Ian Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Hva slags trening driver du med? Hvor ofte og hvor lenge trener du? Hvor trener du? Har dere noen tips til meg som har hardcore tilfelle av schlatters i venstre kne?
Gjest Chantal Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Hva slags trening driver du med? * Spinning, styrketrening og turgåing. Hvor ofte og hvor lenge trener du? * Jeg trener alt i fra en time til en og en halv. Cirka 3-4 ganger i uken. Hvor trener du? * Hemmelig.
PoolBoy Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Hva slags trening driver du med? Jobber som Tømrer Hvor ofte og hvor lenge trener du? Hver dag, 7,5 time Hvor trener du? Diverse byggeplasser, Sørlandet Har dere noen tips til meg som har hardcore tilfelle av schlatters i venstre kne? Kneproblemer har jeg hatt siden jeg var læregutt. Vet ikke om noe annet råd en å bite tenna sammen.
orakel Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Med schlatters er det vel kun smertegrensen som setter begrensninger. Har man virkelige problemer kan man få høvlet ned brusken. Du får ta kontakt med legen din. Ellers er det viktig med øvelser som styrker hele kneet inkl. alt rundt på utsiden. eks. ulike styrkeøvelser samt balanseøvelser. Jogging bør man ta veldig gradvis og kanskje prioritere andre kondisjonstreningstyper. Har selv schlatters og styrke- og balanseøvelser har hjulpet meg. Nå er det kun smertegrensen som setter begrensningene, men jeg sørger for å ikke overdrive joggingen.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Hva slags trening driver du med? Diverse kondisjonstrening (på apparat og jogging ute), og styrketrening på apparat Hvor ofte og hvor lenge trener du? Ca. 2 timer annenhver dag Hvor trener du? Lokalt treningsstudio eller så jogger jeg ute ←
Gjest gjesta Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Hva slags trening driver du med? Styrke, aerobic, step og jogging stort sett Hvor ofte og hvor lenge trener du? Har en hviledag i uka i snitt, passer på å variere treningen. 1-1 1/2-times økter hver gang. Hvor trener du? SATS
Saeria Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Mage/rygg, pilates og Bosu-styrke/balanse. Går turer også. Jeg trener 2 til 4 ganger i uka.
Tristessa Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Jogger tre, fire ganger pr. uke. Mellom 35-55 minutter hver gang. Jogger i friluft, men ikke så kin på å si hvor.
Amygdala Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Jeg trener spinning og styrke, 5 ganger i uka, på Spenst. Ca 1 time hver gang
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 Hva slags trening driver du med? Styrketrening og lett kondistrening Hvor ofte og hvor lenge trener du? 45 min, 3 ganger i uka Hvor trener du? Hos fysioterapeut og hjemme på egenhånd. Har dere noen tips til meg som har hardcore tilfelle av schlatters i venstre kne? ←
*Lene* Skrevet 11. september 2006 #11 Skrevet 11. september 2006 Trener: Bodypump Step Aerobic Bosu Core Trener 4 dager pr uke på Elixia 1-2 timer pr gang
Ian Skrevet 11. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2006 Hva er Bosu-trening? (Er for lat til å bruke google)
marsy Skrevet 11. september 2006 #13 Skrevet 11. september 2006 Hva slags trening driver du med? minst to ganger med spinning per uke, med styrketrening først. + 1 time med pilates eller aerobic som avveksling Hvor ofte og hvor lenge trener du? minimum 3 ganger i uken, 1-2 timer av gangen. I tillegg går jeg så mye som mulig hver dag. Hvor trener du? Treningssenter
*Lene* Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Hva er Bosu-trening? (Er for lat til å bruke google) ← Bosu er en "halv ball" som brukes til styrketrening, kondisjon, og ikke minst balanse. Man benytter begge sidene av bosuballen, derav navnet bosu (both sides up) Utrolig effektiv trening for hele kroppen, og man merker raske resultater! Anbefales!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Bosu er en "halv ball" som brukes til styrketrening, kondisjon, og ikke minst balanse. Man benytter begge sidene av bosuballen, derav navnet bosu (both sides up) Utrolig effektiv trening for hele kroppen, og man merker raske resultater! Anbefales! ← er dette effektivt for folk med kneproblemer? er redd for å miste balansen skjønner du.
Ian Skrevet 12. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 12. september 2006 er dette effektivt for folk med kneproblemer? er redd for å miste balansen skjønner du. ← Hvis det er det, så slenger jeg meg på lasset.
*Lene* Skrevet 12. september 2006 #17 Skrevet 12. september 2006 Vel, tror ikke det er så lurt å gå på en slik time hvis man har kneproblemer. Belastningen er ganske høy på knærne når man driver med balanse og kondisjon (en del hopp etc)
Ian Skrevet 12. september 2006 Forfatter #18 Skrevet 12. september 2006 (endret) Skal innrømme at sal-timer ikke er helt for meg. Bare masse jenter og damer som knekker sammen av latter når de ser meg prøve Endret 12. september 2006 av Johno
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #19 Skrevet 12. september 2006 (endret) Hva slags trening driver du med? Spinning, step, aerobic og går tur. Hvor ofte og hvor lenge trener du? Prøver å trene i sal 3 ganger i uken, går tur 2 ganger i uken. Trener stort sett en times tid hver gang. Skal innrømme at sal-timer ikke er helt for meg. Bare masse jenter og damer som knekker sammen av latter når de ser meg prøve ← Der tar du feil Vi har alle vært nye og hatt den samme følelsen, men sannheten er at man nesten ikke registrere de andre! Endret 12. september 2006 av Marillia
Ian Skrevet 12. september 2006 Forfatter #20 Skrevet 12. september 2006 Der tar du feil ← Særlig! "Se på klovnen 'a!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå