Gå til innhold

blodprøve

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt blodprøveskrekk i fire-fem år, og først i fjor fikk jeg til å ta blodprøve igjen, men med beroligende tabletter fra legen min.

Men idag greide jeg det! Idag tok jeg blodprøve, uten noen som helst beroligende eller bedøvende middel!!! :hoppe: Jeg er så fornøyd, og lettet! :ler:

jeg måtte bare få det ut, hehe

Endret av Teria
Videoannonse
Annonse
Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Gratulerer! Det er kjempeflott! Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv! :klappe:

Skrevet

Så flott :-D

Har ikke direkte sprøyteskrekk, men selv om jeg de siste tre årene har tatt blodprøve hver måned så ser jeg alltid en annen vei.

Et tips er å bruke mp3-spiller da. Hjelper å få fokus over på noe annet.

Skrevet
Jeg har hatt blodprøveskrekk i fire-fem år, og først i fjor fikk jeg til å ta blodprøve igjen, men med beroligende tabletter fra legen min.

Men idag  greide jeg det! Idag tok jeg blodprøve, uten noen som helst beroligende eller bedøvende middel!!! :hoppe: Jeg er så fornøyd, og lettet! :ler:

jeg måtte bare få det ut, hehe

Det er veldig bra!!! Ekkelt å ha den skrekken !

Var livredd for å ta blodprøve, alle sprøyter i alle år......bare tanken på nåla i huden fikk meg til å kaste opp.

Overvant skrekken ved å bli legesekretær!!=))

SÅ nå stikker jeg andre for harde livet!

Synes ennå det er fælt å bli tatt blodprøve av.Men jeg hopper i det uten å tenke. Blir det for mye frem og tilbake og nei jeg vil ikke osv. blir det bare verre.

Be de snakke med deg om helt hverdagslige ting mens de tar blodprøve på deg. Be de bruke den minste kanylen, den er svart, om du synes det er vondt.

Pust pust pust og hopp i det!!

Du er flink!

Skrevet

Takk for respons alle sammen! :klem:

Det er veldig bra!!! Ekkelt å ha den skrekken !

Var livredd for å ta blodprøve, alle sprøyter i alle år......bare tanken på nåla i huden fikk meg til å kaste opp.

Overvant skrekken ved å bli legesekretær!!=))

SÅ nå stikker jeg andre for harde livet!

Synes ennå det er fælt å bli tatt blodprøve av.Men jeg hopper i det uten å tenke. Blir det for mye frem og tilbake og nei jeg vil ikke osv. blir det bare verre.

Be de snakke med deg om helt hverdagslige ting mens de tar blodprøve på deg. Be de bruke den minste kanylen, den er svart, om du synes det er vondt.

Pust pust pust og hopp i det!!

Du er flink!

Hehe, kanskje jeg skal bli legesekretær da, og ta "hevn" ;)

Jeg vurderte å høre på mp3 spiller eller noe mens hun stakk, men det gikk bra likevel. Kanskje jeg tar med meg noe å høre på neste gang, eller samboeren som kan holde meg i andre handa:)

Jeg spurte etter den minste kanylen, men da sa hun at det ville ta lengre tid med den, siden den er tynnere, så derfor tok jeg den "vanlige" istedet ...

Skrevet
Takk for respons alle sammen! :klem:

Hehe, kanskje jeg skal bli legesekretær da, og ta "hevn" ;)

Jeg vurderte å høre på mp3 spiller eller noe mens hun stakk, men det gikk bra likevel. Kanskje jeg tar med meg noe å høre på neste gang, eller samboeren som kan holde meg i andre handa:)

Jeg spurte etter den minste kanylen, men da sa hun at det ville ta lengre tid med den, siden den er tynnere, så derfor tok jeg den "vanlige" istedet ...

Sant det! Det tar lengre tid med den sorte kanylen. Blodet renner saktere!

Hva er det du synes er så ubehagelig?

Skrevet
Sant det! Det tar lengre tid med den sorte kanylen. Blodet renner saktere!

Hva er det du synes er så ubehagelig?

Vet ikke ... jeg har en slags "fobi" mot blodårer ... synes de er ekle, takler ikke å ta på mine egne blodårer på armen engang ... Og så er det jo smerten da, selv om det ikke gjør noe særlig vondt egentlig. Og tanken på at de tapper blodet mitt...

Tror faktisk ikke jeg har hatt noen vonde opplevelser med blodprøvetagning når jeg var liten, iallfall ikke verre enn andre har hatt, så jeg tror ikke det er det heller ... :sjenert:

Skrevet

:klappe:

Du burde være kjempestolt!!! :hoppe:

Er så knall når folk overvinner fobier :-D

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...