Gå til innhold

Trenger råd snarest!


tufsa38

Anbefalte innlegg

Er litt rådløs nå.... Om noen kan komme med innlegg i dag hadde jeg satt stoooor pris på det :grine: Avgjørelsen må falle i kveld.....hjeeelp...

Dilemma er som følger;

skal barn på 5,6,10 og 13 velge selv om de skal være med på begravelsen til fjern bestemor(har treftes under 10 ganger) eller skal de ikke belastes med den avgjørelsen????

Lurer på om et par av de vil velge seg med, like mye for reisens del som for begravelsen(eller mer). Jeg vil helst reise alene, økonomiske grunner.....men føler meg ikke helt sikker - derav innlegget nå :forvirret:

Respekt for barnas ønsker eller la de slippe ansvaret som hviler på dem ved medbestemmelse?

Er sååå takknemlig om noen vil dele tanker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er mulig så er det en fordel om barna får velge selv. I vinter reiste jeg til en annen landsdel for å delta i min gamle tantes begravelse. Min datter på 9 år hadde ikke møtt denne tanten, men jeg valgte å ta datteren med da vi kunne benytte sjangsen til å være der noen dager lenger.

Min datter fikk i løpet av de dagene vi var borte møte mange slektninger som hun ikke viste om, og alt i alt så var det en koselig tur.

Jeg mener at det kan være en fordel om barn deltar i begravelser til også fjerne slektninger hvis det er mulig. De vet da litt om hva som skjer under en begravelse om noen nære slektninger eller venner dør. De kan lære at man trenger ikke nødvendigvis være trist hele tiden under en begravelse. I mange tilfeller så kan også tilstedeværelsen av barn lette noe på stemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt klart det bør være opp til barna om de vil være med eller ei, selv om de ikke så bestemor så ofte, så var det tross alt deres bestemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med "uregistrert". Såpass store barn må IKKE nektes å delta i sin bestemors begravelse. I og med at de har truffet henne så sjelden, blir iallfall dette et minne. Ikke la økonomien hindre dette. Må heller spare inn på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...