Gå til innhold

Skal jeg si noe?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Litt inspirert av en annen tråd her inne...

Jeg skal veie mine ord ganske så forsiktig, men likevel prøve å forklare...

jeg kjenner til en del detaljer som kanskje kan være med på å oppklare en alvorlig sak, men ved å gjøre det kan jeg risikere mitt eget liv.

Ville dere sagt noe? Jeg må ut med detaljer slik at det er mulig å finne ut hvem jeg er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du forhindre at noe nytt skjer?

Risikert livet “kun” for at en skyldig skulle få sin straff vet jeg ikke om jeg hadde gjort, men for å forhindre at noe ille skulle skje noen uskyldige, så kanskje…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forhindre at noe nytt skjer?

Risikert livet “kun” for at en skyldig skulle få sin straff vet jeg ikke om jeg hadde gjort, men for å forhindre at noe ille skulle skje noen uskyldige, så kanskje…

Vanskelig å si... kanskje... Men om de som det skjer noe med ikke er så uskyldige selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir det en helt annen sak (vei ordene dine godt her, det er lett for meg, en vilt fremmed å gjette i vei, og kanskje treffe blink).

Men det er om jeg forstår deg rett ikke snakk om barn som er involvert direkte (med rene ord, incest og/eller pedofili). Da vil det vel være andre som også som har like stort eller større ansvar som du selv har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en helt annen sak (vei ordene dine godt her, det er lett for meg, en vilt fremmed å gjette i vei, og kanskje treffe blink).

Men det er om jeg forstår deg rett ikke snakk om barn som er involvert direkte (med rene ord, incest og/eller pedofili). Da vil det vel være andre som også som har like stort eller større ansvar som du selv har?

nei det har ikke noe med slikt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg, med mine verdinormer og hensyn til egen familie antakeligvis latt de seile sin egen sjø. Så sant du ikke direkte har drevet de inn i det, og ingen totalt uskyldige står i direkte fare, så ville ikke jeg sagt at du har noe ansvar for å rydde opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg, med mine verdinormer og hensyn til egen familie antakeligvis latt de seile sin egen sjø. Så sant du ikke direkte har drevet de inn i det, og ingen totalt uskyldige står i direkte fare, så ville ikke jeg sagt at du har noe ansvar for å rydde opp.

Flott!

Da trenger jeg ikke føle at jeg må leke politi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du allikevel skulle føle at du skulle si noe, så kunne du gått til snill onkel politimann først, og fortalt det som det er, sånn at de kunnet passet på det?

Dette var litt halvvwis fleip asså, for jeg vet at det sikkert ikke er det kuleste man kan gjøre. Jeg tror jeg hadde holdt kjeft. Eneste hadde kanskje vært hvis en slemming vet at du vet lissom, og dere må ha et sånn "Im watchin u" forhold resten av livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig for deg å komme med det du vet i et anonymt brev til politiet, så vil politiet kanskje finne en løsning hvor de kan bruke opplysningene du gir til å løse saken uten at du blir involvert.

Litt rotete formulert, men hvis politiet sitter med løsningen vil det i mange tilfeller være mulig å finne en alternativ vei å komme dit enn å bruke opplysninger som identifiserer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Er det mulig for deg å komme med det du vet i et anonymt brev til politiet, så vil politiet kanskje finne en løsning hvor de kan bruke opplysningene du gir til å løse saken uten at du blir involvert.

Litt rotete formulert, men hvis politiet sitter med løsningen vil det i mange tilfeller være mulig å finne en alternativ vei å komme dit enn å bruke opplysninger som identifiserer deg.

Det høres lurt ut, og om du er i fare må det vel være mulig å få beskyttelse fra politiet på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke med politiet og forhøre deg om hvordan de håndterer sånne saker. Du er nok ikke førstemann som har opplysninger, men som av ulike årsaker ikke vil involvere seg. Det kan være at opplysningene kan være til hjelp slik at de selv kan finne håndfaste bevis på det som skjedde. Da kan du bidra til at saken blir løst uten at ditt navn blir nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nysgjerrig på hva slags sak det er, og om hvorfor ditt liv står i fare?

Nei, jeg ville nok ha holdt meg unna slike saker, hvis jeg egentlig ikke hadde hatt noe med den å gjøre. Litt drøyt å begynne å involvere seg for mye i alvorlige ting. Plutselig må du møte opp i retten og vitne selv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...