Tabris Skrevet 11. februar 2008 #781 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei, alle. Lenge siden jeg har vært innom her nå. Jeg har ikke fått kommet så godt i gang med semestert som jeg ville, selv om jeg har lest litt med ujevne mellomrom her og der. Men i dag har jeg to førsteutkast som jeg vil bli så godt som ferdig med, siden de begge skal leveres 15. februar. :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 11. februar 2008 #782 Del Skrevet 11. februar 2008 Fri fra jobb i dag, men likevel ikke helt fri fra arbeid. Har flere punkt på listen min i dag, men har enda ikke kommet helt i gang. Har planer om å sette meg med laptopen og tekoppen nå, og bli sittende med det frem til jeg drar på trening i 16- tiden. Holder på med en spennende oppgave. Litt annerledes enn annet jeg har skrevet før og derfor tar det ekstra lang tid. Tror jeg kan ha en del ferdig til førsteutkastet som jeg kan vise til veilederen min i morgen. Det er greit at hun har mulighet til å se på det, så jeg vet om jeg kan fortsette slik jeg har begynt eller om jeg må endre noe. Håper det går bra med dere, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 11. februar 2008 #783 Del Skrevet 11. februar 2008 Nå sitter jeg å skriver på bachelor oppgaven - teorikapittelet. Vi har tatt bakgrunn i tre teorier og siden vi er en gruppe på 3 har vi tatt ansvar for en hver. Jeg har fått skrevet så vidt over en side hittil. Er egentlig fornøyd for det er ikke lett! For det første så finner jeg masse stoff, men jeg må gå direkte til primærlitteraturen og det er en veldig tung engelsk bok. Da tar ting brått litt lengre tid... Men nå har je i alle fall noe å vise veilederen vår, selvom det ikke er så fryktelig bra enda. Jeg syntes denne modellen er veldig interessant, så sånn sett er det ganske spennende ------------ Tror jeg skal gjøre som Ada å ta meg en kopp te før jeg fortsetter på arbeidet. Også noe å spise på! Lykke til med oppgaveskrivingen Ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 11. februar 2008 #784 Del Skrevet 11. februar 2008 Da er oppgaven min "ferdig". Er bare redigeringen igjen, og det tar sånn tid! Det som kommer til å bli det vanskeligste, er å få kuttet ned på oppgaven. Har ca 50 ord for mye, men jeg får se om jeg får gjort litt om på noen setninger. Men nå skal jeg få satt inn overskrifter i denne oppgaven min. Lykke til med oppgaveskrivingen Tabris, Ada Blûe og Miss Ariel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 11. februar 2008 #785 Del Skrevet 11. februar 2008 Lykke til med videre oppgaveskriving jenter! Dere er kjempeflinke Jeg har verken innleveringer eller oppgaver foran meg, meg jeg har enorme menger pensum som jeg skal igjennom de neste ukene! :kaffe: Ikke de mest spennende temaene heller, så er ikke så lett å motivere seg for å lese masse da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 11. februar 2008 #786 Del Skrevet 11. februar 2008 Så flinke dere er! :-D Hva skal du lese om da, Adonia? Har du kommet noe nærmere jobben du skrev om? Så flinke dere er med oppgavene deres, Miss Ariel og Bare meg selv. Jeg har fått gjort en del i dag, men akkurat nå har det stangert litt. Godt jeg får snakket med veilederen min i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 11. februar 2008 #787 Del Skrevet 11. februar 2008 Da er oppgaven min snart i boks. Har brukt hele dagen på å gjøre om på ting, så nå er jeg enda mer lei av oppgaven min Jo mer jeg ser på den jo dårligere synes jeg den blir og jo sikrere blir jeg på at jeg har gjort en hel haug med feil Men som jeg har sagt før: jeg ¨krysser bare fingrene for at jeg står Har litt igjen som jeg skal gjøre ferdig i morgen. Har 30 ord for mye som jeg på en eller annen måte må få fjernet + at jeg må få laget forside, innholdfortegnelse og kildehenvisning. Men nå ser jeg i alle fall lys i tunellen Ada Blûe: du har vært flink i dag du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. februar 2008 #788 Del Skrevet 11. februar 2008 Takker, takker! Huff, jeg har ikke vært her inne så mye dette semestert. Dere er så flinke, mens jeg har bare sløvet. Men jeg har da fått skrevet omtrent ferdig de to førsteutkastene som skal leveres på fredag. Nå gjenstår å sette meg mer inn i stoffet så jeg kan forbedre dem. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. februar 2008 #789 Del Skrevet 11. februar 2008 Blir litt inspirert av å se hvor flinke dere er. Keep up the good work! I dag har jeg egentlig fått gjort ganske mye. Har lest de kapitlene jeg skulle lese som forberedelse til forelesning i morgen. Har gjort spørsmål til en annen forelesning, og sitter nå å gjør en oversettelse til Onsdag som jeg snart er ferdig med. Må gjøre den ferdig i dag, for i morgen kveld skal jeg på konsert Føler jeg trenger litt avspenning nå! Må prøvd å få lest litt mer i kveld, men så er det sengetid for meg så jeg blir opplagt til en god og lang lesedag krydret med forelesninger i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 12. februar 2008 #790 Del Skrevet 12. februar 2008 Kos deg på konsert, Woolfmoon . Jeg har hatt en travel dag på jobb. Er litt sliten i både hode og rygg, men må gjøre litt mer på oppgaven min (førsteutkastet) i kveld. Snakket så vidt med veilederen min i dag og hun sa jeg kunne sende over førsteutkastet så hun kunne se nøyere gjennom det. Det er kjempe flott, jeg merker at denne oppgaven ikke går så lett som vanlig. Så; oppgaveskriving er min plan for kvelden, sånn studiemessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. februar 2008 #791 Del Skrevet 12. februar 2008 Det høres ut som om dere er så flinke at dere studerer fra dere står opp til dere legger dere, inkludert helgene. Jeg har da fått lest en del sider i det ene kompendiet på bussen til og fra jobb i dag. I kveld tenkte jeg å sette meg litt mer inn i de emnene jeg skal skrive oppgave om slik at jeg kan forbedre førsteutkastene. :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 12. februar 2008 #792 Del Skrevet 12. februar 2008 Det høres ut som om dere er så flinke at dere studerer fra dere står opp til dere legger dere, inkludert helgene. Ja, her har det faktisk vært slik de siste dagene. Og i de to siste ukene har det nesten vært slik at jeg har stått opp, dratt på jobb, når jeg har kommet hjem fra jobb har det vært å skrive på hjemmeeksamen. Men heldigvis har det bare vært for en periode. Men nå er jeg ferdig med hjemmeeksamen :juhu: Den er skrevet ut og ligger bare å venter på at jeg skal levere den på fredag :juhu: Deilig, deilig. Det skal feire med en kopp te snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest joje Skrevet 12. februar 2008 #793 Del Skrevet 12. februar 2008 Så flinke alle sammen er! Jeg blir skikkelig imponert og inspirert av å lese her inne. ;D Nå har jeg lest ferdig alle artiklene om strategi i artikkelheftet. Planen er å skrive notater til det i morra. Jeg har enda en bok i det faget som jeg må kjøpe, men den er utsolgt i bokhandelen. Det er litt ergelig da første innleveringsoppgave i faget blir delt ut til mandag. ;l Planer for morgendagen: - Skrive notater til strategiartiklene - Gjøre ferdig ukens oppgave i regnskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 13. februar 2008 #794 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg blir virkelig inspirert av å lese her inne! Målet mitt for dagen er å få lest en del pensum, men jeg kommer ikke i gang. Må skjerpe meg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjeelp Skrevet 13. februar 2008 #795 Del Skrevet 13. februar 2008 kanskje litt offtopic på dette emne, men har med pensum og eksamen å gjøre. skal opp i biologi muntlig om ikke så lenge, og vi driver med pensum nå. samtidig som man har mange andre lekser. men så er problemet jeg egentlig lurer på, om hvilke krav man har på karaktergrunnlaget. jeg har hørt at man MÅ ha 3 karakterer på alle elevene, men i dette faget har vi ingen, og skal ha en fremføring. ganske mye press på denne fremføringen hvis det er det eneste grunnlaget jeg får. fikk liksom 6 til jul, og ønsker ikke å ødelegge dette pga en fremføring som går dårlig. Grunnen til at vi har dårlig tid er fordi vi skal slutte i faget etter eksamen, fordi vi følger reform 94, i den nye reformen. veldig komplisert system etter min mening. og nå er det snart eksamen, som er midt i en vanlig skoleuke, hvor jeg også lurer på om jeg har krav på forberedelsesdag? for denne uka er fylt med prøver og innleveringer allerede, ettersom ingen andre lærere er klar over at vi har eksamen. noen forslag til hvordan man kan løse dette? eller noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest joje Skrevet 13. februar 2008 #796 Del Skrevet 13. februar 2008 kanskje litt offtopic på dette emne, men har med pensum og eksamen å gjøre. skal opp i biologi muntlig om ikke så lenge, og vi driver med pensum nå. samtidig som man har mange andre lekser. men så er problemet jeg egentlig lurer på, om hvilke krav man har på karaktergrunnlaget. jeg har hørt at man MÅ ha 3 karakterer på alle elevene, men i dette faget har vi ingen, og skal ha en fremføring. ganske mye press på denne fremføringen hvis det er det eneste grunnlaget jeg får. fikk liksom 6 til jul, og ønsker ikke å ødelegge dette pga en fremføring som går dårlig. Grunnen til at vi har dårlig tid er fordi vi skal slutte i faget etter eksamen, fordi vi følger reform 94, i den nye reformen. veldig komplisert system etter min mening. og nå er det snart eksamen, som er midt i en vanlig skoleuke, hvor jeg også lurer på om jeg har krav på forberedelsesdag? for denne uka er fylt med prøver og innleveringer allerede, ettersom ingen andre lærere er klar over at vi har eksamen. noen forslag til hvordan man kan løse dette? eller noen tips? Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg. Men angående eksamen, så tror jeg at du har rett på minst en lesedag ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 13. februar 2008 #797 Del Skrevet 13. februar 2008 Blir lesning på meg noen timer utover kvelden! Har så mye pensum å komme gjennom disse dagene, så må lese det jeg kan mellom skole og jobb! Cellebiologi (enzymer) er kveldens tema! :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 13. februar 2008 #798 Del Skrevet 13. februar 2008 Men nå er jeg ferdig med hjemmeeksamen :juhu: Den er skrevet ut og ligger bare å venter på at jeg skal levere den på fredag :juhu: Deilig, deilig. Det skal feire med en kopp te snart Så utrolig flink du er som er helt ferdig så lenge før innleveringsfristen :-D Det må være deilig! (har aldri prøvd det selv - har det med å jobbe helt til siste frist ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebano Skrevet 14. februar 2008 #799 Del Skrevet 14. februar 2008 Hei! Ser dere er så flinke alle sammen, skulle ønske jeg var like motivert Ikke vært innom her på en stund da jeg har pålagt meg selv KG-forbud for å få unna det som må gjøres i forhold til uni. Siste muntlig eksamen om kun 3 uker!!! Føler meg ikke forbredt og gruer meg stort. Driver også med et stort forsknings prosjekt og trenger litt hjelp av dere: Har ikke brukt medline på veldig lenge (sikkert nesten et år...ikke bra). Til min store fortvilelse så finner jeg ikke igjen søke begrensende funksjoner som - begrense til full articles - english only - dates - reveiw articles - randomized control trials osv..... Er det noen som kan hjelpe meg???? Er veldig desperat, har ikke tid til å fipple med medline i timesvis.. TUSEN TAKK for all hjelp!! Håper noen av dere har brukt medline litt oftere enn meg i det siste og kan hjelpe meg. Pretty please. Lykke til med lesingen jenter, flinke er dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 14. februar 2008 #800 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har dessverre ingen erfaring med medline. Lykke til med muntlig eksamen. Gratulerer med ferdig hjemmeeksamen, Bare meg selv! :juhu: Jeg har tatt fri fra forelesninger i dag og i morgen for å gjøre ferdig førsteutkastene og lese pensum. Jeg er bortimot helt ferdig med det ene førsteutkastet, og skal lese mer bakgrunnstoff for å forbedre det andre utkastet. :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå