkalkning" av maskinen også, noen som har gode råd om det? (Jeg elsker KG!) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...