Gå til innhold

- Planla bombeaksjon i Oslo


talin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser de ikke at de ikke oppnår annet enn verdens vrede heller enn sympati disse som tyr til terror for å poengtere sin eksistens?

-ser de ikke at verden ikke lar seg true til undertrykkelse?

Skjønner de overhode ikke at mennesker har en egen fri vilje og derav fortsetter å kjempe MOT slike mennesker og slike holdninger??

Er de virkelig så dumme??

Eller gjør de det av den ene grunn at de får publisitet?

Kanskje vi rett og slett burde tie dem ihjel??

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de ikke at de ikke oppnår annet enn verdens vrede heller enn sympati disse som tyr til terror for å poengtere sin eksistens?

-ser de ikke at verden ikke lar seg true til undertrykkelse?

Skjønner de overhode ikke at mennesker har en egen fri vilje og derav fortsetter å kjempe MOT slike mennesker og slike holdninger??

Er de virkelig så dumme??

Eller gjør de det av den ene grunn at de får publisitet?

Kanskje vi rett og slett burde tie dem ihjel??

Tja, jeg vil nå si at mange terrorister, i alle fall de terrorister som blir omtalt i media for tiden, blir møtt med mye forståelse blant folk. Både lekmenn og fagfolk. Alle sier at man selvfølgelig fordømmer drap og overgrep, men mange snakker mest om at det var forståelig, at det var forventet etc.

Selv om det i et bredt samfunnsvitenskapelig og psykologisk sett er viktig å få belyst hvorfor noen mennekser gjør slikt, så har dessverre fokuset blitt at det er forståelig. Det burde heller ha vært mer fokus i media og blant oss vanlige å vise avsky og å støtte om og opp for ofrene. Jeg savner rett og slett fakkeltog for støtte til jøders rett til religionsfrihet og rett til trygghet. Det er der fokuset for allmennheten bør ligge. Og fagfolk bør på bakrommet arbeide for å få fjernet tullinger og å forhindre/begrense nye tullinger. Dessverre er det slik at tullinger som får en plattform å spre sitt gørr, får flere tilhengere, uansett hvor usammenhengende gørret er. Så jeg vil si vi bør tie dem ihjel ved å ikke gi dem plattform for forklaringer og begrunnelser for terror. Men vi skal ikke tie ihjel urettferdighet.

Fenomenet forståperspektivet er ikke alene for terrorister, det gjelder også for f.eks. kriminelle. Ett eksempel er jo debatt om pedofile. Selv om det er relevant å vite at mange overgripere har blitt utsatt for en form for overgrep selv, er - og bør - førsteprioritet å sikre, beskytte og ta oss av ofre. Behandling for å unngå fremtidige overgrep er også veldig viktig, men bør komme etter førstehjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Kaida

Ja, det mossaiske trossamfund er jo viden kjent for edruelige, korrekte og diskrete sikkerhetsvurderinger. Dette er virkelig en sak jeg tror dem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...