Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #22 Skrevet 15. september 2006 Jeg hadde en hamster en gang, den elsket å bade, fylte opp vasken med lunket vann å han hoppet nedi selv, var litt arti å se på.
Gjest Gjesta Skrevet 15. september 2006 #23 Skrevet 15. september 2006 Jeg hadde en hamster en gang, den elsket å bade, fylte opp vasken med lunket vann å han hoppet nedi selv, var litt arti å se på. ← Tøft! vår hater vann som pesten
whiskas katten Skrevet 16. september 2006 #24 Skrevet 16. september 2006 Venninna mi har sandbad til pandahamsteren sin. jeg tror det funker bra til alle hamstre. :kgblunk:
Gjest beekeeper Skrevet 16. september 2006 #25 Skrevet 16. september 2006 Det finnes shampoo til gnagere, men jeg ville ha satset på badesand jeg da. Da blir den sikkert fin og fjong. Jeg har ikke prøvd det på vanlige hamstere, men som sagt så skal jo dverghamstre ha det.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #26 Skrevet 16. september 2006 Sandbad fungerer finfint på alle smågnagere! Alle mine har vært veldig glad i det. bare pass på at det ikke er for grovkornet sand du bruker.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #27 Skrevet 26. februar 2008 hamstere kan IKKE svømme og skal aldri bades, uansett hva nesten. Eneste unntak er hvis du ahr en syk hamster som har bæsj som sitter fast i rompa. da kan du muligens skylle stompen bare i vasken
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 11. mars 2008 #29 Skrevet 11. mars 2008 hamstere kan IKKE svømme og skal aldri bades, uansett hva nesten. Eneste unntak er hvis du ahr en syk hamster som har bæsj som sitter fast i rompa. da kan du muligens skylle stompen bare i vasken Ehh... Hamstere kan ikke svømme? Da var 4 av de 5 jeg har hatt vidunderhamstere. Den siste vet jeg ikke om kunne svømme, for hun likte ikke vann, så da var det ikke vits i å tvinge henne akkurat.
heihei9595 Skrevet 30. juni 2016 #30 Skrevet 30. juni 2016 vell, jeg har lest mange kommentarer her inne om dette innlegget... hamster skal ikke vaskes med såpe og vann, de pleier å vaske seg selv; skal man " bade " hamsteren så er det fordel å bruke " sand bath " det er ikke bare for chinchillaer, for at hamster skal beholde pelsen sin, god hygiene så er det fordel at man kjøper en 10cm liten kar, så fyller man den med sand, men ikke stress med at hamsteren skal rulle seg med engang, den har nødt til å kjenne seg frem først også er det ikke alle hamstere som liker å rulle seg i sand.. igjen, ikke bruk Vann!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå