Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Jeg har i alle år hatt mens i 6 dager hver måned, men for 3 måneder siden forsvant den nesten. Disse tre månedene har den vart maks 2 dager pr gang, og jeg blør veldig lite. Har forsåvidt ikke noe i mot det, men syns det er litt rart siden den alltid pleier å vare nøyaktig 6 dager, hverken mer eller mindre, og jeg pleier å blø ganske mye. For 3 måneder siden begynte jeg å arbeide, så jeg har plutselig fått et mye høyere aktivitetsnivå. Noe som også har gjort at jeg har gått noe ned i vekt, men jeg er absolutt ikke undervektig. Kan det være dette som har skremt bort mensen? Er det noe å bekymre seg for? Dersom det skyldes det (for meg) høye aktivitetsnivået, vil den gå tilbake til normalen når kroppen venner seg til all aktiviteten? Jeg bruker ikke p-piller.
ashera Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Vektforandringer kan gi menstruasjonsforstyrrelser.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 mensen min har jo forsvunnet helt de siste 2 mndene og jeg går på pillen og blør vanligvis i 5 dager... blir redd jeg er gravid når den uteblir men testene har vært negative så kanskje jeg bare er "heldig" som slipper å blø lenger
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Jeg opplevde det for noen år siden, hadde vanligvis 5-6 dager, men så plutselig gikk det ned til tre dager og så to. Holdt seg der noen måneder så gikk det opp til tre fire dager, og etter noen måneder gikk det ned til to igjen. Det siste året har jeg merka meg at jeg har mensen to dager om sommeren og tidlig høst mens det er varmt i været, og så tre til fem dager på vinterhalvåret. Vet ikke om det er normalt eller om det er helt bra, men ganske behagelig å slippe det styret nesten ei hel uke. Bør for øvrig nevne at jeg er 27 og aldri født unger...
Fam Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Jeg har i alle år hatt mens i 6 dager hver måned, men for 3 måneder siden forsvant den nesten. Disse tre månedene har den vart maks 2 dager pr gang, og jeg blør veldig lite. Har forsåvidt ikke noe i mot det, men syns det er litt rart siden den alltid pleier å vare nøyaktig 6 dager, hverken mer eller mindre, og jeg pleier å blø ganske mye. For 3 måneder siden begynte jeg å arbeide, så jeg har plutselig fått et mye høyere aktivitetsnivå. Noe som også har gjort at jeg har gått noe ned i vekt, men jeg er absolutt ikke undervektig. Kan det være dette som har skremt bort mensen? Er det noe å bekymre seg for? Dersom det skyldes det (for meg) høye aktivitetsnivået, vil den gå tilbake til normalen når kroppen venner seg til all aktiviteten? Jeg bruker ikke p-piller. ← Jøss! Dette kunne jeg nesten ha skrevet selv! Har nesten det samme problemet nå.(Ja jeg vet noen vil mene det burde være en lettelse å nærmest slippe mensen...men jeg syns ikke det, mister helt oversikten jo!) Alt var og har alltid vært helt normalt her også inntil for 2 mnd siden. Med regelmessig mens, som varte 5-6 dager og i normale mengder. Men nå, så vidt det blør, men til gjengjeld så er det slik i 7-9 dager! Forb.... Skulle gjerne likt å vist hvorfor jeg også. Ikke har jeg vært utsatt for noen som helst påkjenning som tilsier at dette kunne være resultatet av: endret aktivitetsnivå, stress, vektreduksjon..U name it. Og som deg så bruker jeg ikke piller! Til deg: Første bud er jo å ta en graviditets-test, for det er jo ikke uvanlig å blø litt de første mnd'r under en graviditet. ( ja jeg har tatt det og den var negativ). Vet også at de fleste leger sier at slikt kan skje de fleste en eller flere ganger, men at det som oftest vil rette seg etter 2-3 mnd. Så jeg vet ikke...desverre. Festlig er det iallefall ikke!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå