lilly73 Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 I det siste har det dukket opp en del røde prikker og små føflekker rundt omkring på kroppen min, hovedsaklig på magen. Jeg synes dette er utrolig irriterende, da jeg virkelig ikke liker føflekker og spesielt ikke på magen. Hadde de ikke før; ser ut som det er noe som dukket opp i sommer. Derfor lurer jeg på hva i alle dager dette kommer av? Jeg antar jo at det er fra soling, men hvordan kan man beskytte seg mot slikt? Jeg ønsker jo å sole meg for å få en fin brunfarge og ikke for å få føflekker og stygge, røde prikker! Går det an å fjerne disse føflekkene på noen måte?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Det kan være solskade og eneste måte å beskytte seg mot dette er ved å unngå soling. Dersom det er solskade så vil de være brunlig og ligne på vanlinge føflekker og du vil ikke kunne kjenne dem når du stryker over dem. Er de derimot røde så er det en annen sak! Er de røde eller brune? Kan du kjenne dem når du stryker over dem? Har du hatt de lenge? Vært syk i det siste? Hvis de er røde, små, kan så vidt føles og ikke blekner når du presser et glass på dem så bør du ta en tur til legen.
lilly73 Skrevet 11. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2006 Det pussige er jo at dette er noe som har dukket opp i det siste. Kan ikke huske at jeg hadde dette problemet før. Har aldri hatt særlig til føflekker på kroppen, og nå som jeg nå har fått det, HATER jeg det. Synes det er stygt, spesielt med disse røde prikkene. Verste av alt er jo at jeg ikke aner hva det er for noe, og føler at jeg abre får flere og flere. Og når jeg soler meg, så er jeg forsiktig og smører meg godt inn med solkrem, så jeg aner igrunnen ikke hva det kommer av. Har som sagt ikke hatt dette problemet før. Disse røde prikkene/føflekkene er helt flate. De er heller ikke store. Temmelig små faktisk, og nei, jeg har ikke vært syk, så det er nok ikke snakk om røde hunder eller noe sånt. Er nok heller ikke snakk om noen kjønnsykdom, da jeg kun har meg med min samboer og han har ikke noen kjønnsykdommer. Moren min har også disse røde føflekkene, så det kan jo være at det er noe som går igjen i familien vår. Uansett, så hater jeg disse røde prikkene. Er det mulig å få dem fjernet? Og koster det i så fall mye, og er det trygt (vil helst unngå arr og slikt)?
Saeria Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Jeg også har noen sånne. Skikkelig plagsomme.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Er de skikkelig røde og bittesmå? Nesten som om du har dryppet rød neglelakk eller noe sånt på huden?
lilly73 Skrevet 11. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2006 Er de skikkelig røde og bittesmå? Nesten som om du har dryppet rød neglelakk eller noe sånt på huden? ← De er røde og små. Bittesmå er de kanskje ikke, men de er ikke store heller. Og nei, er nok ikke fra neglelakken. Har til og med på ryggen også, så skal godt gjøres om jeg greide å søle med neglelakk der. Men det er føflekker. Røde føflekker. De går ikke bort uansett hvor mye jeg skraper og gnir på dem.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 De er røde og små. Bittesmå er de kanskje ikke, men de er ikke store heller. Og nei, er nok ikke fra neglelakken. Har til og med på ryggen også, så skal godt gjøres om jeg greide å søle med neglelakk der. ← Var ikke det jeg mente da, tenkte på farga. Skikkelig rødt og ikke gjennomsiktige. Har flere sånne jeg og, og har lurt på hvorfor de dukker opp.
lilly73 Skrevet 11. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2006 Var ikke det jeg mente da, tenkte på farga. Skikkelig rødt og ikke gjennomsiktige. Har flere sånne jeg og, og har lurt på hvorfor de dukker opp. ← Hehe. Så det nå. Artig! Uansett, ja, føflekkene har en litt sånn mørkerød farge, og ja de er temmelig små. gså er de veldig irrriterende. Ser så stygt ut med å ha slike prikker på magen og på puppene! Usj!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Grunnen til at jeg lurte på sykdom i det siste var at f.eks. sår hals kan noen ganger føre til at immune komplekser skader blod åre veggene og føre til små røde prikker, men disse vil du føle når du stryker på dem. Hadde ikke noe med røde hunder el kjønnsykdommer å gjøre. Hvis de plager deg veldig eller du merker at det er noe annet som er rart med kroppen din så vil jeg på det strekeste annbefale en tur til legen, kun da kan du få et skikkelig svar på hva som foregår
Gjest Aha Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 OK, tror rett og slett det er de små blodårene. Merket at jeg fikk dem etter trening, hvor jeg begynner å ta litt ekstra i. At rett og slett det har gått ut over noen blodårer. Må finne en måte å unngå det på altså. Er det mulig????
Minya Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 Ifølge min mor (sykepleier) og en kar jeg kjenner som er hudlege, så er det blodutredelser og/eller bittesmå blodårer som er brutt helt oppi huden. Jeg har en tre-fire sånne på magen, den ene har jeg hatt i femten år eller noe, de andre har oppstått de siste to-tre årene. Med mindre de begynner å forandre seg plutselig, er de fullstendig ufarlige, det eneste problemet som kan oppstå er at du selv blir irritert over at det er små røde flekker der Såvidt jeg vet er de ikke akkurat enkle å fjerne uten å få arr, men kanskje laserteknologien har kommet langt nok til å skyte dem bort?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå