Sukkersøta Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hadde min siste mens for 4 mnd. siden, ikke hatt noe siden Hvor lenge skal det gå før en burde gå til legen ?
Gjest Blanca Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Jeg ville tatt en tur til lege allerede nå (kanskje før også) om jeg var deg. Det er ikke bra å gå rundt å lure på hva som eventuelt kan være galt.
Sukkersøta Skrevet 11. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2006 Jeg ville tatt en tur til lege allerede nå (kanskje før også) om jeg var deg. Det er ikke bra å gå rundt å lure på hva som eventuelt kan være galt. ← Gått ned endel i vekt så tenker meg at det er grunnen! Men det kan jo ikke bra for kroppen at den er borte....
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Dersom du har en BMI over 17-16.5 så er ikke dette grunnen til manglende mens. Skulle du ha en lavere BMI burde du alikevel gå til legen, da p-piller kan hjelpe deg å forhindre beinskjørhet. Og du kan jo være gravid. Burde ta deg en tur til legen snarest!!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Forhindre beinskjørhet? På mine står det at de kan forårsake det, og at forsiktighet skal utvises om pasienten har lav beintetthet.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Forhindre beinskjørhet? På mine står det at de kan forårsake det, og at forsiktighet skal utvises om pasienten har lav beintetthet. ← Østrogen som er en del av p-piller påvirker osteoblaster (bygger bein) og via dette har de også en effekt på osteoclaster (bryter ned bein). Østrogen forhindrer bein-reabsobasjon av osteoclaster - så summen blir at mindre bein blir brutt ned og dermed opprett holdes balansen og bein-tettheten. Kvinner som ikke har mens inkludert de etter overgangs alderen har mindre østrogen og har dermed økt bein reabsorbasjon. Derfor er p-piller beskyttende mot beinskjørhet blant kvinner uten mens.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå