Gjest fortvilet jente Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hei! Begynte på høyskole i høst og ting ble ikke slik jeg hadde trodd. Studiet er vanskelig og ikke minst kjedelig. Og jeg har ikke klart å komme i kontakt med folk. Ting går hånd i hånd og dette går ut over søvn, selvtillitt, matlyst osv. Føler meg som verdens mest mislykka person som ikke takler å begynne på ny skole Har ekstremt lyst til å hoppe av nå, da jeg ikke orker å ha det sånn lenger og vil tilbake til der jeg var for noen uker siden. Nemlig i godt humør! Er det noen skole jeg kan begynne på nå? (vil ikke jobbe)
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Det eneste jeg vet om som har fortløpende opptak er vel privatskoler slik som NA, IT akademiet osv. men man bør styre laaaaaangt unna disse. Enkelte høyskoler har opptak etter jul på visse studier, men jeg vet ikke om det er for sent å komme inn på disse nå. Evt. kan du jo ta en telefon til aktuele skoler etter oppstart i januar for å høre om det er noen som ikke har møtt. Kan jeg spørre hvilket studie du går på nå? Du trenger ikke si hvor.
Gjest majsa Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 går på bi ← Den skolen er noe dritt.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Du kan vel fremdeles begynne på Universitetet i januar? Slik var det i hvert fall i min tid.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Du kan jo se på f.eks. Folkeuniversitetet om du finner et kurs som interesserer deg fram til du kan søke opptak på høyskoler/universitet igjen. julenissen
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Den skolen er noe dritt. ← Jeg går også på BI og trives faktisk bra. I min klasse er det veldig ange hyggelige folk, men jeg vet at bertefaktoren kan være litt høy på enkelte linjer. Og disse bertene kan vøre utrolig arrogante og lite åpne overfor nye mennesker. Men ikke vær redd for å ta kontakt med folk på skolen når du er på forelesn osv, du finner alltids noen du kan samarbeide med. DU må vel samarbeide med noen i markedsføringa? Jeg ville prøvd mye før ejg hadde droppet ut av semesteret nå. For husk at du ikke får tilbake noen penger hvis du slutter nå. Og hvis økonomi er et nytt felt for deg kan det føles vanskelig, men veldig mange av fagene er faktisk direkte nyttige i arbeidslivet (tenker på bedøken bla). Det er faktisk ikke så dumt å ha gjnnomført et kurs i økonomi, selv om du senere velger å spesialisere deg innen noe annet. mange som i løpet av arbeidslivet begynner å jobbe administrativt, og flere av de hadde nok hatt nytte av å klare å tenke litt i økonomiske termer. Så ikke tenk at du kaster bort tida ved å gå på BI heller. Hvis man tar bedriftsøkonomiske fag er mulighetene for å få seg jobb ganske bra, det er en del vanskeligere å få jobb etter å ha tatt markedsføringsfag. Og jeg vil råde deg til å ikke slenge deg på det første ledige studiet på Blindern. Tenk deg nøye om når du nå skal velge nytt studium. Kanskje jobbe for å spare opp penger fra jul til nyttår?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Gi skolen en ekstra sjanse! Semesteret har jo så vidt startet! Det er fremdeles sjanse å bli kjent med studiekameratene dine, og alle studier forekommer som kjedelige/vanskelige/uoversiktelige i starten. Begynn neste gang dere har forelesninger, sett deg ned med noen du vet hvem er, eller prat med dem i pausen. Be noen med i kantinen etter forelesningen er slutt, så er du allerede i gang!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå