Gå til innhold

Allergi og hund

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men blir likevel feil å velge hund ut i fra egenskapen at den er "allergivennlig" og, synes jeg. Vil man det beste for helsa si venter man i 5 år til vaksina kommer.

Men som sagt, dette er mitt valg, og deler kun erfaringene mine.

Jepp, men jeg har så god erfaring med dette. Vi holdt på i et halvt år med rasevalg, og når vi nesten hadde bestemt oss for portugisisk vannhund så holdt vi på i enda flere mnd å sette oss inn i rasen, besøke oppdretter, teste ut samboeren med hunden osv. alt var gjennomtenkt og testet ut. og det gikk også enda bedre enn forventet. etter at vi fikk portisjenta vår, så har eksen min begynt å tåle andre hunder bedre og bedre. nå kan han plutselig være i rom med en golden ogtil og med klappe den uten å kjenne noen ting. så dette var for meg en skikkelig solskinnshistorie som jeg mener kan gi håp til andre allergikere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håp ja, men fortsatt et sjansespill, spør du meg. :)

Venter i 5 år jeg, for den som venter på no så fantastisk som en hund - venter ikek forgjeves. :hoppe:

Skrevet

Mange vokser av seg allergien ogsaa da. Mamma har alltid vaert veldig allergisk, spesielt mot katter, men ogsaa hunder. Men for noen aar siden fikk de hunden som er avbildet i signaturen min, og det gaar kjempefint! Han er halvt Schnauzer, forresten.

Mannen min reagerer heller ikke paa ham, mens han reagerer veldig paa labrador og andre korthaarete raser.

Terriere er ofte allergivennlige, samt pudler, bichon frisee, schnauzer og portugisisk vannhund.

Skrevet

Jeg er hyperallergisk og tåler ikke dyr i det hele tatt. Har vokst opp med masse dyr og ple allergisk i en alder av 17...

Elsker dyr og har alltid hatt lyst på, men ikke kunnet fordi jeg blir så syk at i værste fall får jeg lungebetennelse.

:tristbla:

Nå i voksen alder fikk jeg nyss om Bichon frisee og vi fikk låne en noen dager for å teste det ut. Det gikk kjempefint, reagerte ikke i det hele tatt.. :klappe:

Kjøpte så verdens mest skjønne lille bichon frisee og nå har vi to av dem..

Eneste jeg reagerer litt på er når de er nyklippet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...