Gjest Søt Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Dagene har flydd, og fredag gikk kaninen tom for mat (hadde jo litt høy da) Og vi har ikke fått kjøpt mat heller.. Så nå har han fått skalken på brødet par ganger. Så at bæsjen hans var mindre, og ble litt redd jeg da
Brunhilde Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Gikk kaninen tom for mat? Du får lære den å handle inn før det blir tomt neste gang, vet du.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Har du ikke salat, gulrot eller noe slikt?
Gjest Bellatrix Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Bensinstasjoner har kanskje kattemat?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Bensinstasjoner har kanskje kattemat? ← Til en kanin? :klø:
Gjest Naria Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Bensinstasjoner har kanskje kattemat? ← Tror ikke jeg hadde gitt kaninen min kattemat.
Ava Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 ;Prøv med havregryn og litt knekkebrød i biter! Mine kaniner var veldig glade i dette, husker jeg
Gjest Eir Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Bensinstasjoner har kanskje kattemat? ← Det har de sikkert, men det er ikke noe man bør gi en kanin, siden det er to dyr med svært ulikt kosthold. Ulike kornprodukter og grønnsaker er god mat for en kanin, du kan også gi den friskt ugress og unge kvister fra trær i tillegg.
Gjest Søt Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 ;Prøv med havregryn og litt knekkebrød i biter! Mine kaniner var veldig glade i dette, husker jeg ← *Løp og hente musli og knekkerbrød* Tusen takk, han hoppa rundt matskålen en gang, og da er han glad
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 Jeg hadde masse kaniner i oppveksten - det eneste de spiste var løvetannblader og vann til drikke ...
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #12 Skrevet 10. september 2006 (endret) I framtida bør du kanskje planlegge innkjøpene bedre slik at du ikke går tom for mat på denne måten. Endret 10. september 2006 av Elphaba
Gjest Søt Skrevet 10. september 2006 #13 Skrevet 10. september 2006 What? Dyremishandling? Nei, da burde du åpne øya mer! Kaninen MIN har det kjempefint!
Gjest Bellatrix Skrevet 10. september 2006 #14 Skrevet 10. september 2006 What? Dyremishandling? Nei, da burde du åpne øya mer! Kaninen MIN har det kjempefint! ← Den har det sikkert bedre når den er mett.
Ava Skrevet 10. september 2006 #15 Skrevet 10. september 2006 Fint at han likte det! Mine kaniner ble så bortskjemte etterhvert at de nektet å spise pellets, plukket ut de beste bitene av fôrblandingen, og nesten "sultestreiket" til de fikk annen og mer fristende mat
Gjest Søt Skrevet 10. september 2006 #16 Skrevet 10. september 2006 Den har det sikkert bedre når den er mett. ← Da er det jo virkelig godt at jeg har en mett kanin utenfor
Gjest Søt Skrevet 10. september 2006 #17 Skrevet 10. september 2006 Fint at han likte det! Mine kaniner ble så bortskjemte etterhvert at de nektet å spise pellets, plukket ut de beste bitene av fôrblandingen, og nesten "sultestreiket" til de fikk annen og mer fristende mat ← Derfor han får slikt for første gang idag.. hodler meg unna "godbiter" akkurat derfor. Men nå så hadde jeg ikke noe valg, og han ble jo så glad, a gitt
Gjest gjesta Skrevet 10. september 2006 #18 Skrevet 10. september 2006 min kanin streiket også, men nå spiser den som normalt. jeg pleier å kjøpe pellets hos felleskjøpet, samt billigblanding på meny som jeg blander litt. har også kjøpt sånn fulgmatblanding, var faktisk akkurat det samme i den og kaninblandinga som de solgt på meny. i tillegg får de litt løvetann og når det er ute i bånd så spier den jo det den vil ha på plenen.
Trampe Skrevet 10. september 2006 #19 Skrevet 10. september 2006 Knekkebrød er bra, men kaninen bør ikke få for mye brød. Da kan den fort bli tjukk! Gi friskt gress og løvetann. Mine elsker det.
Gjest Lanyah Skrevet 10. september 2006 #20 Skrevet 10. september 2006 ;Prøv med havregryn og litt knekkebrød i biter! Mine kaniner var veldig glade i dette, husker jeg ← Ikke gi kaninen havregryn! Frarådes sterkt. Ikke bare av erfaring, men bøker osv. sier det. Kaninens mage kan svulme opp, og det kan føre til forstoppelse, og det kan en kanin dø av! Det kan selfølgelig gå bra, men noen mager tåler ikke dette. Jeg kjøper aldri "kanin" mat til kaninen min jeg..., den er veeeeldig gammel nå! Begynner å bli grå! Det jeg har gitt den er: Sommer; Da går den ute, så jeg flytter buret etter hvert. Ellers gir jeg den noe annet innimellom, som epler, gulerøtter, skalker, reste grønnsaker fra middagen og alt sånt. Jeg kjøper aldri gnagerblanding. Kaninen lever fint av bare gress (litt grovt gress) og vann om sommeren. Nå på hausten, gir jeg den mer mat som tillegg siden gresset er ikke så rikt nå. Vinter; Da lever kaninen min av pellets (slik vi gir til sauer og kyr), høy og vann selfølgelig. Noen ganger får den annet innimellom (frukt,grønt,brød), alt fra hva vi har. Kaninen min har det fint! Kan ikke tro noe annet siden den er så gammel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå