Flowery Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Vi har en gutt som skal komfirmeres til våren. Jeg har jo lyst til å holde en tale for ham, men jeg er så sippete i sånne situasjoner så jeg får sikkert ikke sagt noe likevel. Så fikk jeg en god? ide. Kan jeg og faren ha en tale som vi har skrevet sammen som han kan lese opp? Eller er det dumt? Vi bor ikke sammen lenger. Det er mange år siden vi gjorde, men vi har et veldig godt vennskapsforhold. Hva synes dere?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Jeg synes det høres ut som en kjempefin ide!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Ja hvorfor ikke. Gøy med litt vri på alle de kjedelige talene. Ellers så kan dere lese halve talen hver. Du kan jo ta den delen du ikke tyr til tårene under
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Høres ut som en god plan. Dessuten viser det at dere som foreldre fremdeles kan samarbeide.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Mammaen og pappaen min holdt tale i vårt bryllup sammen, de hadde skrevet den sammen og hadde liksom hvert sitt avsnitt annenhver gang. Innmari kult, og veldig annerledes!
Eliza Doalot Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Mamma og pappa gjorde det i bryllupet vårt. De er skilt og har en fortid med masse krangling og bråk. DEt var utrolig flott og betyr masse for meg at de valgte den måten ågjøre det på.
Susannah Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Dette hoeres bra ut! Jeg og soesteren min gjorde det samme i mammas 50-aarsdag. Vi leste omtrent et avsnitt hver, annenhver gang og det var veldig greit. Da ble du ikke saa nervoes for du skulle ikke si saa mye og fikk tid til aa summe deg til neste avsnitt. Ellers maa jeg, som desillusjonert, voksent skilsmissebarn, si at det gleder mitt hjerte at foreldre kan ha saa god kontakt som dere! Lykke til!
tuji Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Kjempefin ide, og sikkert veldig koselig for sønnen deres at dere gjør dette sammen.
Henna Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Stemmer også for å dele opp talen, men å gjøre det slik at man leser hver sin gang underveis, ikke oppdelt halveis. Så kan man kommentere hverandre underveis på humoristisk vis til hva den andre sier, foreksempel. Gøy med litt alternativer måter å gjøre ting på
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Enig med de andre her, koselig hvis dere gjoer det sammen. Men det blir liksom ikke helt det samme hvis faren fremfoerer talen helt alene, paa vegne av deg liksom. Tror nok soennen din setter pris paa om du sier noe ogsaa.
Gjest lilletroll Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Jeg synes det høres ut som en kjempefin ide! ← signerer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå