Gå til innhold

Jobbsøknad sendt fra jobbmail


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Enkelt og greit:

Tror dere det vil oppfattes(av mottaker) som positivt eller negativt at jeg sender jobbsøknad fra epostadressen på min nåværende jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville IKKE sendt jobbsøknad på mail fra min nåværende jobb... Av prinsipp. Man vet aldri hva mottakeren av søknaden synes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Det synes egentlig jeg også, Arnie, men vi er visst gammeldagse. Hørte på radio ang. jobbsøking at det ble sett på som negativt å søke på papir, da mestret man ikke nye medier, liksom.

Bullshit, spør du meg, men det er det jo ingen som gjør. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Flere steder ber man om å få oversendt søknad på mail. Da svarer man ikke ved å sende en papirsøknad.

Ville ikke brukt jobbmailen til å sende søknad på ny jobb.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sender da ikke jobbsøknader på mail?

Enkelte ting skal man bruke "gamlemåten" til.

Er helt uenig. Alle søknader jeg har sendt nå har vært på mail. Dessuten må det være mer miljøbevist å slippe alt papiret?

For å svare på det opprinnelige spørsmålet. Det er sikkert noen arbeidsgivere kan nok henge seg opp i det. Er alltid noen som henger seg opp i det meste.

Så for sikkerhetskyld kan du opprette en hotmail adresse. Men er du kvalifisert til en jobb, så er det det viktigste. Dessuten så kan jo du like godt ha kommet på jobb 1 time før du begynte. Om du hadde blitt innkalt på intervju, og de hadde spurt om det, så hadde jeg sagt jeg brukte noe av flexi tiden din på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller ikke sendt jobbsøknad fra jobbmailen, men jeg tror det oppfattes som positivt å sende søknaden på mail.

Hvis du skal opprette en ny konto å sende fra så prøv å få en "seriøs" adresse med navnet ditt i, tror ikke det er så veldig positivt med en jobbsøknad fra f.eks "[email protected]"!!! Har faktisk hørt om folk som har sendt jobbsøknader fra slike adresser, hvordan er det mulig!!!! :hoho:

Lykke til med jobbsøknaden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du sender ikke jobbsøknad fra jobbmailen din! Det er ille nok at du bruker din nåværende arbeidsgivers tid på å søke deg nye jobber, men det betyr ikke at du bruker mailadressen der.

Hvis du skulle sendt en papirsøknad, ville du brukt arbeidsgivers brevpapir? Og konvolutt? Neppe. Mailadresse er like mye arbeidsgivers identitet, som jeg ser det.

Opprett en adresse på www.start.no (anbefaler ikke hotmail, tilfelle arbeidsgiver sender svar og det ikke kommer frem... erfarer ofte at hotmail er utstabilt) Om du bruker hele navnet ditt i adressen får du sannsynligvis den adressen du vil ha.

Og Arnie, som i gamle dager, svarer man på annonsen. Skal du sende søknad og cv, gjør du det, skal du sende søknad og attester og vitemål, gjør du det. Og ber de deg maile søknaden, gjør du det. Det blir mer og mer vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...