Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ada Blûe

Fikk unnagjort kapittelet jeg holdt på meg i går. Snart skal jeg begynne på dagens tema, og håper å få unnagjort det innen dagen. Da blir det FRI :-D.

Først: :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for i dag og i morgen:

- Lage blodtrykkskurve ferdig

- Lese meg opp på artikler

- Lage ferdig presentasjonen jeg skal ha på onsdag

----------------------------------------------------------------------------

Før jeg kan ta fri i kveld skal jeg ha ferdig:

- BT-kurve

- Lest den lange artikkelen

- Repetert den gamle artikkelen

- Laget grunnskisse av presentasjonen

Får vel bare sette i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Lettet og glad for å være mer eller mindre ferdig med oppgaven i Britisk kulturkunnskap. Trodde virkelig ikke at jeg skulle komme i mål, men nå er det faktisk bare små flikking igjen. Så er det bare å levere og håpe at jeg får den godkjent så jeg slipper å begynne med den igjen.

Så er det bare å gå rett på oppgaven i Ex. phil, bør levere første utkast i løpet av morgendagen! Så igjen, hvis noen har noen lure tanker om Platon eller Decartes så er det bare å si fra ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Deilig å være ferdig med den ene oppgaven, da, Wolfmoon :). Jeg har dessverre ingen tips til det du nå skal skrive om. Men lykke til!

Jeg hadde noen mindre produktive dager tideligere i uken, men i går fikk jeg skriveånden over meg, og plutselig hadde jeg masse unnagjort. Jeg leser rimelig tungt pensum om dagen, men det er likevel morsomt. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp,hjelp...ser ut til at vi får sensur på eksamen på tirsdag. Kjenner jeg gruer meg. :murvegg:

:ler:

Å så ser det ut til at vi plutselig skal ha skoleeksamen en måned før enn hva som først ble sagt :overrasket: Men like greit å bli ferdig med det da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe

1 mnd. før????? Oi, da hadde jeg blitt sint! Selv om jeg er enig i at det er ok å få eksamener unnagjort da, dèt er sikkert!

Blir spennende til tirsdag da! Du avlegger vel rapport her inne?! :lur:

---

Mål for i dag:

2 kap. i fag 1.

Ny leseplan for neste uke.

Skrive ut støtteark til forelesningen i morgen, og forberede meg til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mål i kveld:

- lese + notater i ett kapittel

- og hvis det blir tid: begynne med pensum for neste uke, skumme gjennom kapittelet vi skal ha forelesning om i morgen.

Må få lest i gjennom siste del av ukens pensum idag.. Må presse meg selv litt for det er sofaen som frister mest etter lang jobbhelg.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mnd. før????? Oi, da hadde jeg blitt sint! Selv om jeg er enig i at det er ok å få eksamener unnagjort da, dèt er sikkert!

Blir spennende til tirsdag da! Du avlegger vel rapport her inne?! :lur:

---

[

:ler:

Hvis jeg ikke skriver noe her inne etter tirsdag, så har det nok noe med at jeg ikke har stått på eksamen :ler:

Neida, skal komme med rapport uansett om jeg står eller ikke. Men om det kommer på tirsdag er jeg ikke sikker på, for jeg har skole til langt på kvelden + at jeg må forberede meg til onsdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjennom det viktigste målet mitt i kveld. Og har fått begynt å forberede meg til forelesning i morgen :jepp: Fornøyd med det etter å ha vært lite motivert for lesning denne søndagen! Resten tar jeg i morgen, begynner seint :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Du er flink, Adonia! *klapp på skulderen*

Jeg har kun fått gjort 50% av arbeidsmengden jeg så for meg i dag. Heldigvis har jeg god tid før forelesningen i morgen, så jeg får jobbe effektiv da. Denne uken har jeg lite forelesninger/veiledninger/obligatoriske oppmøter, så skal prøve å få unnagjort noe som ligger over meg. Det verste jeg vet er å skyve arbeid foran meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått hjemmeeksamen, og det ser ikke så uoverkommelig ut, så jeg tror jeg skal klare å bli ferdig med den i dag hvis jeg er litt effektiv. Og kanskje i tillegg få litt tid til å jobbe med presentasjonen min. Blir nok en sen kveld på kontoret, men det tåler jeg....snart ferie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Spennende med hjemmeeksamen, FruLuna! Godt den så grei ut da. Litt av et mål du har satt deg for dagen, må jeg si. Men det er rart hvor effektiv man klarer å være hvis man har noe å se frem til. Masse lykke til med både hjemmeeksamen og presentasjonen du jobber med.

---

Jeg jobber hjemme nå. Snart en sen lunsj på kafè, før ettermiddagsøkten begynner. I dag er det lang forelesning fra klokken 3. Kjempe gøy tema!!

Mål for dagen:

Forelesning

Ferdig kap. 7 og 8

Gjøre oppg. til alle kap. jeg har skrevet sammendrag av

Endret av Ada Blûe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ada Blue: Jeg vet det kan høre ambisiøst ut, men det er ikke en viktig eksamen, jeg tar den bare for studiepoengenes skyld. Legger veldig lite sjel i den. Men når det er sagt, så er jeg en liten perfeksjonist innerst inne, og liker ikke å gjøre ting halvveis...

Ca. halvveis med hjemmeeksamen nå. Skal straks ta meg en middagspause og få meg litt luft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer rapporten om hjemmeeksamen, og det gikk ikke så bra desverre :grine:

Fikk ikke bestått og jeg skjønner ingen verdens ting :(

Men skal sende inn og få en begrunnelse på det, å så får jeg se om jeg orker å fortsette på studiet. Ettersom det er så mye negativt som skjer i livet mitt nå, så kjenner jeg nå at det tar på. Men jeg må få dette litt på avstand, så kan det hende at jeg er klar for ny fight om noen uker.

Men nå er det ferie i 3 uker :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Ånei, så trist, vennen! :klemmer: Støtter fullt og helt kravet om en begrunnelse. Det vil jo også være til hjelp når du skal skrive en ny. Må du begynne på en helt ny oppgave eller kan du forbedre den du skrev opprinnelig?

Huff, dette var synd :( Men ikke gi opp - lov meg det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ada Blûe

Jeg har vært særdeles lite flink i dag. Lite motivasjon akkurat i dag. Men nå skal jeg gjøre ferdig kapittelet jeg har begynt på før jeg finner senga. I morgen MÅ jeg jobbe på skolen, da er det mye lettere å være effektiv - samtidig som det er praktisk å sitte et sted jeg har alle kilder tilgjengelig.

Skjerpings! :nei:

Jeg savner Tabris her inne!! Har hun sluttet med lesingen kanskje :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så trist, vennen! :klemmer: Støtter fullt og helt kravet om en begrunnelse. Det vil jo også være til hjelp når du skal skrive en ny. Må du begynne på en helt ny oppgave eller kan du forbedre den du skrev opprinnelig?

Huff, dette var synd :( Men ikke gi opp - lov meg det!!!

Takk for klemmen :)

Jeg aner ikke om jeg må skrive en helt ny oppgave eller ikke. Har ikke fått noe tilbakemelding.

Jeg må se det litt an om jeg skal fortsette eller ikke. Kjenner at jeg blir kjempesliten av å jobbe + å gå skole. Men nå skal jeg ta meg helt fri i nesten tre uker, så får jeg tenke over saken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Jeg støtter deg uansett hva du gjør! :klemmer:

Nå begynner min ettermiddagsøkt. I kveld håper jeg å få unnagjort en del. I går ble nemlig en sløv kveld, så jeg har nok å henge fingrene i fra til leggetid.

Mål for kvelden: Ferdig tema 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke alltid være flink og effektiv, Ada Blûe! Men lykke til med kveldsøkten. :)

Selv skal jeg gjøre minst mulig pensumrelatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...