Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Hamsteren vår har innimellom veldig feit pels. Den ser skikkelig uvasket og ustelt ut til tider... har det noe med dårlig vask av bur? Burde vi vaske henne eller fikser hun det selv?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Bør ikke hamstere ha tilgang på sandbad? Eller var det chinchilla?
Gjest gnu Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Hamsteren vår har innimellom veldig feit pels. Den ser skikkelig uvasket og ustelt ut til tider... har det noe med dårlig vask av bur? Burde vi vaske henne eller fikser hun det selv? ← Jeg har ikke svar på det du spør om, men herregud som jeg lo av dette innlegget. Ustelt hamster, så utrolig søtt Kanskje du skal spørre på dyrebutikken?
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Ja hun er vist ikke så renslig for tiden Sandbad har jeg aldri hørt om faktisk....
Gjest gjesta Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Dyrene gjenspeiler eieren vettu Sandbad er til chinchillaer...
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Dyrene gjenspeiler eieren vettu Sandbad er til chinchillaer... ← Men seriøst, vet du hva som kan være galt?
Gjest gjesta Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Har ikke peiling, men spør i en dyrebutikk. Har aldri sliti med det med mine...
Trampe Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Sandbad er for chinchillaer! Har aldri hørt om hamstre med fet pels... prøver den ikke å vaske seg selv i det hele tatt? Eller er den fet i pelsen bare der den ikke kommer til? Du kan jo prøvd å bade den i rent vann først, og se hva som skjer. Kanskje det blir bedre da? Men husk å tørk den skikkelig! Tror glansvask er tingen!
Gjest Gjest_vilde_* Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Jeg kan anbefale shampo fra Kerastase for fet hodebunn. Ops, feil forum
Gjest Mireya Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 Hamstre kan svømme. Gi den et bad og se om det hjelper!
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 Stakkars liten... Hehe, vi får prøve å skifte på buret og se om det hjelper først... Hun er ikke glad i å bade for det har vi prøvd før
Gjest Mireya Skrevet 10. september 2006 #12 Skrevet 10. september 2006 Hvor ofte rensker dere opp i og vasker buret? Bør gjøres en gang i uka. Det var i alle fall det jeg lærte da jeg hadde hamster, da jeg var barn...
Trampe Skrevet 10. september 2006 #13 Skrevet 10. september 2006 Vær forsiktig med hva slags sjampo du bruker! Husker at jeg fikk utslett som liten, og legen mente at både jeg og marsvinet mitt måtte bades i en eller annen spesialsjampo. Mamma ringte veterinær for sikkerhets skyld, og veterinæren kunne informere om at sjampoen var giftig. Marsvinet ville strøket med om jeg hadde badet det i den sjampoen! Prøv med bare vann først. Eventuelt en mild sjampo eller intimvask. Kanskje kattesjampo vil funke? Har aldri hørt om hamstersjampo
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #14 Skrevet 10. september 2006 Jeg brukte sandbad til mine hamstre og det fungerer fint. Eneste var at de likte å grave i det da, kan bli litt "søl".
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #15 Skrevet 10. september 2006 Selve huset hun sover i blir tatt minst en gang i uka, gjerne oftere, mens resten av buret tas når det trengs. hun er veldig renslig resten nemlig, tisser i er hjørne og vasker seg i et annet. nesten all bæsj og lukt blir igjen i sovehuset. Hun er bedre i pelsen i dag, og nå har jeg rengjort hele buret skikkelig så da får jeg følge med litt fremover.
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2006 #16 Skrevet 11. september 2006 Hamstere er vanligvis glade i sandbad, så du kan jo prøve det.
la Flaca Skrevet 11. september 2006 #17 Skrevet 11. september 2006 Er det en dverghamster? De skal ha sandbad folkens!
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2006 #18 Skrevet 11. september 2006 Det er en angorahamster. Dyrebutikken sa iallefall ingenting om sandbad...
Gjest hamster_elskeren Skrevet 11. september 2006 #19 Skrevet 11. september 2006 Det er en angorahamster. Dyrebutikken sa iallefall ingenting om sandbad... ← En hamster kan helt fint bade i san. dette MÅ være chinchilla sand som ikke er sså krovkornet. fyll den i en skål og la hamsteren bade der vær dag. det kan ofte ta litt tid før den vender sef til det. fet pels kommer av dårlig renhold. en hamster må ALDRI bades, spesielt ikke med shampoo. da risikerer du at du ender opp med en hamster med hudallergi
Gjest gjesta Skrevet 11. september 2006 #20 Skrevet 11. september 2006 En hamster kan helt fint bade i san. dette MÅ være chinchilla sand som ikke er sså krovkornet. fyll den i en skål og la hamsteren bade der vær dag. det kan ofte ta litt tid før den vender sef til det. fet pels kommer av dårlig renhold. en hamster må ALDRI bades, spesielt ikke med shampoo. da risikerer du at du ender opp med en hamster med hudallergi ← Var sikker på at det stod hundeallergi i stedet for hudallergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå