Gå til innhold

Ettåring som sovner etter dagmamma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gutten min på nesten ett år sovnet på fanget mitt klokken 1730 i dag. Og han var klin umulig å vekke, så nå har jeg rett og slett lagt ham. Han har vært veldig sliten de siste dagene, fordi han har vært syk og ikke sovet godt verken på dagtid eller om natten. I dag var han hos dagmamma for første gang på mange dager, og sov ca. 3 timer midt på dagen. Når jeg hentet ham var han forferdelig sutrete. Og da jeg satte meg ned med ham på fanget for å ha en litt rolig stund, så sovnet han umiddelbart. Spørsmålet er om jeg nå gjør meg selv en bjørnetjeneste ved å la ham sove videre? Noen som har opplevd tilsvarende? Jeg innbiller meg at hvis jeg vekker ham nå, så vil han ikke legge seg litt senere i kveld... (han har leggetid klokken 19.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis han sovnet 17.30, og var klin umulig å vekke, og samtidig har leggetid kl 19 så gjør du han ikke en bjørnetjeneste ved å la han sove.

Du skrev han hadde vært syk og sovet dårlig både på natten og dagen de siste dagene, så da er det nok bare at han er sliten tenker jeg. Litt underskudd på søvn, og den eneste måten å komme ajour i søvnmønsteret igjen er jo å få sovet ut.

lykke til, håper han er i bedre form imorgen :)

Skrevet (endret)

Jeg ville latt ham sove. Er man syk så er man syk og ute av lage. Da sover man når man ikke skal og er våken når man ikke skal. Her i huset har vi praktisert mat (aka pupp/flaske) til alle døgnets tider også ved sykdom.

Eldste fikk sove litt for mye på dagen i går, så jeg la meg med samtidig med barnet i dobbeltsenga kl halv ni (vanlig leggetid 19-1930). Det er jeg glad for, for det ble et sabla liv med hosting og skriking og styring og ordning fra kl 1.

Endret av 14062003
Skrevet

Foreløpig status:

Han våknet klokken 20, blid som en lerke, og fikk komme opp av sengen. Tasset litt rundt på stuen, og etter ca. 10 minutter kom det et brak og en STOR bleie. Så gned han seg i øynene, vi tok det vanlige kveldsstellet og han fikk kveldsmat. Og ble så lagt igjen i 21-tiden uten å mukke. Nå sover han søtt. Så han var nok veldig trøtt, ja.

Skrevet

mine unger har alltid værtstuptrøtte etter dagmamma og barnehage. De sovna ofte i bilen hjem eller i sofaen mens jeg lagde middag. Jeg har lest ett sted at for voksne er middagslur på 30 minutter, og ikke mere det beste selv om man kan føle seg alt for trøtt til å stå opp. Da får kroppen hvilt godt en liten stund uten åødelegge nattesøvnen. jeg praktiserte dette på ungene og lot de sove den halvtimen middagen ble laget, for så å vekke dem, da gikk kveldstell og legging helt greit

Skrevet

her i huset har jeg sett bort fra alle ordinære tider for mat og soving når ungene er syke. jeg tror på å "sove seg frisk" - kroppen trenger hvile. noen ganger er det ikke så lett å få ungene til å slappe av så det er bare fint om de får seg noen timer på øyet.... selv om det er til et tidspunkt som egentlig er "feil".

Skrevet

Han våknet nok bare for å få levert litt bæsj :ler: med ren og tørr bleie kan han jo sove godt videre vet du ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...