Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Da er målet mitt for i dag nådd og jeg tar litt velfortjent helg ;)

Fikk skrevet en hel side faktisk :) så nå har jeg to sider, men fortsatt ikke kommet i gang med det jeg egentlig skulle skrive om :sjenert: Men bedre å skrive for mye enn for lite, for da er det bare å ta bort etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Målet mitt for i dag: få ferdig (uten den o`store redigeringen) del 1 av hjemmeeksamen. Regner med at det kommer til å bli ca en dataside. Men det kan ta sin tid ettersom jeg er sinnsykt forkjølet og det verker i kroppen. Men hjemmeeksamen må skrives selv om man er litt syk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Ferdig med målet mitt for i dag :hoppe: Gikk greit når jeg først satte i gang....men sånn er det vel alltid :ler:

Og som den flinke studenten jeg er med alt for mye samvittighet, så begynner vi like så godt på del to av oppgaven også :ler:

Er det mulig å være så perfeksjonist??? :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Så flink du er! :pls:

---

Jeg har kun èn oppgave i dag; å gjøre ferdig en refleksjonsbeskrivelse knyttet til praksis. Tar ikke all verdens tid, men jeg legger jo selvfølgelig noe arbeid i det for å få det ordentlig. Apropos perfeksjonisme, Bare meg selv! :ler:

Denne uken har vært lite effektiv. Har hatt lite motivasjon og energi til studier. Jeg ligger derfor litt etter mitt eget tidsskjema, men foran timeplanen skolen følger. Jeg har enda 4 uker igjen av praksisen før jeg begynner med forelesninger og studieoppgaver igjen. Jeg skal sette av de 4 siste ukene først å fremst til å lese om emner jeg har vært (mer eller mindre) innom forrige semester, men også forberede meg på forelesninger etter praksisen. Da begynner vi så smått med patofysiologi, noe som - etter første øyekast - ser ganske komplisert ut. Men JEG gir meg IKKE! ;)

Tilbake til bøkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink du også Ada Blûe! :Nikke:

Man kan ikke alltid ha motivasjon, men tar man en liten pause en dag eller to så kommer det som regel tilbake ;)

Jeg er så glad for at jeg nå er over halvveis med hjemmeeksamen. da kommer motivasjonen litt av seg selv merker jeg. skal bli utrolig deilig å få levert den, selv om det er om en stund. Utrolig å ha kommet så langt på oppgaven på bare tre dager og så lenge før innleveringsfristen. Må bare ikke gjøre for mye om på den, slik at den blir dårligere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe

Hvor lang tid var det du hadde på oppgaven? :)

Jeg kommer liksom ikke helt i gang med oppgaven jeg skal skrive i kveld :sjenert: . Snart er det leggetid også - i hvert fall for meg som skal opp før kl. 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgaven skal leveres om 12 dager. Begynte litt på torsdag, men har skrevet det meste de tre siste dagene. Men det går fort når man har funnet stoffet og først setter seg ned og skriver.

Hadde vært greit å få en god karakter, men målet er faktisk å stå. Var litt mer seriøs på dette da jeg gikk barnevern. Men jeg tror nok ikke at jeg har skrevet en dårlig oppgave hittil. Er ganske fornøyd ;)

Snart sengetid for meg også. Skal opp 05:45 ( tidlig ja) å så skal jeg på skolen etter jobb. Blir en laaang da i morgen. Håper bare at det ikke blir så mye eksamenssnakk på skolen, for da får jeg panikk for alt det jeg har glemt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen uker ferie, og har tatt meg helt lesefri da.. forrige uke gikk med til å sette seg inn i nye bøker og emner, men nå er jeg klar for et nytt semester!

Plan for i dag/kveld:

- lese 2 kapitler om aminosyrer og proteiner

- skrive jobbsøknad og cv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, noen her som har erfaring med å ta flere enn 30 studiepoeng på et semester?

Endret av Fisk73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Sikkerlig :Gjesp: i dag!! Hadde store planer om å få ferdigstilt en del arbeid, men det har jeg dessverre ikke hatt energi til i kveld. Prøver å skrive ferdig notatet jeg begynte på i går. Så får jeg heller være flinkere i morgen...

Håper dere har det bra alle sammen! :klemmer:

Plan for i dag/kveld:

- skrive jobbsøknad og cv

Oi, søke jobb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerlig :Gjesp: i dag!! Hadde store planer om å få ferdigstilt en del arbeid, men det har jeg dessverre ikke hatt energi til i kveld. Prøver å skrive ferdig notatet jeg begynte på i går. Så får jeg heller være flinkere i morgen...

Håper dere har det bra alle sammen! :klemmer:

Oi, søke jobb? :)

Ja, skal innom til "samtale" hos det nærmeste sykehjemmet på onsdag. Så da skulle jeg ta med cv og søknad. Spennende!! Og jeg fant ut at det var litt vanskeligere å skrive enn jeg trodde, har visst aldri gjort dette alene før :ler: Men begynner å komme i mål nå da.. Men så mye lesing ble det ikke i kveld, så får ta siste kapittel i morgen!

Jeg er også skikkelig trøtt om dagen, men er stort sett det hele vinteren jeg da.. Blir noen middagslurer på sofaen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Jeg er også veldig trøtt på vinteren.. Har litt problemer med å komme meg opp om morgenen. Venter til jeg MÅ stå opp, også ender det opp med at jeg ikke rekker å spise og bare må løpe til bussen.. Veldig bra start på dagen!

Mål for morgendagen:

-Gjøre ferdig innlevering

-Lese til eksamen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe

Sukk, jeg har alt for mye å gjøre samtidig som det skjer mye på privaten. For tiden klarer jeg heller ikke motivere meg selv så mye hva studier angår, selv om oppgaven jeg holder på meg egentlig er interessant.

Deadline for førsteukast er tirsdag neste uke og jeg mangler MYE! Blir noen sene kvelder fremover, det er sikkert. Oppgaven er litt spesiell; annet en noe jeg har skrevet før.

Planen for resten av kveld:

* Første del av oppgaven

Planen for morgendagen:

* Andre, tredje og fjerde del av oppgaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mye igjen på hjemmeeksamen :hoppe: Regner meg at jeg blir "ferdig" med den i morgen, og da er det bare småpussen igjen på den. Og det skal jeg gjøre mandag og tirsdag når jeg har lesedager og fri fra jobb ;)

Er det noen av dere som vet om man levere inn hjemmeeksamen den dagen fristen er, eller kan man levere den noen dager før? Hadde vært deilig om jeg kunne ha levert den på fredag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Vi hadde siste frist for en hjemmeeksamen på en mandag, men muligheten for å levere var allerede fra mandagen før. Ikke noe beskjed på Fronter?

Herlig å snart være ferdig? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får ikke så mye beskjed om ting vi :ler: Jeg prøvde å spørre ene læreren vår om vi skulle skrive navn eller kandidatnummer på eksamen, men det visste han ikke. Ettersom det er videreutdanning, så har vi visstnok ikke noe kandidatnummer, og da må de lage det til oss. Men vi fikk ikke noe mer svar på det :ler: Så ting er litt sånn....slapt?

Men det er deilig å snart være ferdig. Har ikke kommet i gang ennå i dag. Tenkte jeg skulle spise litt frokost og drikke en kopp te først. Er ikke i superform i dag. Litt vondt i halsen og i skikkelig søndagsmodus ;) Men jeg skal bli ferdig med selve oppgaven i dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Kommet i gang med arbeidet, Bare meg selv? :) Jeg sliter litt med å komme i gang i dag. :sjenert: Litt motivasjon å hive over til meg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg kom meg i gang. Så nå er det bare innledning, avslutning og redigering igjen :hoppe:

Den siste delen av oppgaven føler jeg ble elendig, men jeg har ikke så mye pensum å skrive ut fra, så da ble det en del egenkomponert :ler: Men jeg begynner å bli møkk lei og klarer ikke helt å se om ting er bra eller ikke.

Har desverre ikke så mye motivasjon igjen, men du kan få dele det lille jeg har ;)

:sprettert: vær så god! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Jeg er sikker på at ingenting blir elendig, kjære! ;) Jeg fikk forresten mye motivasjon av å lese i dagboken din. Fikk så lyst til å avslutte oppgaven og være så fornøyd jeg også :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...