tuji Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Når kan man begynne å søke om barnehageplass for året 2007/2008?
latte Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Kan vel legge inn søknad nå, hos oss er d ialle fall sånn at det sees på dato..jo tidligere jo bedre...men dette er vel litt avhengi av hvor du bor. De fleste kommuner har vedtekter for regler av opptak av barn i bhg. Uansett blir vel alle søknader registrert og behandlet ved hovedopptak i mars..
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Her er det sånn at alle søknader som kommer inn før 1. mars står likt, dersom du har valgt oppstart 1. august.
Jerle Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Du finner sikkert svar på barnehageweb.no
tuji Skrevet 11. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2006 Nå har jeg funnet ut av det. Jeg må ha en adresse å vise til før jeg kan søke. Ganske håpløst, egentlig. Vi flytter neste sommer, og har ikke kjøpt noe sted enda - men søknadsfristen er 1. februar. Hva gjør man da?
Moonchild Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Ring til barnehagekonsulenten dit du skal flytte og hør med dem hvordan du skal gå frem.
ashera Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 Nå har jeg funnet ut av det. Jeg må ha en adresse å vise til før jeg kan søke. Ganske håpløst, egentlig. Vi flytter neste sommer, og har ikke kjøpt noe sted enda - men søknadsfristen er 1. februar. Hva gjør man da? ← Da vi holdt på å flytte til hjembyen min for et par år siden var det ikke noe problem å søke barnehageplass der før vi flyttet. Jeg tok en samtale med barnehagekontoret i kommunen, og det var greit. Vi fikk til og med plass, og det i to barnehager - men siden vi ikke fikk jobbene vi søkte på, ble det ikke flytting. Er de så firkantede i kommunen det gjelder? Har du ikke noen kjente i den aktuelle kommunen du kan opprette en c/o adresse hos, eller i verste fall melde flytting til?
Jerle Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Nå har jeg funnet ut av det. Jeg må ha en adresse å vise til før jeg kan søke. Ganske håpløst, egentlig. Vi flytter neste sommer, og har ikke kjøpt noe sted enda - men søknadsfristen er 1. februar. Hva gjør man da? ← Du vet jo hvilket område dere skal flytte til, så hvorfor ikke bruke c/o noen i familien som bor i nærheten av der du skal søke barnehage da?
tuji Skrevet 12. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2006 Ja, det går sikkert an. Skal ringe og sjekke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå