Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Jeg skal en kort tur til utlandet, og kom på at jeg kanskje skulle hatt et sånt helsekort. Men er man pliktig å ha det? Blir bare et par dager.
kvick Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Ikke pliktig, men det er lurt for din egen del... Kortet gir deg rett på samme medisinsk behandling som landets innbyggere ellers hvis uhellet skulle være ute.
Gjest Fjellsippa Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Hvis du skal til et EU land eller EØS land bør du ha med deg kortet. Det er enkelt å bestille over internett. Gå inn på www.trygdeetaten.no. Du bør uansett ha reiseforsikring. Jeg ble syk i Hellas, og de var ikke interessert i kortet. Ville bare ha reiseforsikringen.
gard Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Hei Det viktigste er nok reiseforsikringen. Men her er link direkte til¨å få Europeisk helsetrygdkort: http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...rhelsetrygdkort
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Det er meg som skal reise. Jeg har reiseforsikring hos Europeiske, og tviler på at jeg rekker å få det kortet før torsdag, når jeg skal reise. Får ta sjansen på at det går bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå