Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har forandra bladet så mye, tatt bort noen serier og tatt inn noen nye. Jeg fikk abbonnement i gave, men jeg kommer ikke til å fortsette når det går ut, syns det "nye" bladet er en stor skuffelse. Også har de begynt med gamle nemistriper, ting som har vært i bladet før. Reprise er det nok av på tv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har alltid vært et problem i norske blader. Hvis en biserie blir populær, så får den sitt eget blad... Og det opprinnelige bladet får nye, dårligere, biserier.

Noen ganger har det vært lurt (jeg husker når Larsons gale verden var det av Tommy og Tigern), men nå i det siste har det tatt helt av. Må jo kjøpe 4 blader for å få med seg yndlingsseriene sine, og det er vel meningen også :forvirret:

Skrevet

Synes Nemi har utviklet seg svært lite de siste årene. Bør ikke karakteren snart komme seg videre fra å sitte på cafè og spise is, eller møte uinteressante menn i fylla? Har bare kjøpt bladet en gang i det siste, mest for å få med med stripa til en venn av meg, men jeg kommer heller til å smuglese serien hans i butikken enn å kjøpe dette middelmådige bladet. Enig i at mange av biseriene er dårlige og ikke minst at de ikke bidrar til å gi bladet noen god helhet.

Skrevet

Eg har (mellom anna av grunnane trådstarter nemnde) slutta å kjøpe Nemi. Men eg kjøper bøkene, med Nemi-stripene samla, etter kvart som dei kjem ut...

Skrevet

Jeg savner Lenore!! :tristbla: Det var jo faktisk grunnen til at jeg kjøpte Nemi hver måned.

Denne mnds ugave var laber. Kun Bizarro som er verdt å lese..

Skrevet (endret)

bizarro er morsomt, men er det noen som husker "gorilla"?

var bare en liten periode det kom ut, så slutta de! kjempe leit, for det var et bra blad! Spesielt morsom var "Skinny T og det kåte bade-anda" lol.-...

men Nemi har dabba seg veldig syns jeg...

Endret av Angelfairy
Skrevet
Eg har (mellom anna av grunnane trådstarter nemnde) slutta å kjøpe Nemi. Men eg kjøper bøkene, med Nemi-stripene samla, etter kvart som dei kjem ut...

Akkurat det gjør jeg også. I fjor fikk jeg signert Nemi-kalender og bok til jul fra kjæresten. :hjerter: Kommer det bok til jul i år, også?

Skrevet

Men... hva er morsomt med Nemi, liksom? Hun er jo bare sur, og gjør ingenting annet enn å være full (lik hver gang) eller si noe stygt om venner som har jobb e.l. Dessuten er serien platt tegnet (men det er det kanskje ikke så mange andre enn tegnere som bryr seg om?). Skulle ønske Nemi hadde et mer troverdig liv, hun er jo verre enn både Friends og Sex in the City til sammen hva aktivitetsnivå angår - og hun mangler bakgrunnshistorie. Synes serien har hatt noen morsomme poeng opp gjennom, men de er uttynt, vridd opp og kopiert så mange ganger at...

Skrevet
Akkurat det gjør jeg også. I fjor fikk jeg signert Nemi-kalender og bok til jul fra kjæresten. :hjerter: Kommer det bok til jul i år, også?

Eg satsar og håpar på det! Trur det gir fine salgstal å sleppe slike bøker ut rett før jul :)

(Men eg må innrømme at eg plar vente med å kjøpe til boka kjem på salg litt utpå nyåret...)

Skrevet

Jeg abonnerte, men ga meg med det ganske fort. Det ble rett og slett litt kjedelig synes jeg, og ikke likte jeg biseriene særlig godt heller. Så da kjøper jeg heller juleheftet også har jeg en bok, en lite dose i ny og ne holder i massevis.

Skrevet
Men... hva er morsomt med Nemi, liksom? Hun er jo bare sur, og gjør ingenting annet enn å være full (lik hver gang) eller si noe stygt om venner som har jobb e.l. Dessuten er serien platt tegnet (men det er det kanskje ikke så mange andre enn tegnere som bryr seg om?).  Skulle ønske Nemi hadde et mer troverdig liv, hun er jo verre enn både Friends og Sex in the City til sammen hva aktivitetsnivå angår - og hun mangler bakgrunnshistorie. Synes serien har hatt noen morsomme poeng opp gjennom, men de er uttynt, vridd opp og kopiert så mange ganger at...

Jeg er enig i at Lise Myhre er en svak tegner.

Dessuten synes jeg det er pinlig når hun begynner å preke, som hun gjør i hver eneste utgave av Magasinet. Men jeg er generelt uglad i Nemi fra før da. :sjenert:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Lise Myhre har sterke meninger, som ofte kommer til uttrykk i en Nemi-stripe som består av en eller to ruter med veldig mye tekst og lite tegning, for å si det sånn.

Men jeg for min del liker Nemi for det det er, hun har en fin personlighet som er passelig schizofren. Jeg leser ikke tegneserier og tror det skal være Nobelprismateriale.

Biseriene er opp og ned. Noen suger, andre er morsomme.

Skrevet

Ok, jeg leste litt Nemi før, da var det ganske bra syntes jeg. Har ikke lest det i de siste par årene - har liksom "vokst fra" det. :)

Skrevet
Synes Nemi har utviklet seg svært lite de siste årene. Bør ikke karakteren snart komme seg videre fra å sitte på cafè og spise is, eller møte uinteressante menn i fylla? Har bare kjøpt bladet en gang i det siste, mest for å få med med stripa til en venn av meg, men jeg kommer heller til å smuglese serien hans i butikken enn å kjøpe dette middelmådige bladet. Enig i at mange av biseriene er dårlige og ikke minst at de ikke bidrar til å gi bladet noen god helhet.

Rudi?

Skrevet
Preke? (skjønte ikke helt hva det er)

Hun er mye ute med den berømte pekefingeren til oss stakkars menigmenn, det blir ofte både pinlig og irriterende.

Kjøpte Nemi minst like mye pga biseriene, så jeg er ikke så veldig glad i bladet lengre. Savner Iskalde grøss, Reservatet og Lenore. Reprisestripene skal visstnok være på oppfordring fra leserne, noe jeg har svært vanskelig for å tro.

Skrevet

Men jeg for min del liker Nemi for det det er, hun har en fin personlighet som er passelig schizofren. Jeg leser ikke tegneserier og tror det skal være Nobelprismateriale.

Nemi er jo mye, men oppfatter du henne som psykotisk..?

På tide at vi slutter å kalle dissosiativ lidelse ("splittet personlig") for schizofreni...

Skrevet
Rudi?

Huff, nei... Hehe. Jeg vet ikke helt hvilke serier som går der nå (ettersom Lenore var i det forrige bladet jeg kjøpte og åpenbart ikke er med lengre), men Lenore er jo småbra. Reservatet er også bra, så synd om det er tatt bort (eget blad?). Liker Kolbein, men der er jeg litt subjektiv, kjenner tegneren.

Skrevet
Huff, nei... Hehe. Jeg vet ikke helt hvilke serier som går der nå (ettersom Lenore var i det forrige bladet jeg kjøpte og åpenbart ikke er med lengre), men Lenore er jo småbra. Reservatet er også bra, så synd om det er tatt bort (eget blad?). Liker Kolbein, men der er jeg litt subjektiv, kjenner tegneren.

Huff? Jeg kjenner dama hans, hun er ikke huff, og sikkert ikke sammen med huffer heller.

Skrevet

jeg har lest et par nemiblad hos venninna mi fra siste tida, og fra da jeg kjøpte det fast før, har det blitt mye dårligere nå!! leser ikke halve bladet eigang jo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...