Gå til innhold

Bør homofili helbredes?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Middelklasseraddisser blir automatisk krigsklare dersom noen påstår at homofili kan helbredes. Brodden er som regel rettet mot kristenfundamentalisters praksis med homofilihelbreding og omvendelseskurs etc for homofile. Men generelt er middelklasseraddiser for homofili og sånn fordi…. ja, fordi det er en del av det å være middelklasseraddis, lissom. Der i gården lever alle i et stort og lykkelig fellesskap. Og homser og negere og sånn er jo spesielt søte.

Nå er ikke dette ment som et forsvar for kristenfundamentalistenes forhold til homofili, med helbredelse gjennom bønn, kurs og kulturell stimulanse. Tvert i mot. Jeg er enig med middelklasseraddisene at homofili er genetisk betinget, og at kristenfundamentalistenes homoomvendelse dermed er fåfengt og latterlig. Hvilket er akkurat det som gjør middelklasseraddisenes forhold til homofili så interessant.

Hvis homofili er genetisk betinget er det teoretisk mulig, gjennom genteknologi, å fjerne homsegenet fra unnfangelsesprosessen. Slik at det er garantert at barnet ikke utvikler en homofil seksualitet. Dermed er det, ironisk nok, middelklasseraddisenes genologiske innstilling til homoomvendelsesspørsmålet som bereder grunnen for eliminering av homofili i fremtiden.

Så spørsmålet vil dermed være, ironisk nok mye takket være middelklasseraddisene, hvorvidt homofile i det hele tatt bør bli født. Hva ville du valgt, dersom du kunne velge? Ville du hatt et heteroseksuelt avkom? Eller ville du hatt et homoseksuelt avkom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bruker for rare ord til at jeg orker å lese innlegget i dag dessverre

Skrevet

For min del hadde det vært det samme om jeg fikk et heterofilt eller homofilt barn. Barn er barn, og deres lykke hadde vært viktigere enn legningen deres.

Skrevet

Har du brukt fremmedordboka i dag eller?

Forøvrig enig med Nigo-san.

Gjest Alf Kaida
Skrevet (endret)

Jeg ønsker meg aktive og fornøyde barn som klarer å stille et enkelt spørsmål uten å pakke det inn i hauger og lass med kvasiintellektuelle fremmedord.

Legningen sin skal de få finne ut av selv.

Endret av Carl I Helvete
Skrevet
Jeg ønsker meg aktive og fornøyde barn som klarer å stille et enkelt spørsmål uten å pakke det inn i hauger og lass med kvasiintellektuelle fremmedord.

Legningen deres skal de få finne ut av selv.

Enig med du.

Skrevet

Legningen deres skal de få finne ut av selv.

:klappe:

Og så skal de oppdras til å være mest mulig fordomsfrie.

Skrevet

(Skal vi se... Hvordan føles det å ignorere noen, mon tro?)

Gjest Alf Kaida
Skrevet (endret)

Skikkelig fart i homsehelbredelseshelvetet (kulere ord enn middelklasseraddis) blir det jo uansett ikke før vi har et solid flertall av alliansen kristne og muslimske fundamentalister.

Endret av Carl I Helvete
Skrevet

Stakkars Bønna...Kverner samme gamle kverna uten tanke på at de han muligens er ute etter å provosere, faktisk bare gjesper oppgitt.

Skrevet

Legningen sin skal de få finne ut av selv.

:klappe:

Gjest sisterhood
Skrevet

Jeg ønsker meg en verden der alle er lesbiske.

Skrevet

Herregud da! Homofili er jo ikke en sykdom :overrasket:

Man blir født som man er, og ferdig med det. Hvis man ikke kan "ta det man "får", så får det være. da fortjener man rett og slett ikke å få barn/stifte familie. punktum finale.

synes dette går på lik linje med rasisme og lignende - fjerne "homofilt gen". Gud så mange rare tanker folk har idag!

ps..ja..er sikkert bare en provoserende mld som er skrevet for å irritere oss her på kg. dette er en av de få gangene jeg faktisk skriver et svar.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Hvis homofili er genetisk betinget er det teoretisk mulig, gjennom genteknologi, å fjerne homsegenet fra unnfangelsesprosessen.

Kan du dokumentere dette?

Jeg synes det høres veldig ulogisk ut. Dersom det hadde vært det, burde en vel gått inn for å fjerne en del genbestemte sykdommer.

Jeg kan ikke tenke meg en eneste overbevisende grunn til at homofili skulle blitt utryddet dersom det hadde vært mulig.

Skrevet
middelklasseraddiser for homofili og sånn fordi…. 

Dermed er det, ironisk nok, middelklasseraddisenes genologiske innstilling til homoomvendelsesspørsmålet som bereder grunnen for eliminering av homofili i fremtiden.

Så spørsmålet vil dermed være, ironisk nok mye takket være middelklasseraddisene, hvorvidt homofile i det hele tatt bør bli født. Hva ville du valgt, dersom du kunne velge? Ville du hatt et heteroseksuelt avkom?  Eller ville du hatt et homoseksuelt avkom?

Dette ble da ganske selvmotsigende da. Du sier at middelklasseraddiser er for homofili. Hvis man er for noe har man vel ingen grunn til å velge det bort!

Og faktisk har jeg en homofil sønn som er perfekt. Jeg ville aldri ha endret noe som helst ved han!!!

Skrevet

Jeg vil ha en homofil sønn som kan sørge for at den gamle røya av en mor får en bli-ny dag nå og da. Og kanskje pusse opp eldre-boligen min innimellom.

Skrevet (endret)
Og hvis fordommer skulle vise seg å være genbestemt det også, så ville jeg satt mer inn på å fjerne det, enn å fjerne et mulig homsegen :ler:

Fordommer er mest sannsynlig genetisk bestemt, det også. Særlig med tanke på at folk flest, uavhengig av rase eller etnisk opprinnelse, faktisk er konservative og ikke spesielt glad i det fremmede. Men på det området er middelklasseraddiser unnskyldt, da de om mulig i enda mindre grad enn liberalister er i stand til å forholde seg til menneskets natur.

Og jeg må si du utviser tydelige middelklasseraddistendenser her. Når du på den ene siden ønsker velkommen legninger du liker samtidig som du ønsker å utrydde legninger du ikke liker.

Det er også det som er ytterst interessant med middelklasseraddiser. De later som de er for samfunnets utstøtte og de som befinner seg nederst på rangstigen. Samtidig som de er særdeles intolerante og regelrett hatske mot dem som tenker annerledes enn dem selv.

Dessuten er det ingen her som egentlig svarer på spørsmålet. De bare gjør sitt beste for å unngå å begrunne hvorfor de ikke ønsker å foreta valget. Og hevder at det beste for avkommet er at det er lykkelig slik det er, og at foreldrene aksepterer det slik det er, og bla bla bla. Men poenget her er at foreldrene kan velge, med fremtidig genteknologi, hvorvidt barnet skal bli heteroseksuell eller homoseksuell. Valget er i så fall ikke opp til tilfeldighetene, eller Guds natur, men opp til foreldrene selv.

Så spørsmålet er fortsatt hva ville dere valgt? Og ikke minst, hvorfor velger dere slik dere gjør? Hvis foreldrene kan velge, hvorfor skal homofile bli unnfanges? Det er ikke et spørsmål om ikke å akseptere homofile mennesker som fullverdige mennesker. Det er et spørsmål om hvorfor homofile i det hele tatt skal unnfanges.

Endret av Bønna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...