Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Gjest Ada Blûe

Jeg pleier å mase på biblioteket, jeg, når jeg har problemer med søkingen, Ebano. ;) Og det har de sagt vi bare kan gjøre også. De kan vel hjelpe med sånt på din skole også?!

---

Det blir kveldsvakt på meg i kveld :). Men jeg har allerede vært opp en time og skal fortsette oppgavekrivingen. Jeg har sluttvudering om 1,5 uke og da må alle studieoppgavene tilknyttet praksis være levert inn. Heldigvis har jeg gjort de tre første ordentlige, men jeg skal sjekke over en gang til; kanskje noe jeg kan redigere for at den skal bli best mulig. Jeg har fått fine tips og tilbakemeldinger fra veilederen min.

Det blir nok litt studiearbeid i helgen også. Skal ta litt fri, men ønsker også å få noe unna. Det er så herlig å bli helt ferdig med noe og krysse av på listen.

Endret av Ada Blûe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal jeg bruke dagen på å levere noen søknader (blant annet om utveksling til høsten :lur: ), kontrollere dyrene jeg opererte i går og kanskje jobbe litt med disposisjonen til særoppgaven/søke etter artikler. Men resten av dagen skal gå til handling, rydding og vasking før vi skal ha FEST i kveld. :skaal:

Så får jeg heller ta igjen litt lesing i helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Er det noen av dere som har tatt konte-eksamen? Neste tirsdag skal jeg gjøre et forsøk på å forbedre karakteren min å konte i matte, og er litt spent på hvordan vanskelighetsgraden blir. Har hørt rykter om at konte-eksamen i noen tilfeller er enklere enn den første eksamen... :)

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Huff, nå er jeg heldigvis snart ferdig med oversettelsesoppgaven min som skal leveres på Onsdag. Nå føler jeg i grunn at jeg har sett meg blind på hele greia, så skal legge den fra meg for i dag og ta den frem igjen i morgen. Utrolig hvor logisk alle språkfeilen blir når man har lest de omtrent 200 ganger, men forhåpentligvis blir det mulig å se på dem med nye øyne i morgen ;)

Jeg har foreløpig ikke hatt konteeksamen, men skal ha til våren. Jeg skal da være med på den "ordinære" eksamenen i faget, men dette vil sikkert variere fra fag til fag! Praksis eksamen sammen med de elevene som tar faget vil jo si det samme som at jeg skal ha samme eksamen som dem, og regner ikke med at det har blitt noe lettere på ett år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har tatt konte-eksamen? Neste tirsdag skal jeg gjøre et forsøk på å forbedre karakteren min å konte i matte, og er litt spent på hvordan vanskelighetsgraden blir. Har hørt rykter om at konte-eksamen i noen tilfeller er enklere enn den første eksamen... :)

Noen som har erfaringer?

jeg har tatt noen konte-eksamener og jeg syntes ikke de var lettere, men tror det kommer helt ann på hva slags fag det gjelder egentlig.. håper det går bra for deg uansett og at du får den karakteren du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt konteeksamen men har hørt at den både har vært vanskeligere og lettere, så det er nok veldig opp og ned.

Da jeg hadde statistikk i fjor så var halve faget statistikk utregning som vi hadde en eksamen i, og den andre halvdelen var en spss semesteoppgave. De som strøk på eksamen eller valgte å ta den opp senere måtte ha pensum fra både spss delen og selve utregningsdelen så de fikk dobbelt så mye å lese på. Så på den måten så ble det jo vanskeligere for dem.

Lykke til med å ta opp matte Marihan! Syntes du er flink jeg! Har en veninne som går det samme som deg (hvis det er bachelor i økonomi og administrasjon??) og hun fikk D på eksamen, tok den opp og fikk D da også. Du har jo allerede fått en C så syntes uansett du er superflink jeg!

----------------------

Nå skal jeg i gang med å lese en laaang engesk artikkel til bacheloroppgaven som vi fikk av veilederen i går. Må også skrive notater og bør være ferdig til je og gruppa mi skal ha vinkveld i morgen kveld, for da skal vibytte artikler slik at alle har lest det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Ja, nå er oversettelsesoppgaven min ferdig. Ikke verdens beste oppgave kanskje, men ganske sikker på at jeg står på den iallefall. Og siden oppgaven ikke teller på karakteren, så er det iallefall godt nok!

Nå skal jeg ha forelesninger resten av kvelden og i hele morgen, men torsdag SKAL jeg være flink å sette meg ned og skrive på neste oppgave. Har nemlig lyst til å være tidlig ute for en gangs skyld, selv om jeg egentlig er "skippertaksmenneske".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Jeg holder på med to oppgaver for tiden. Den ene er ganske krevende og tar lang tid, særlig fordi den er ulik alt annet jeg har jobbet med før. Jeg må gjøre grundig forarbeid som også tar sin tid.

Nå tenkte jeg å jobbe 1-2 timers tid slik at jeg blir ferdig med oppgaven som haster mest.

Snart er det kun 1 uke igjen av praksisen også. De to månedene ha gått svært fort. Blir deilig å komme tilbake i forelesningssalen, selv om det er trist å slutte på et arbeidssted jeg liker så godt.

Håper det går bra med dere, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for i dag:

- Bli ferdig med analysearbeidet, selv om det tar hele kvelden...

- Evt. starte å kalibrere data og lage grafer (avhengig av hvor sent det blir)

Torsdag:

- Operere ny gruppe

- Ferdig med grafer

- Kjøpe immunologi-bok (har ikke eksamen før i juni, men tenkte begynne å lese tidlig, siden det tydeligvis skjer mye i juni...noen skal gifte seg, andre skal ha utdrikningslag, konserter, etc.)

- Søke etter og skrive ut artikler til særoppgave

Fredag:

- Lese artikler

- Skrive ferdig disposisjonen til særoppgaven

- Sende grafer og evt. særoppgavedisposisjon til veileder

Puuh... og så skal jeg jobbe i helgen :dåne:

Bare å brette opp ermene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe

Endelig levert inn de to siste oppgavene samt redigert noe gammelt og levert nytt utkast. Helt ferdig med alt som skal leveres inn i praksisperioden.

:hoppe:

Begynte jobbingen klokken 9 i morges og tastet effektivt i 5 timer. Har med andre ord et stort behov for full avslapping i kveld.

Resten av helgen skal jeg ta det forholdsvis med ro, men jeg har noe å forberede meg til mandagen. Etter den dagen er jeg så godt som ordentlig ferdig med praksis, selv om jeg må være der resten av uken.

Hva driver dere med for tiden? :) Ønsker dere en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Du er så flink Ada :)

Jeg holder på og forbereder meg til matteeksamen som er på tirsdag. Har fått litt hjelp til de tingene jeg var usikker på, så nå regner jeg for harde livet. Har skrevet ut 3 tidligere eksamesoppgaver som jeg skal regne meg gjennom i løpet av helga. Føler meg bedre forbedredt denne gangen, så forhåpentligvis går det litt bedre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Ada Blüe! :klemmer: Deilig å få levert inn oppgavene da. Nå fortjener du virkelig avslapning.

Målet mitt for i kveld er å lese en artikkel i et kompendium. Er ikke på mer enn 13 sider, så det skal kunne gå greit.

Resten av helga blir jeg nesten nødt til å lese en del småbarnspedagogikk. Må egentlig få lest en hel bok, men gidder ikke å sette det som et mål, for jeg har tenkt å ha litt liv i helga også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk lest gjennom artikkelen på fredag og i går fikk jeg faktisk lest 3 kapitel :hoppe: Har 6 kapittel igjen av boken, ca 120 sider. skal i alle fall få lest litt av det i dag. Målet er å få lest det til tirsdag da vi skal ha gruppearbeid igjen :sur:

Vil ikke ha gruppearbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Ada Blûe

Hvordan går det med dere? :) Fått noe tilbakemeldinger på eksamen, Bare meg selv?

Jeg er ferdig med praksis og tilbake på skolebenken. I like! Interessante forelesninger og oppgaver. Vel, akkurat i dag er jeg ikke så glad for å være student - har null motivasjon - men kjenner meg selv såpass godt at jeg vet jeg snart er back on track. :) Har begynt på et vanskelig emne denne uken, men jeg elsker utfordringer. Det er egentlig kjempe morsomt, men akkurat i dag er ikke hodet helt med. Har likevel som mål å komme gjennom kapittelet jeg har begynt på, innen i kveld. Så et nytt tema i morgen før jeg tar helgen med goood samvittighet.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe tilbakemelding på eksamen Ada Blûe. Vet ikke når vi får det heller. Det har vært heller stille fra lærerne våre etter at vi begynte å skrive hjemmeeksamen gitt.

Driver nå med en ny gruppeoppgave, og kan ikke si at det går så veldig mye bedre denne gangen heller. man kan si at jeg ble en smule irritert på hun ene i går. Man kan vel kanskje si at jeg eksploderte litt :ler: Men den fortjente hun...så det så :jepp:

Men vi skal ha fremføring på tirsdag, så da er vi ferdig med gruppearbeid på en stund :hoppe:

Håper det hjalp med det lille motivasjonsdrysset du fikk i sted Ada ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Vel, det har ikke hjulpet så mye tid nå, men tanken var god. :klem: Nå skal jeg ta meg et godt måltid og pause, så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...