Gå til innhold

Hva bruker du ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser at det finnes noen "Tampax"-esker i butikkene,- men har vel alltid sett på dem som "gammel-dame-tamponger"...d.v.s. jeg er ikke vant til reklame for dem og ser på dem som noe rart og umoderne. Er de det ?

Vanskelig å bruke ? Gode ?

---

Jeg har funnet en genial måte å gjøre det hele litt mere renslig på:

engangshansker ! Noen flere som bruker det ? Hvorfor har jeg ikke kommet på den ideen før ? Uten dem er det mildt sagt grisete tilstander...

Og tilsist kan alt pakkes inn i hanskene, som vrenges og kastes.

Bedre enn å pakke "tingene" inn i papir syns jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innføringshylsteret til Tampax er genialt, det gjør opp for at den loer. Men det beste hadde helt klart vært OB-liknende tamponger med innføringshylster.

Må si reklame har litt for stor innvirkning på enkelte. Det er lov å tenke selv ;)

Skrevet

Synes ikke det høres noe særlig ut med engangshansker. For meg høres det ikke fristende ut, synes det virker mer ekkelt faktisk. Har absolutt ingen problemer med bruke "vanlige" tamponger og synes ikke det er grisete og ekkelt.

Skrevet

Alwaystamponger er de beste synes jeg :) Og de loer ikke. Engangshansker, neitakk. Har såpe og vann :ironi:

Skrevet (endret)

Bruker ofte Tampax jeg. Synes de er lettere å sette inn, mulig jeg er rar, men synes ob gjør vondt å sette inn. De "glir" dårlig i motsettning til Tampax.

Det er ikke ekkelt å sette inn ob, så jeg må bruke hansker, har da såpe og vann! :)

Endret av Lenemor
Skrevet
Alwaystamponger er de beste synes jeg :) Og de loer ikke. Engangshansker, neitakk. Har såpe og vann :ironi:

Jepp. Synes overhodet ikke det er ekkelt å sette inn vanlige tamponger. Tampax fikser jeg ikke i det hele tatt.

Skrevet
Men det beste hadde helt klart vært OB-liknende tamponger med innføringshylster.

OB med innføringshylse finnes i utlandet, ihvertfall i Spania.

Tampax har jo bare én fordel, og det er hylsen, som gjør at den glir lettere inn. Resten er et sorgens kapittel - de lekker.

Skrevet

Bruker OB, og gidder ikke å styre med engangshansker e.l. Jeg bare vasker hendene skikkelig etterpå ;) Jeg synes heller ikke tampong er grisete, skifter dem ofte og da er det helt OK, synes jeg.

Skrevet

Jeg bruker OB og vasker hendene i såpe og vann.Hadde ikke giddet å bruke engangshansker hver gang den skulle skiftes ;)

Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv.

Skrevet

Litt griseri blir det nå da, når man fører inn en tampong i mensenhula. Er vel ikke til å komme bort i fra at det er det. Skulle ønske at man kunne velge mellom OB med og uten innføringshylse jeg.

Synes det blir litt i meste laget med blod og gørr når jeg blør som mest. Men på de siste dagene er det ikke noe problem å bruke vanlig OB. Tampax er ikke noe alternativ, for den både loer og lekker.

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan det kan bli så mye griseri som enkelte her tydeligvis antyder. Jeg skifter alltid tampong i forbindelse med toalettbesøk (og trodde da dette var vanlig?), dermed har jeg jo tørket vekk evt blod som har kommet nylig og når jeg da setter inn en ny tampong er det svært sjelden jeg får nevneverdig blod på fingrene. Å bruke tampax eller engangshansker har aldri vært i mine tanker.

Skrevet

Jeg skifter ikke tampong ved hvert eneste toalettbesøk, men med noen timers mellomrom. Vasker hender både før og etter og det kunne ikke falle meg inn å bruke engangshansker til dette. Jeg bruker vanlig tampong og ikke med innføringshylse. Prøvde Tampax da jeg begynte med tamponger, men gikk raskt over til den vanlige typen. Det lille griseriet som måtte oppstå har jeg ingen problemer med, det er jo bare å vaske seg.

Skrevet
Jeg skifter ikke tampong ved hvert eneste toalettbesøk, men med noen timers mellomrom. Vasker hender både før og etter og det kunne ikke falle meg inn å bruke engangshansker til dette. Jeg bruker vanlig tampong og ikke med innføringshylse. Prøvde Tampax da jeg begynte med tamponger, men gikk raskt over til den vanlige typen. Det lille griseriet som måtte oppstå har jeg ingen problemer med, det er jo bare å vaske seg.

:Nikke: Samme her.

Skrevet

Jeg brukte tampax noen ganger i sommer, da jeg var på tur med bobil uten vann, og på ekle toaletter. Men jeg liker ob best, selv om den var bedre før da den ikke loet. Men nå ser jeg at jeg burde prøve always- tampongene!

Skrevet

Når jeg begynte med tamponger brukte jeg Tampax pga lettere å føre inn og slikt. Men jeg gikk fort over til OB og jeg foretrekker de fremfor Tampax. Sistnevnte har som andre har sagt kun en fordel, og det er innføringshylsen - ellers er de helt ubrukelige. For min del er det ikke noe problem å bruke vanlige tamponger i det hele tatt.

Og hvor grisete blir det egentlig med tamponger? En ting er om man bruker bind, da blir det jo mensen-blod overalt. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal bruke engangshansker - litt tåler man vel. Jeg har som vanlige folk såpe og vann tilgjengelig og vasker selvsagt hender grundig både før og etter.

Skrevet

Jeg bruker Natracare tamponger. Har ikke forsøkt de med hylse, og tviler på at jeg gidder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...